Αντιδράσεις έχει προκαλέσει η αποκάλυψη ότι η υπουργός Μυρσίνη Ζορμπά πρότεινε στον γλύπτη Κώστα Βαρώτσο να μεταφέρουν τον «Δρομέα», το περίφημο γλυπτό που βρίσκεται απέναντι από το Χίλτον, στα Σκόπια και να το ανταλλάξουν με το άγαλμα του Μεγάλου Αλεξάνδρου.
Ο γλύπτης μίλησε και δήλωσε ότι ο «Δρομέας» δεν θα πάει πουθενά γιατί έχει τα πνευματικά δικαιώματα του έργου και πρέπει να δώσει την άδεια του. Η ιστορία του γλυπτού ξεκίνησε επί δημαρχίας Μιλτιάδη Έβερτ.
Φιλοτεχνήθηκε από τον καλλιτέχνη Κώστα Βαρώτσο το 1988 στο πλαίσιο της καλλιτεχνικής δράσης «Δρώμενα» που διοργάνωσε ο Δήμος Αθηναίων με πρωτοβουλία του αντιδημάρχου Πολιτισμού Σταύρου Ξαρχάκου, κατά την οποία έργα καλλιτεχνών θα κοσμούσαν κεντρικά σημεία της πρωτεύουσας για έναν μήνα.
Ο Κώστας Βαρώτσος είχε ήδη δημιουργήσει το γλυπτό “Ποιητής” στην Κύπρο και αποφάσισε να δημιουργήσει ένα γλυπτό από γυαλί και σίδερο για την Αθήνα. Απεικόνιζε τη φιγούρα του ανθρώπου που βρίσκεται σε διαρκή κίνηση και αρχικά επρόκειτο να το ονομάσουν “Ξένο”, ωστόσο τελικά επικράτησε η ονομασία “Δρομέας”.
Ο “Δρομέας” τοποθετήθηκε αρχικά στην Ομόνοια, όπου θα παρέμενε για δύο με τρεις μήνες. Το γλυπτό δίχασε τους Αθηναίους, καθώς πολλοί ήταν εκείνοι που το λάτρεψαν αλλά κι εκείνοι που το μίσησαν, ανάμεσα τους ο Κούνδουρος, ο Ζογγολόπουλος και ο Τέτσης. Όπως είχε αποκαλύψει ο γλύπτης, η Μελίνα Μερκούρη ενθουσιάστηκε με το γλυπτό και ζήτησε να παραμείνει στην πλατεία Ομονοίας. Ωστόσο, όταν ξεκίνησαν οι εργασίες για την κατασκευή σταθμού μετρό στην Ομόνοια παραλίγο να το γκρεμίσουν καθώς δεν ήταν δυνατή η μεταφορά του.
Οι υπαίθριοι φωτογράφοι που αποτύπωσαν με τον φακό τους μια ολόκληρη εποχή.Ο Βαρώτσος είχε πει σε συνέντευξη του: «Το 1993 οι υπεύθυνοι της εταιρείας Bechtel ήταν ότι θα γκρέμιζαν το έργο και θα το ξαναέφτιαχναν κάπου αλλού. Το συμβόλαιό τους με το ελληνικό δημόσιο ανέφερε άλλωστε, πως ότι χαλούσαν θα το ξαναέφτιαχναν. Κι έτσι έγινε. Το έργο ξαναφτιάχτηκε από την αρχή το 1994 στο Hilton».
Το άγαλμα καταστράφηκε και δημιουργήθηκε ξανά από την αρχή και τοποθετήθηκε απέναντι από το Χίλτον.Οι αντιδράσεις κατά του έργου και του γλύπτη ήταν αρνητικές και όπως ανέφερε ο Βαρώτσος του στοίχισε επαγγελματικά και ήταν ο λόγος που μετακόμισε στη εξωτερικό.