Παραμονή Δεκαπενταύγουστου: 19 χρόνια από την αεροπορική τραγωδία του «Ήλιος»

Κοινοποίηση:
0cf10b1b-ilios

Δεκαεννέα χρόνια συμπληρώνονται σήμερα, παραμονή Δεκαπενταύγουστου από την αεροπορική τραγωδία της εταιρίας «Ήλιος» στο Γραμματικό που είχε ως συνέπεια να χαθούν 121 άνθρωποι.

Το αεροσκάφος τύπου Boeing 737-31S της αεροπορικής εταιρείας «Ήλιος», εκτελούσε πτήση από Λάρνακα προς Πράγα με ενδιάμεσο σταθμό την Αθήνα.

Λίγη ώρα μετά την απογείωση του, λόγω ταχείας αποσυμπίεσης, στο εσωτερικό της καμπίνας δεν υπήρχε καθόλου οξυγόνο. Όταν τελείωσε και το οξυγόνο από τις μάσκες που έπεσαν, όλοι οι επιβαίνοντες, συμπεριλαμβανομένων των πιλότων, έχασαν τις αισθήσεις τους. Ανάμεσά τους ήταν και 22 παιδιά.

Εξαίρεση αποτέλεσε ο ιπτάμενος φροντιστής Ανδρέας Προδρόμου. Έχοντας πτυχίο πιλότου, επιχείρησε να πάρει τον έλεγχο του αεροπλάνου. Ο Ανδρέας Προδρόμου έγινε αντιληπτός από τους πιλότους των ελληνικών μαχητικών F-16, που είχαν προσεγγίσει το Boeing. Οι προσπάθειες του Προδρόμου απέβησαν άκαρπες.

Πτήση Helios Airways 522. Οι τελευταίες στιγμές μέσα από το πιλοτήριο (προσομοίωση σύγκρουσης).
Το αεροσκάφος έμεινε από καύσιμα και σε διάστημα 10 λεπτών σταμάτησαν και οι δύο κινητήρες, πρώτα ο αριστερός και έπειτα ο δεξιός.

Στις 12:05 το μεσημέρι της 14ης Αυγούστου 2005, το αεροσκάφος συνετρίβη σε ορεινή περιοχή στο Γραμματικό.

Η τελευταία επικοινωνία του πληρώματος της πτήσης με το Κέντρο Ελέγχου Περιοχής (ΚΕΠ) Λευκωσίας έγινε στις 09:11 ώρα Ελλάδας όταν το ΚΕΠ Λευκωσίας ρώτησε την Πτήση 522 για το αιτούμενο τελικό επίπεδο πτήσης, ο κυβερνήτης ζήτησε και έλαβε εξουσιοδότηση για το ΕΠ340 και τελικά βεβαίωσε τη λήψη εξουσιοδότησης για το ΕΠ340 (34.000 πόδια).

Από το σημείο συντριβής ανασύρθηκαν 118 σοροί στο μεγαλύτερο μέρος τους απανθρακωμένες από την πυρκαγιά που ξέσπασε μετά την συντριβή, ενώ 3 σχεδόν εξαύλώθηκαν. Από τις νεκροψίες προέκυψε ότι οι επιβαίνοντες είχαν καρδιακή λειτουργία κατά την ώρα της συντριβής, με την ιατροδικαστική έκθεση ωστόσο να εκτιμά ότι βρίσκονταν σε βαθύ και μη αναστρέψιμο κώμα λόγω της υποξίας. Αιτία θανάτου ήταν τα πολλαπλά τραύματα λόγω της συντριβής, καθώς και τα εκτεταμένα εγκαύματα για κάποιες σορούς.

Η αναγνώριση των πτωμάτων έγινε κυρίως από οδοντιατρικά αρχεία και μέσω σύγκρισης του DNA τους με δείγματα από συγγενείς πρώτου βαθμού.

ΚΟΙΝΟΠΟΗΣΗ:

2 Σχόλια

  1. Επειδη ετυχε να ειμαι στη περιοχη ρωτειστε και κανα κατοικο του Γραμματικου αν ακουγανε φωνες ζωντανων απο τα συντριμμια! Αλλα αλλα….ιστορια πραγματικα πονεμενη!

Comments are closed.