Θέματα που απασχολούν τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις και την επιχειρηματικότητα, αλλά και τη Θεσσαλονίκη, αποτέλεσαν το αντικείμενο της συνάντησης που είχε ο πρόεδρος της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία, Σωκράτης Φάμελλος, με τη διοίκηση του Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης.
Ο κ. Φάμελλος συναντήθηκε στα γραφεία του Συλλόγου με τον Πρόεδρο, Παντελή Φιλιππίδη και μέλη του Διοικητικού Συμβουλίο και μίλησε για ελλείμματα και ασυνέπεια της πολιτικής της κυβέρνησης Μητσοτάκη, που οδηγούν τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις σε αδιέξοδο, κάνοντας λόγο για «καθημερινή επιβάρυνση της μικρομεσαίας επιχειρηματικότητας προς όφελος των ολιγοπωλίων».
Συγκεκριμένα, ο Προέδρος της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ. ανέφερε ότι «η μικρομεσαία επιχειρηματικότητα και όλος ο εμπορικός κόσμος επιβαρύνεται συνεχώς από τις υψηλές τιμές στα καύσιμα και στην ενέργεια, την ίδια στιγμή που είναι αποκλεισμένη από το τραπεζικό σύστημα και τη ρευστότητα. Από την άλλη πλευρά, η ολιγοπωλιακή αγορά, στην οποία πληρώνει υψηλό κόστος η μικρομεσαία επιχειρηματικότητα, καταγράφει ρεκόρ υπερκερδών. Οι τράπεζες «γράφουν» τουλάχιστον 4 δισεκ. κέρδη το χρόνο, τα δύο διυλιστήρια 3 δισεκ. κέρδη το χρόνο, το ίδιο και οι εταιρείες ρεύματος. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι δουλεύουμε όλοι για να έχουν υπερκέρδη 4 τράπεζες, 2 διυλιστήρια, 2-3 εταιρείες ρεύματος και 2-3 εταιρείες τηλεπικοινωνιών. Και η κυβέρνηση όχι απλά παρακολουθεί τη λειτουργία των καρτέλ, αλλά τους βάζει και πλάτη. Και σε απόλυτη ασυνέπεια με ότι είχε υποσχεθεί ο κ. Μητσοτάκης, πρόσφατα νομοθέτησε και το οριζόντιο χαράτσι στους επαγγελματίες και του μικρομεσαίους που θα οδηγήσει σε λουκέτο και πολλές μικρές εμπορικές επιχειρήσεις προς όφελος των μεγάλων και των πολυεθνικών αλυσίδων εμπορίου και εις βάρος των καταναλωτών».
Τι συζητήθηκε
Όπως αναφέρει σε ανακοίνωσή του ο ΣΥΡΙΖΑ, τα κυρία θέματα που συζητήθηκαν ήταν:
-η χαμηλή αγοραστική κίνηση που καταγράφεται μέχρι σήμερα.
– τα κόκκινα δάνεια και επιπλέον η δημιουργία νέων κόκκινων δανείων από την αύξηση των επιτοκίων δανεισμού των επιχειρήσεων και ο κίνδυνος οριζόντιας κρίσης στον εμπορικό κόσμο που έχει φτάσει στα όριά του,
– η εφαρμογή του μέτρου της ψηφιακής κάρτας εργασίας στο λιανικό εμπόριο και το γραφειοκρατικό κόστος που δημιουργεί,
– το υψηλό κόστος των τραπεζικών προμηθειών για τις συναλλαγές μέσω POS, που επιβαρύνει τη λειτουργεία των επιχειρήσεων, και το ανεξήγητα υψηλό κόστος των διατραπεζικών συναλλαγών.
– η πρόσβαση στη χρηματοδότηση για τις επιχειρήσεις, προκειμένου να αντιμετωπιστεί η έλλειψη ρευστότητας και να εξασφαλιστούν πόροι τόσο για κεφάλαια κίνησης όσο και για νέες επενδύσεις και η συμπεριφορά των τραπεζών κατά της μικρομεσαίας επιχειρηματικότητας.
– το κόστος της ηλεκτρονικής πλατφόρμας mydata, που επωμίζονται οι επιχειρήσεις.
– οι επιπτώσεις της έναρξης των εργασιών κατασκευής του Fly Over -ένα έργο που δεν έχει κυκλοφοριακή μελέτη- καθώς η καθημερινή κυκλοφοριακή συμφόρηση έχει ανυπολόγιστες συνέπειες για την αγορά της πόλης και η αρνητική προοπτική για τις κυκλοφοριακές συνθήκες που προβλέπουν ένα πραγματικό έμφραγμα για τα επόμενα χρόνια στην πόλη.
– η καθυστέρηση του Μετρό, αλλά και η αδυναμία του ΟΑΣΘ.
– η μεγάλη καθυστέρηση στο έργο του εμπορευματικού κέντρου στο στρατόπεδο Γκόνου (logistics) που έχει περιορίσει την εμπορική εμβέλεια και τις δυνατότητες της Θεσσαλονίκης για εξωστρέφεια και αξιοποίηση του λιμανιού της πόλης.
ΗΡΘΕ Η ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΜΕ 41 ΤΑΚΑΤΟ