Την ώρα που οι Τούρκοι συνεχίζουν απτόητοι τις εμπρηστικές δηλώσεις, μια σειρά από αρνητικές συγκυρίες και εξελίξεις «πηγαίνουν πίσω» τις αποφάσεις για το πρόγραμμα των κορβετών και του εκσυγχρονισμού των τεσσάρων φρεγατών κλάσης ΜΕΚΟ.
Όλα αυτά φυσικά τη στιγμή που ο προγραµµατισµός για αγορά νέων κορβετών φαίνεται να έχει καθυστερήσει λόγω µιας σειράς γεγονότων, όπως η πτώση της κυβέρνησης στην Ιταλία.
Το Πολεµικό Ναυτικό έχει δώσει την υψηλότερη βαθµολογία στις ιταλικές κορβέτες και ακολουθούν οι γαλλικές και οι ολλανδικές.
Η ιταλική Fincantieri θέλει να πάρει το συµβόλαιο των 2 δισ. ευρώ για να χτίσει τις τρεις από τις τέσσερις κορβέτες στα Ναυπηγεία Ελευσίνας, όµως η απόφαση έχει σαφείς πολιτικές
προεκτάσεις και εξαρτάται άµεσα από τη νέα κυβέρνηση της Ρώµης.
Από την άλλη μεριά, στην Άγκυρα γνωρίζουν πολύ καλά ότι έως το 2027 η Ελλάδα θα έχει έναν υπερσύγχρονο στόλο από 83 F-16 Viper στα οποία θα πρέπει να προστεθούν τα συνολικά 18 Rafale, ενώ θα ξεκινούν οι διαδικασίες απόκτησης των πρώτων 20 αµερικανικών F-35, τα οποία η Αθήνα επιδιώκει να έχει βάλει στα υπόστεγα των αεροπορικών της βάσεων µέχρι το 2030.
Ο εκσυγχρονισµός των ΜΕΚΟ
Η αναβάθµιση των τεσσάρων γερµανικών φρεγατών τύπου MEKΟ («Ύδρα», «Σπέτσαι», «Ψαρά», «Σαλαµίς»), ένα πρόγραµµα υψηλού ρίσκου που αναµένεται να κοστίσει στους φορολογουµένους περίπου 500 εκατ. ευρώ, για να παραταθεί το όριο ζωής τους κατά 15 χρόνια, δεν έχει ακόµη αποφασιστεί.
Το Πολεµικό Ναυτικό αναµένεται να ενισχυθεί και από αέρος, µε την απόκτηση αµερικανικών ελικοπτέρων τύπου Romeo που θα παραδοθούν το 2023 (τα τρία πρώτα) και το 2024 (άλλα τέσσερα).