Ποια είναι η κινεζική αλυσίδα καφέ που σχεδιάζει… απόβαση στις ΗΠΑ

Κοινοποίηση:
kafes

Όλοι ξέρουν την Starbucks ως την αλυσίδα καφέ των ΗΠΑ που έχει κατακλύσει τον κόσμο όλο. Από την άλλη, λίγοι είναι όσοι γνωρίζουν την Luckin Coffee, παρόλο που στην Κίνα είναι πολύ πιο δημοφιλής από την αμερικανική αντίπαλο της.

Πριν από τέσσερα χρόνια, η Luckin Coffee αποπέμφθηκε από το Nasdaq αφού η δημοφιλής κινεζική αλυσίδα καφέ παραδέχτηκε ότι είχε διογκώσει τεχνηέντως τις πωλήσεις της κατά πάνω από 300 εκατομμύρια δολάρια. Το σκάνδαλο που προέκυψε πυροδότησε μια κρίση που απείλησε μετοχές αξίας 1,3 τρισεκατομμυρίων δολαρίων, καθώς οι ρυθμιστικές αρχές αποφάσισαν να βάλουν στο μικροσκόπιο τις ελεγκτικές πρακτικές για κινεζικές εταιρείες εισηγμένες στο χρηματιστήριο των ΗΠΑ.

Για τους παρατηρητές που εδρεύουν στις ΗΠΑ, η ιστορία τελείωσε εκεί. Αλλά η Luckin αποκαταστάθηκε στην εγχώρια αγορά της, την Κίνα.

Μέχρι το 2022, τα καταστήματα Luckin είχαν ξεπεράσει τον αριθμό των καταστημάτων Starbucks στην Κίνα. Στη συνέχεια, το 2023, η Luckin ανέφερε ετήσια έσοδα 24,9 δισεκατομμυρίων γιουάν (3,48 δισεκατομμύρια δολάρια), ξεπερνώντας τα έσοδα της Starbucks στην Κίνα που ήταν περίπου 3,16 δισεκατομμύρια δολάρια. (Τα έσοδα της Luckin περιλαμβάνουν 30 καταστήματα στη Σιγκαπούρη).

Και η Luckin μπορεί τώρα να σχεδιάζει να φέρει τον φθηνό καφέ του στις ΗΠΑ, αναφέρουν οι Financial Times επικαλούμενοι πηγές που γνωρίζουν το θέμα. Σύμφωνα με πληροφορίες, η Luckin θα τιμολογεί τα ροφήματα μεταξύ 2 και 3 δολάρια και ξεκινά με πόλεις με μεγάλους αριθμούς Κινέζων φοιτητών και τουριστών, όπως η Νέα Υόρκη.

Η επιστροφή της Luckin Coffee
Είτε η Luckin Coffee επεκταθεί στις ΗΠΑ, είτε όχι, η αλυσίδα καφέ έχει αλλάξει τα πράγματα μετά το λογιστικό σκάνδαλο. Εκείνη την εποχή, οι αναλυτές σημείωσαν ότι το λογιστικό σκάνδαλο είχε μικρή επίδραση στη δημοτικότητα της αλυσίδας στους Κινέζους πελάτες της.

Οι έξυπνες καμπάνιες μάρκετινγκ βοήθησαν να αναδειχθεί η εικόνα της επωνυμίας της αλυσίδας. Το 2022, η Luckin στρατολόγησε την Αϊλίν Γκου, την γεννημένη στις ΗΠΑ αθλήτρια του σνόουμπορντ και κινεζική σταρ των Χειμερινών Ολυμπιακών Αγώνων, ως το πρόσωπο μιας νέας διαφημιστικής καμπάνιας. Στη συνέχεια, πέρυσι, η Luckin Coffee συνεργάστηκε με την Kweichow Moutai, μια εταιρεία αλκοολούχων ποτών, για να λανσάρει ένα ποτό με μπαχαρικό baijiu. Το ποτό έγινε viral στα κινεζικά μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Η Luckin μπορεί τώρα να σχεδιάζει να επεκταθεί παγκόσμια. Η εταιρεία διαθέτει ήδη τουλάχιστον 30 καταστήματα στη Σιγκαπούρη. Τα κινεζικά μέσα ενημέρωσης ανέφεραν τον Αύγουστο ότι η Luckin εξετάζει το ενδεχόμενο περαιτέρω επέκτασης στη Νοτιοανατολική Ασία, καθώς και στις ΗΠΑ, πιθανώς ήδη από το τέταρτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους.

Στα χνάρια της Luckin βρίσκεται μια άλλη εκπτωτική αλυσίδα καφέ, η Cotti Coffee. Η αλυσίδα ιδρύθηκε από τους Λου Ζενγκιάο και Τζένι Κιάν, πρώην ιδρυτές της Luckin Coffee που εκδιώχθηκαν μετά το λογιστικό σκάνδαλο. Η Cotti έχει αποδειχθεί πιο επιθετική στην παγκόσμια επέκτασή της, με καταστήματα σε 28 χώρες και περιοχές, συμπεριλαμβανομένων της Νότιας Κορέας, της Ινδονησίας και του Χονγκ Κονγκ. Η Cotti άνοιξε το 10.000ο κατάστημά της την περασμένη εβδομάδα στη Ντόχα του Κατάρ.

Η Luckin προγραμματίζει να τιμολογεί τα ροφήματα μεταξύ 2 και 3 δολάρια και ξεκινά με αμερικανικές πόλειςόπου υπάρχει μεγάλος αριθμός Κινέζων φοιτητών και τουριστών, όπως η Νέα Υόρκη.

Τα δεινά της Starbucks στην Κίνα
Το κέρδος της Luckin και της Cotti είναι η απώλεια των Starbucks. Η Κίνα υπήρξε μια βασική αναπτυσσόμενη αγορά για την αλυσίδα καφέ των ΗΠΑ, καθώς οι Κινέζοι καταναλωτές σε αστικά κέντρα συνέρρεαν για να αγοράσουν τον (σχετικά ακριβό) καφέ της.

Ωστόσο, οι πωλήσεις των Starbucks στην Κίνα έχουν μείνει στάσιμες. Η αμερικανική αλυσίδα καφέ ανέφερε μείωση 14% στις πωλήσεις των ίδιων καταστημάτων στην Κίνα, τη δεύτερη μεγαλύτερη αγορά της, το πιο πρόσφατο τρίμηνο.

Η εταιρεία κατηγόρησε το «μακροοικονομικό και ανταγωνιστικό περιβάλλον» για τα αδύναμα αποτελέσματά της στην Κίνα.

Γενικότερα, τα Starbucks ανέφεραν έσοδα 9,1 δισεκατομμυρίων δολαρίων, πτώση 3%, για το πιο πρόσφατο τρίμηνο. Η εταιρεία πρόσφατα αντικατέστησε τον CEO Λάξμαν Ναρασιμχάν με τον Μπράιαν Νίκολ, πρώην διευθύνοντος συμβούλου της Chipotle. Από τότε που ανέλαβε, ο Νίκολ έχει αναταράξει την ηγεσία της εταιρείας και δεσμεύτηκε να επικεντρωθεί στην εμπειρία των πελατών και στους χρόνους αναμονής στα καταστήματα της αλυσίδας στις ΗΠΑ.

Αμέσως μετά την ανάληψη του ρόλου, ο Νίκολ αναβάθμισε την Μόλι Λιου, τότε συν-διευθύνουσα σύμβουλο της επιχείρησης των Starbucks στην Κίνα, για να υπηρετήσει ως η μοναδική Διευθύνουσα Σύμβουλος του τμήματος. Η άλλη συν-CEO, Μπελίντα Γουόνγκ, ανυψώθηκε στο ρόλο της προεδρίας, μετά από 13 χρόνια ως επικεφαλής της κινεζικής επιχείρησης.

ΚΟΙΝΟΠΟΗΣΗ: