Με κράνος, ορατό εξοπλισμό τη νύχτα και συνοδό για χρήστες ποδηλάτων ή ηλεκτρικών πατινιών που είναι κάτω από 12 ετών επιχειρεί το υπουργείο Μεταφορών να βάλει κανόνες στη μικροκινητικότητα, που μέρα με τη μέρα κερδίζει ολοένα και περισσότερο έδαφος, αλλά ωστόσο προκαλεί προβληματισμό στους επαγγελματίες του κλάδου.
Οι «πράσινες» μετακινήσεις, που αναδείχθηκαν πιο πολύ την περίοδο της καραντίνας, είναι ψηλά στην ατζέντα της κυβέρνησης καθώς θα μειώσουν το κυκλοφοριακό κομφούζιο στις μεγάλες πόλεις, ενώ θα περιορίσουν την ατμοσφαιρική ρύπανση. Ωστόσο, γεγονότα όπως ο θάνατος του 11χρονου αγοριού στην Κρήτη φέρνουν στο προσκήνιο την αναγκαιότητα να υπάρχουν κανόνες οι οποίοι θα πρέπει να τηρούνται από όλους, προκειμένου οι μετακινήσεις να πραγματοποιούνται με την απαραίτητη ασφάλεια. Tο νομοσχέδιο για τη μικροκινητικότητα, που παρουσιάστηκε τις προηγούμενες ημέρες στο Υπουργικό Συμβούλιο, το ΥΠΟΜΕ έκανε γνωστό πως οι διατάξεις θα αφορούν, μεταξύ άλλων, την απαγόρευση οδήγησης ποδηλάτου ή ηλεκτρικού πατινιού στο δρόμο από παιδιά που είναι μικρότερα των 12 ετών χωρίς την παρουσία συνοδού τουλάχιστον 16 ετών, αλλά και την υποχρεωτική χρήση του κατάλληλου κράνους και ορατού εξοπλισμού για τη νύχτα.
Αναλυτικά, όσον αφορά στους κανόνες κυκλοφορίας για τα Ελαφρά Προσωπικά Ηλεκτροκίνητα Οχήματα (ΕΠΗΟ), δηλαδή ηλεκτρικά πατίνια, τροχοπέδιλα (rollers), τροχοσανίδες (skate boards) και αυτοεξισορροπούμενα οχήματα (όπως Segway), το σχέδιο νόμου προβλέπει, σύμφωνα με τον Ελεύθερο Τύπο, ότι:
Τα οχήματα που αναπτύσσουν μικρή ταχύτητα (έως 6 χλμ./ώρα), παραπλήσια δηλαδή με την ταχύτητα του πεζού, κυκλοφορούν όπου και όπως κυκλοφορούν οι πεζοί.
Τα ΕΠΗΟ που αναπτύσσουν ταχύτητα έως 25 χλμ./ώρα λογίζονται ως ποδήλατα και κυκλοφορούν όπου επιτρέπονται τα ποδήλατα.
Απαγορεύεται για λόγους οδικής ασφάλειας η κυκλοφορία αυτών των οχημάτων σε οδούς όπου αναπτύσσονται υψηλές ταχύτητες (άνω των 50 χλμ./ώρα).
Τα οχήματα αυτά πρέπει να φέρουν στον υποχρεωτικό εξοπλισμό τους, κατ’ αντιστοιχία με τα ποδήλατα, φρένα, φώτα, ηχητική προειδοποίηση.
Οι οδηγοί των ποδηλάτων και των ΕΠΗΟ πρέπει υποχρεωτικά να φορούν εγκεκριμένου τύπου προστατευτικό κράνος, κανονικά δεμένο.
Κατά τη νύχτα, οι οδηγοί των ποδηλάτων και των ΕΠΗΟ υποχρεούνται να φορούν ορατό αντανακλαστικό εξοπλισμό.
Οι οδηγοί των ποδηλάτων που δεν έχουν συμπληρώσει την ηλικία των 12 ετών και κινούνται σε οδικό δίκτυο που προορίζεται για την κυκλοφορία μηχανοκίνητων οχημάτων θα πρέπει να συνοδεύονται από άτομα που έχουν συμπληρώσει την ηλικία των 16 ετών.
Η Τοπική Αυτοδιοίκηση πρέπει να λάβει μέτρα ρύθμισης ή περιορισμού της κυκλοφορίας των ΕΠΗΟ και να καθορίσει χώρους για την οργανωμένη στάθμευση των οχημάτων αυτών.
…μαλακία λαός=νόμοι για μαλάκες……
‘Αντε και κοβιντοπρόστιμο με αυτόφορο και φυλάκιση, στα παιδιά κάτων των 12, αν περπάτανε και δεν…….. μπουσουλάνε στους δρόμους, στα πεζοδρόμια που βαδίζουν ……ενήλικες……!!!!!
Για τους αναβάτες ποδηλάτων κ.λ.π. θα καθιερωθεί πλέον και το εθνικό δίπλωμα Ι-ΣΙ-ΝΤΙ-ΕΛ /ΜΑ. Σε ελεύθερη μετάφραση για τους αδαείς (οχι βέβαια για γνώστες πανεπιστημονες babiniotises και μιτσοστακηςes: πολυπτυχιούχους τσαρλατάνους)
Ι -ΣΙ-ΝΤΙπ-ΕΛνας/ΜΑΛΑΚΑΣ.
Και ντιπ για ντιπ, το κλεισαμε το σπίιιτ!!!!
Πάει η πατρίδα μας. Την σκυλέψανε και εμείς, ως σύγχρονοι εφιάλτες κρυφτήκαμε, και σαν σκλαβάκια τη ξεπουλήσαμε. Για μια δόση “γέφυρα¨ και μισό επίδομα, νοικάρηδες πλέον στα δικά μας σπίτια. Αυτά τα σπίτια που “θα αφήναμε στα παιδιά μας….. ” τώρα θα ξεπουληθούν για να περνάνε πλουσιοπάροχα, τα παιδιά των δημοσιων εφιαλτών, πολιτικών τραπεζορουφιάνων και ψευτοεργατοπατέρων.
Τον μητσοτάκη και χαραδαλιά που παραβαίνουν την κοβιντο νομοθεσία όποτε γουστάρουνε γιατι δεν δεν τους συλλάβατε ακόμα εισαγγελάκια και δημοσιο – αστυνομικάκια της πλάκας;;;;;;;;
ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΕΤΕ ΤΟΥΣ ΠΟΛΙΤΕΣ ΠΟΥ ΣΑΣ ΠΛΗΡΩΝΟΥΝ ΜΕ ΤΟ ΑΙΜΑ ΤΟΥΣ;
…τουλάχιστον γνωρίζουμε πλέον σε βάθος, πως ζούσαν οι άνθρωποι στον Μεσαίωνα – χωρίς ελευθερίες και με συνεχείς λεηλασίες των περιουσιών τους…
δεν νομιζω να ειναι κανενας εναντιων των πατινιων και των ποδηλατων προσωπικα ειμαι εναντιον αυτων που τα οδηγουνε γιατι πανε απο οπου να ναι και οπως να ναι και τα παρατανε οπου να ναι τρεις φορες εχει κοντεψει να με χτυπησει ποδηλατης καθως περνουσα τον δρομο πεζος γιατι πηγαινε αντιθετα στο ρευμα στα φαναρια δεν σταματανε απο τα πεζοδρομοια αναμεσα στον κοσμο πανε συν οτι δεν βρησκω καμοια λογικη να κανεις ιδιως ποδηλατο σε κεντρικο δρομο μεσα στην κινηση και πισω απο το λεωφορειο και δεν χρειαζονται καμοια ειδικη ρυθμιση απο την στιγμη που πατας ασφαλτο πρεπει να ακολουθεις τον κοκ πρωτα πρωτα για δικη σου ασφαλεια
Σωστό !
Αντι να βαλουμε στην ζωη μας τα πατινια και την οικολογια,ολοι τα βριζουν ,και μετα μολις τα ανακαλυψουν και δουν οτι τους βολευουν τα αγοραζουν,ο υπολοιπος κοσμος ειναι χαζος,παρτε τα αυτοκινητα για 100 μετρα ,ζωα