Πραγματογνώμονες για τη βύθιση του «Αγ.Ζώνη ΙΙ»: Αν το πλήρωμα ήταν στη θέση του θα είχε αποφευχθεί

Κοινοποίηση:
Ολοκληρώθηκε η ανέλκυση του ναυαγίου του Δ/Ξ «Αγία Ζώνη ΙΙ», στην επιφάνεια της θάλασσας, για να αποκτήσει την πλευστότητά του και να οδηγηθεί στο πλησιέστερο ναυπηγείο, την Τετάρτη 29 Νοεμβρίου 2017. Το «Αγία Ζώνη ΙΙ» βυθίστηκε , με φορτίο 2.200 μετρικούς τόνους fuel oil και 370 μετρικούς τόνους marine gas oil, στη θαλάσσια περιοχή νότια-νοτιοδυτικά της νήσου Αταλάντης, στο Σαρωνικό Κόλπο, στις 10 Σεπτεμβρίου 2017. Από το πλοίο έχουν απαντληθεί όλα τα καύσιμα που μετέφερε και έχει σφραγιστεί. ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΑΠΕ-ΜΠΕ/Παντελής Σαίτας

Η βύθιση του δεξαμενόπλοιου «Αγ. Ζώνη ΙΙ» δεν έχει σχέση με τα ρήγματα που εντοπίστηκαν από τον έλεγχο του πλοίου ενώ θα μπορούσε να αποφευχθεί η μεγαλύτερο οικολογική καταστροφή του Σαρωνικού εάν υπήρχε το απαραίτητο πλήρωμα στο πλοίο.

Αυτό αναφέρεται–σύμφωνα με ρεπορτάζ της απογευματινή εφημερίδας στα συμπεράσματα της πραγματογνωμοσύνης που διενεργήθηκε από δύο πραγματογνώμονες οι οποίοι ορίστηκαν από την Εισαγγελία Πειραιά και αναμένεται να παραδοθεί άμεσα – ίσως και εντός της ημέρας – στον 5ο τακτικό ανακριτή Πειραιά.

Οι δύο πραγματογνώμονες είναι κατηγορηματικοί: ανεξάρτητα από την αιτία των ρηγμάτων (μηχανική καταπόνηση, αστοχία υλικού ή άλλος λόγος) δεν υπάρχει αιτιώδης σχέση με τη βύθιση του Αγία Ζώνη ΙΙ.

Οι ειδικοί θεωρούν πως αν την ώρα που άρχισε η εισροή των υδάτων υπήρχαν πάνω στο αγκυροβολημένο δεξαμενόπλοιο οι υπεύθυνοι/αξιωματικοί καταστρώματος και μηχανοστασίου τότε θα είχαν δύο επιλογές για να αποφευχθεί η βύθιση:

– θα είχαν θέσει σε εφαρμογή τη διαδικασία απάντλησης υδάτων

– θα μπορούσαν να θέσουν σε λειτουργία τη μηχανή του πλοίου και να οδηγήσουν το Αγία Ζώνη ΙΙ στην κοντινότερη ακτή που δεν απείχε πάνω από 500 μέτρα.

ΚΟΙΝΟΠΟΗΣΗ: