Μετ` εμποδίων γίνεται η εξυπηρέτηση των πελατών με την έκδοση αποδείξεων, σύμφωνα με τους επιχειρηματίες της εστίασης. Όπως υποστηρίζουν, το νέο σύστημα υποχρεωτικής διασύνδεσης των ταμειακών με τα POS και των επιχειρήσεων με τις εφορίες, κάνει αδύνατη την ακύρωση των παραγγελιών, αλλά και το «μοίρασμα» του λογαριασμού για τους πελάτες.
Μικρά ή και μεγαλύτερα προβλήματα στη λειτουργία των επιχειρήσεων εστίασης έχουν φέρει τα νέα δεδομένα με τη διασύνδεση ταμειακών μηχανών με POS και ΑΑΔΕ. Από την έναρξη της παραγγελίας μέχρι και την τελική πληρωμή του λογαριασμού, πελάτες και επιχειρηματίες αντιμετωπίζουν καταστάσεις που χρειάζονται ιδιαίτερη ευελιξία.
Ο πρόεδρος της Ένωσης Εστιατορίων Αττικής Γιάννης Δαβερώνης μίλησε στο ΕΡΤNEWS συνοψίζοντας τα προβλήματα:
- «Αν ο πελάτης θέλει μετρητά ή κάρτα και αλλάξει γνώμη, δεν μπορούμε να κάνουμε κάτι.
- Από τη στιγμή που χτυπάμε το δελτίο παραγγελίας, δεν μπορούμε εύκολα να ακυρώσουμε ένα είδος.
- Δεν μπορούμε να πληρωθούμε στο ίδιο τραπέζι από δύο διαφορετικές πιστωτικές κάρτες.»
Όπως υποστηρίζουν επιχειρηματίες της εστίασης, αρκετές φορές υπάρχει πρόβλημα και με το διαδίκτυο που δεν επιτρέπει να πληρωθούν με ασύρματα POS, τη στιγμή μάλιστα που πάνω από το 80% των συναλλαγών γίνονται με χρεωστική ή πιστωτική κάρτα.
Ο πρόεδρος της Ένωσης Εστίασης Κέρκυρας Βασίλης Βασιλάκης είπε στο ΕΡΤNEWS «Μας δημιουργεί πρόβλημα ότι διακόπτεται η σύνδεση και κατά συνέπεια και η συναλλαγή με ΑΑΔΕ και είναι πολύ δύσκολο να ξανακάνουμε restart» ενώ επιχειρηματίας της εστίασης τόνισε ότι «Το ίντερνετ είναι αδύναμο και δεν μπορεί να καλύψει τις πληρωμές με το POS».
Εκπρόσωποι της εστίασης ζητούν από το υπουργείο Οικονομικών να εξετάσει όλα τα προβλήματα που καταγράφηκαν το καλοκαίρι και να προχωρήσει σε διορθωτικές παρεμβάσεις.
Εν τω μεταξύ, από τον επόμενο μήνα η ΑΑΔΕ ξεκινά εκτεταμένους ελέγχους για τη συμμόρφωση των επιχειρήσεων εστίασης με τις υποχρεώσεις τους.