Φουσκωμένους βρίσκουν τους λογαριασμούς των κινητών τους οι καταναλωτές, εξαιτίας των υπέρογκων χρεώσεων από κλήσεις πενταψήφιων τηλεφωνικών αριθμών που αφορούσαν σε υπηρεσίες για τις οποίες δεν είχαν συναινέσει.
Το 2019 οι καταγγελίες παρουσίασαν αύξηση κατά 70,83%, που αποτελεί, σύμφωνα με την εφημερίδα «Τα Νέα», ρεκόρ σε διάστημα ενός έτους (Νοέμβριος 2018-Νοέμβριος 2019).
Το μέγεθος του προβλήματος το κατέγραψε ο Συνήγορος του Καταναλωτή ο οποίος ζητεί να αυξηθεί η ασφάλεια στις συναλλαγές τέτοιου είδους.
Τι είναι οι Υπηρεσίες Πολυμεσικής Πληροφόρησης
Οι υπηρεσίες Πολυμεσικής Πληροφόρησης σχετίζονται με τη μετάδοση πληροφορίας/περιεχομένου σε δίκτυα ηλεκτρονικών επικοινωνιών.
Παραδείγματα αποτελούν οι ψηφοφορίες, οι διαγωνισμοί, η αγορά (downloading) ringtones, logos, videos, παιχνιδιών μέσω SMS, η παροχή τεχνικής υποστήριξης, τα παιχνίδια από την τηλεόραση στα οποία συμμετέχουν οι χρήστες μέσω τηλεφώνου, οι υπηρεσίες πληροφόρησης (π.χ καιρός), αστρολογία /χαρομαντεία, οι υπηρεσίες ενηλίκων κλπ.
Η πρόσβαση σε αυτές είναι εφικτή μέσω κλήσεων ή λήψης /αποστολής SMS /MMS προς αριθμούς που ξεκινούν από 901, 902, 806, 812 ,825, 850 , 876, 14 ,190-195, 54 κλπ.
Υπάρχουν όμως Υπηρεσίες Πολυμεσικής Πληροφόρησης με συνδρομή για τις οποίες απαιτείται εγγραφή -με ή χωρίς κόστος- του χρήστη.
Τι πρέπει να προσέχουν οι καταναλωτές
Όπως αναφέρει η εφημερίδα αυτό που πρέπει να προσέχουν οι καταναλωτές είναι να μην καταχωρίζουν τον αριθμό του κινητού τηλεφώνου τους σε διαδικτυακό τόπο εάν προηγουμένως δεν έχουν διαβάσει προσεκτικά όλους τους όρους και τις προϋποθέσεις που παρέχεται η υπηρεσία η οποία τους ενδιαφέρει καθώς και το σχετικό κόστος.
Μάλιστα σε πολλές περιπτώσεις διαφημίσεις για δωρεάν προσφορές ή συμμετοχή σε κληρώσεις ενδέχεται να συνοδεύουν συνδρομητικές υπηρεσίες.
Για τον λόγο αυτό οι καταναλωτές θα πρέπει να διαβάζουν προσεκτικά όλους τους όρους διαφημιστικής καταχώρισης και να ελέγχουν εάν αφορά συνδρομητική υπηρεσία υπηρεσία που ολοκληρώνεται σε περισσότερα από ένα SMS κλπ.
Οι κινητες τηλεφωνιες στην Ελλαδα ειναι ΟΛΕΣ ΑΠΑΤΗ …ΤΟ ΝΟΥ ΣΑΣ
πηγαμε στην κωλο vodafone και τους ζητησαμε τον λογο, Τους ειπαμε οτι δεν πληρωνουμε σε καμμια περιπτωση αυτες τις χρεωσεις που ποτε δεν ζητησαμε και καλα θα κανουν να σταματησουν γιατι θα παψουμε την ιδια στιγμη να τους πληρωνουμε και θα ακυρωσουμε το συμβολαιο. Μαντεψτε τι εκαναν? μαλιστα κυριε σας βαλαμε φραγη και τις χρεωσεις που ηρθανε τις σβηνουμε. Μονο ετσι καταλαβαινουν. Εαν σου τι φερουν τους διαγραφεις υπαρχουν και αλλοι. ΚΑΙ ΜΗΝ ΤΟΥΣ ΠΛΗΡΩΝΕΙΣ να κλεισουν να πανε στον διαολο, αρκετα ειμαστε ευγενικοι και αποδεχομαστε τα παντα, δεν νομιζεται??
Το ίδιο μου είπαν και εμένα από την VODAFONE ότι βάλανε φραγή στα 5 ψηφια νούμερα και όμως συνέχισα να λαμβάνω μηνύματα. Τελικά έκανα καταγγελία στην ΕΕΤΤ.
Να σας πω επίσης ότι ξαφνικά με χρέωναν με επιπλέον χρήση δεδομένων χωρίς να δέχονται ότι δεν άλλαξε κάτι στη χρήση που έκανα. Έφυγα στο εξωτερικό έβγαλα την sim και έβαλα άλλη της T-Mobile, και όμως συνέχισαν να με χρεώνουν για επιπλέον χρήση δεδομένων. Έκανα φασαρία και παραδέχτηκαν συστημικό πρόβλημα και μου επέστρεψαν τα χρήματα που με είχαν χρεώσει γύρω στα €300.
Πεταχτε τα τηλέφωνα…
Να μην πληρώνει κανείς τις χρεώσεις από 5ψήφια αφού δεν αφορούν χρεώσεις της υπηρεσίας κινητής.
και οι εταιρίες κινητής το κάνουν γαργάρα ώσπου κάποιος να την πατήσει και να ζητήσει αποκλεισμό πενταψήφιων αριθμών.
Γιατί έτσι γίνεται τζίρος φυσικά.
Πασίγνωστες οι φουσκωμένες χρεώσεις των 5ψήφιων τηλεφωνικών αριθμών…Τώρα,για όποιον δεν το πήρε είδηση τι να πώ…Η άγνοια και τα λάθη πληρώνονται…Ας προσέχουμε όλοι και να μη τα χρησιμοποιούμε,μέχρι να τα καταργήσουν η να καθορίσουν αστική χρέωση και για αυτά…