Η Νέα Τάξη των Πραγμάτων, στην προσπάθειά της να επιβάλλει την απόλυτη λογοκρισία στο διαδίκτυο (και όχι μόνο), επινόησε το παγκόσμιο «πρόβλημα» των Fake News (ψευδών ειδήσεων).
Στις «ψευδείς» αυτές ειδήσεις, οι…ειδικοί σε κάθε χώρα, έχουν εντάξει τους ψεκασμούς, το σχέδιο της Νέας Τάξης για τη μείωση του πληθυσμού, την εμφύτευση τσιπ στους ανθρώπους για να μας ελέγχουν κτλ.
Τώρα, έκαναν το επόμενο βήμα, δημιουργώντας ένα βιντεοπαιχνίδι, το οποίο είναι άκρως προπαγανδιστικό και θέλει να πείσει τα παιδιά πως δεν υπάρχει καμία μυστική ελίτ που σχεδιάζει να φέρει την παγκόσμια διακυβέρνηση, δεν υπάρχουν συνωμοσίες, δεν υπάρχουν ψεκασμοί, πως όλα αυτά αποτελούν «θεωρίες συνωμοσίας» και είναι απόλυτα επιβλαβείς για την ψυχική μας υγεία.
Στο εν λόγω διαδικτυακό παιχνίδι, το οποίο υπάρχει σε εννέα γλώσσες, μεταξύ αυτών ΚΑΙ στα ελληνικά, οι χρήστες παίζουν το ρόλο των παραγωγών ψευδών ειδήσεων (fake news).
Όπως μεταδίδει ο Π.Δρακόπουλος από το ΑΠΕ-ΜΠΕ, αυτό ανακοίνωσαν Βρετανοί ερευνητές του Πανεπιστημίου του Κέιμπριτζ, οι οποίοι -σε συνεργασία με την ολλανδική ομάδα DROG και την εταιρεία Gusmanson- ανέπτυξαν το 2018 το online παιχνίδι-«εμβόλιο» Bad News και το δοκίμασαν φέτος σε 15.000 άτομα.
Το παιχνίδι κατευθύνει τους χρήστες να χειραγωγούν τη δημιουργία ειδήσεων και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μέσω αυτόματων προγραμμάτων (bots) στο Twitter, παραποίησης φωτογραφιών, διοχέτευσης συνωμοσιολογικών θεωριών και πολωτικών απόψεων, δράσης τύπου «τρολ», δημιουργίας πλαστής ταυτότητας (προσποίησης π.χ. ότι είσαι κάποιος πολιτικός) και άλλων μεθόδων, με κοινό στόχο να προσελκύσουν και να παραπλανήσουν με πειστικό τρόπο όσο το δυνατό περισσότερο κοινό μπορούν.
Έτσι υποσυνείδητα περνάει στα παιδιά και σε όποιον παίξει αυτό το παιχνίδι, το μήνυμα, πως όλοι όσοι προωθούν ειδήσεις κατά των σχεδίων της Νέας Τάξης, το κάνουν από κακία, για να εξαπατήσουν τον κόσμο εκμεταλλευόμενοι τον φόβο και την άγνοιά του.
Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον δρα Σάντερ βαν ντερ Λίντεν, διευθυντή του Εργαστηρίου Λήψης Κοινωνικών Αποφάσεων του Κέιμπριτζ, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό «Palgrave Communications», ανακοίνωσαν ότι επιτυγχάνεται μείωση κατά 21% κατά μέσο όρο της αξιοπιστίας των ψευδών ειδήσεων σε εκείνους τους χρήστες που έχουν ολοκληρώσει το 15λεπτο online παιχνίδι. Με άλλα λόγια, έχοντας αναπτύξει ψυχολογικά «αντισώματα», στη συνέχεια αντιστέκονται καλύτερα στα ψέματα που τους «σερβίρουν».
Η αποτελεσματικότητα ποικίλει ανάλογα με την τακτική της παραπληροφόρησης: για παράδειγμα, το «εμβόλιο» μειώνει κατά μέσο όρο κατά 24% την αξιοπιστία των αναρτήσεων με παραποιημένη/πλαστή ταυτότητα, κατά 10% την αξιοπιστία των σκόπιμα πολωτικών δημοσιεύσεων, κατά 19% την αξιοπιστία των κατευθυνόμενων δυσφημιστικών δημοσιεύσεων και αναρτήσεων (ώστε να πληγεί η αξιοπιστία κάποιου), κατά 20% την αξιοπιστία των συνωμοσιολογικών ειδήσεων και φημών κ.α.
«Η έρευνα δείχνει ότι οι ψευδείς ειδήσεις εξαπλώνονται ταχύτερα και βαθύτερα από την αλήθεια, συνεπώς η καταπολέμηση της παραπληροφόρησης εκ των υστέρων είναι σαν να δίνεις μια χαμένη μάχη», δήλωσε ο Λίντεν.
«Το παιχνίδι μας δουλεύει σαν ψυχολογικό εμβόλιο, ξεσκεπάζοντας εκ των προτέρων τα fake news, με το να εκθέτει τους ανθρώπους σε μια εξασθενημένη δόση των μεθόδων που χρησιμοποιούνται για να δημιουργηθεί και να εξαπλωθεί η παραπληροφόρηση. Με αυτό τον τρόπο, οι άνθρωποι αποκτούν καλύτερη κατανόηση του πώς μπορεί να πέσουν θύματα εξαπάτησης».
Αυτό αποδείχθηκε, όταν οι χρήστες κλήθηκαν να αξιολογήσουν την αξιοπιστία μιας σειράς ειδήσεων και «τιτιβισμάτων» (tweets) τόσο πριν όσο και αφότου είχαν παίξει το παιχνίδι. Φάνηκε ότι ήταν πλέον πιο «υποψιασμένοι» και επιφυλακτικοί και μάλιστα η ωφέλεια (η αποτελεσματικότητα του «εμβολίου») είναι μεγαλύτερη σε όσους εκ φύσεως είναι πιο ευάλωτοι και επιρρεπείς στην παραπληροφόρηση.
«Βρήκαμε ότι 15 λεπτά παιγνιδιού έχουν ένα μέτριο κέρδος σε ατομικό επίπεδο, το οποίο όμως είναι πρακτικά πολύ σημαντικό, αν συνυπολογίσει κανείς το όφελος για χιλιάδες ανθρώπους παγκοσμίως, εφόσον σκεφτόμαστε με όρους ανάπτυξης μιας κοινωνικής ανθεκτικότητας απέναντι στις ψευδείς ειδήσεις», ανέφερε ο Λίντεν.
Χωρίς ασφαλώς να κάνει θαύματα, το Bad News φαίνεται να «εμβολιάζει» σχεδόν εξίσου αποτελεσματικά όποιον το παίζει, ανεξαρτήτως ηλικίας, μορφωτικού επιπέδου, φύλου και πολιτικών πεποιθήσεων υποστηρίζουν οι ερευνητές. Το παιγνίδι παρέχει μια ιδεολογική ισορροπία, καθώς σκοπίμως έχει σχεδιασθεί έτσι ώστε ο παίκτης να μπορεί να διαλέξει να δημιουργήσει ψευδείς ειδήσεις είτε «δεξιές» είτε «αριστερές».
Εμείς στο El.gr παίξαμε το παιχνίδι και διαπιστώσαμε πως μεταξύ των άλλων, οι δημιουργοί του, γελοιοποιούν την ύπαρξη της Νέας Τάξης Πραγμάτων, τους ψεκασμούς, της Ατζέντα 21-2030, το σχέδιο μείωσης του ανθρώπινου πληθυσμού, τις παρενέργειες των εμβολίων, την μη ύπαρξη κλιματικής αλλαγής κ.α.
Αν κάποιος θέλει να παίξει το εν λόγω παιχνίδι μπορεί να αναζητήσει στο Google: «getbadnews.gr».
Όσοι επομένως έχετε παιδιά, δείξτε προσοχή στα παιχνίδια με τα οποία αυτά ασχολούνται!
Πηγή: el.gr