Της Ιωάννας Ηλιάδη
Δυο ηχηρές παραιτήσεις μάχιμων αξιωματικών στο ΠΝ, δείχνουν ότι μάλλον κάτι δεν πηγαίνει καλά με αποτέλεσμα των απώλεια μάχιμων αξιωματικών.
Η τελευταία που δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ σήμερα 2 Ιανουαρίου 2019 είναι η παραίτηση του αντιπλοίαρχου Μάχιμου Κλεάνθη Κυριακίδη (ΠΝ), η οποία είχε υποβληθεί τον Νοέμβριο του 2018, ένα χρόνο μετά την ΕΔΕ που είχε διαταχθεί σε βάρος του για σχόλια στο Facebook, όπως διαβάζουμε στο armyvoice.gr.
Τα σχόλια αφορούσαν τις πλημμύρες στην Μάνδρα Αττικής το 2017 και όπως πολλοί άλλοι εκείνη την περίοδο είχε υποστηρίξει ότι τα μέτρα ήταν ανεπαρκή. Ακολούθησε ΕΔΕ εις βάρος του και άμεση απόσπαση (την ίδια ημέρα) από αυτήν που υπηρετούσε.
Τον Απρίλιο του 2018 δεν προήχθη στον βαθμό του Πλοιάρχου καθώς κρίθηκε ότι δεν έχει τα απαραίτητα προσόντα.
Θα πρέπει να σημειωθεί ότι είναι κάτοχος διδακτορικού με «άριστα», το ένα από τα τρία μεταπτυχιακά του είναι από το Harvard, η πτυχιακή του στην ΣΕΘΑ έχει διακριθεί, στην ΑΔΙΣΠΟ βγήκε πρώτος μεταξύ 204 σπουδαστών και έχει λάβει πέντε εύφημες μνείες.
Η πίεση που του ακσήθηκε μετά την ΕΔΕ από την υπηρεσία, τον οδήγησε στην υποβολή αίτησης αποστρατείας, στερώντας από το Πολεμικό Ναυτικό ένα αξιόλογιο στέλεχος.
Ο κυβερνήτης της φρεγάτας ΚΑΝΑΡΗΣ
Η δεύτερη ηχηρή παραίτηση είναι αυτή του αντιπλοίαρχου Μάχιμου Γιώργου Πελεκάνου (ΠΝ), η οποία είχ ευποβληθεί στα μέσα Οκτωβρίου και έγινε δεκτή τον Νοέμβριο του 2018.
Πρόκειται για τον κυβερνήτη της φρεγάτας ΚΑΝΑΡΗΣ που έδωσε μάχη και την έσωσε όταν προσάραξε στην Ψυτάλλεια.
Ο κυβερνήτης απομακρύνθηκε την ίδια ημέρα από την θέση του, χωρίς καν να έχει γίνει ΕΔΕ και να έχει βγει πόρισμα. Δεν τέθηκε σε διαθεσιμότητα όπως ενδεχομένως θα ήταν λογικό μέχρι να γίνει η ΕΔΕ, αλλά «ξηλώθηκε», λοιδωρήθηκε και μεταθέτηκε πριν καν βγει πόρισμα, καθώς έπρεπε να βρεθεί εξιλαστήριο θύμα για να μην πέσει η ευθύνη στην πολιτική ηγεσία.
Ο τότε κυβερνήτης όπως μόνο το Armyvoice.gr είχε δημοσιεύσει από την πρώτη κιόλας ημέρα, όταν αντιλήφθηκε ότι κάτι συμβαίνει όρμηξε να σώσει το καράβι.
Έκανε τους απαραίτητους χειρισμούς κι έτσι απέφυγε το καράβι να πέσει όλο πάνω στο νησί, αλλά “κόλλησε” μόνο ο θόλος και όχι με τρόπο που να προκληθεί μεγάλη ζημιά. Σε διαφορετική περίπτωση οι ζημιές θα ήταν πολύ μεγάλες.
Η ζημιά αποδείχθηκε ότι δεν ήταν μεγάλη και έτσι το πλοίο επέστρεψε στην ενέργεια σε λίγους μήνες.
Η υπόθεση εκκρεμεί ακόμα στο Ναυτοδικείο, αλλά ο κυβερνήτης ο οποίος κρίθηκε από υπηρεσιακά όργανα στα οποία μετέχουν άτομα που είχαν βρεθεί σε παρόμοια περιστατικά αλλά συνέχισαν την καριέρα τους, αναγκάστηκε σε παραίτηση.
Συνολικά πέντε μάχιμοι αξιωματικοί και πέντε μηχανικοί στις πλέον παραγωγικές ηλικίες, κατέθεσαν αίτηση παραίτησης/ αποστρατείας το 2018 στο Πολεμικό Ναυτικό.
ΡΕ ΜΑΚΕΛΙΟ ΤΙ ΜΑΧΙΜΟΙ ΚΑΙ ΚΟΥΡΑΦΕΞΑΛΑ, ΚΟΤΑΡΕΣ ΕΙΝΑΙ ΟΛΟΙ ΟΙ ΑΞΙΟΜΑΤΙΚΟΙ ΣΤΟ ΣΤΡΑΤΟ ΔΥΣΤΥΧΩΣ, ΚΑΙ ΑΥΤΟ ΤΟ ΛΕΩ ΕΠΙΔΗ ΕΔΩ ΚΑΙ ΔΕΚΑ ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΥ ΒΙΑΖΕΤΕ Ο ΕΛΛΗΝΑΣ ΑΠΟ ΚΑΘΕ ΠΛΕΥΡΑ ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ ΑΠΟ ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΑΡΧΙΔΕΣ ΚΑΙ ΚΑΤΩ ΝΑ ΚΑΝΟΥΝ ΠΡΑΞΙΚΟΠΗΜΑ ΚΑΙ ΝΑ ΣΩΣΟΥΝ ΤΗΝ ΧΩΡΑ, ΤΙ ΕΙΠΑΤΕ; ΜΑ ΑΥΤΟ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΑΠΟ ΣΤΡΑΤΗΓΟΥΣ; ΤΙ ΛΕΤΕ; Ο ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΑΡΧΗΣ ΣΤΑΦΕΝΜΠΕΡΓΚ ΟΡΓΑΝΩΣΕ ΤΗΝ ΔΟΛΟΦΩΝΙΑ ΤΟΥ ΧΙΤΛΕΡ ΚΑΠΟΤΕ ΚΑΙ ΠΑΡΑΛΙΓΟ ΝΑ ΤΟ ΠΕΤΥΧΕΙ, ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ ΒΑΛΚΕΡΙΑ ΓΙΑ ΟΠΟΙΟΝ ΞΕΡΕΙ ΛΙΓΟ ΙΣΤΟΡΙΑ, ΚΑΙ ΚΑΘΕΣΤΕ ΚΑΙ ΜΟΥ ΛΕΤΕ ΓΙΑ ΑΞΙΟΜΑΤΙΚΟΥΣ ΤΟΥ ΣΤΡΑΤΟΥ ΜΑΣ; ΚΟΤΑΡΕΣ ΟΛΟΙ ΤΟΥΣ, ΟΙ ΣΗΜΕΡΙΝΟΙ, Ο ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ ΠΟΥ ΕΙΧΕ ΤΑ ΑΡ@@@ΔΙΑ ΛΕΓΟΤΑΝ ΓΙΩΡΓΙΟΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ ΚΑΙ Ο ΤΕΡΑΣΤΙΟΣ ΠΑΤΑΚΟΣ.