«Πρωταθλητισμός» ευρωπαϊκού επιπέδου με τον τέταρτο υψηλότερο φόρο στη βενζίνη!

Κοινοποίηση:
ΚΑΥΣΙΜΑ

Θέμα για τους φόρους σε ντίζελ και βενζίνη στην Ευρώπη παρουσίασε η ιστοσελίδα του Tax Foundation, κορυφαίου μη κερδοσκοπικού οργανισμού (και think tank με έτος ίδρυσης το 1937) για την ανεξάρτητη φορολογική πολιτική των ΗΠΑ.

Όπως αναφέρεται στο άρθρο, σε απάντηση σε ένα έτος ακραίων αυξήσεων των τιμών της ενέργειας το 2022, πολλές ευρωπαϊκές χώρες πρόσφεραν μερική ελάφρυνση μέσω προσωρινών μειώσεων φόρου στα καύσιμα.

Όχι όμως και η Ελλάδα, η οποία ήταν και παραμένει… υπεράνω ελαφρύνσεων και υπέρμαχος του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης (ΕΦΚ), λόγω των παρωπίδων της Κυβέρνησης Μητσοτάκη και των μεγάλων συμφερόντων τα οποία υπηρετεί.

Σύμφωνα με το taxfoundation.org η Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ) απαιτεί από τα κράτη μέλη να επιβάλλουν ελάχιστο ειδικό φόρο κατανάλωσης 0,36 ευρώ ανά λίτρο στη βενζίνη.

Στον χάρτη που παρουσιάζεται, δείχνει ότι μόνο η Βουλγαρία, η Ουγγαρία, η Ρουμανία, η Μάλτα και η Πολωνία τηρούν τον ελάχιστο συντελεστή, ενώ όλες οι άλλες χώρες της ΕΕ επιβάλλουν υψηλότερους ειδικούς φόρους κατανάλωσης στην αμόλυβδη βενζίνη.

Ο χαμηλότερος φόρος βενζίνης είναι στην Ουγγαρία, με 0,29 ευρώ ανά λίτρο, καθώς η ουγγρική ισοτιμία ορίζεται στο εγχώριο νόμισμα, το φιορίνι, με αποτέλεσμα μια μέση τιμή ελαφρώς χαμηλότερη από το ελάχιστο της ΕΕ μετά τις διακυμάνσεις των συναλλαγματικών ισοτιμιών.

Οι επόμενες χαμηλότερες ισοτιμίες μετά τις συναλλαγματικές ισοτιμίες είναι η Βουλγαρία, η Μάλτα και η Ρουμανία, η καθεμία με 0,36 ευρώ ανά λίτρο.

Όπως δείχνει ο συγκεκριμένος χάρτης, η Ολλανδία έχει τον υψηλότερο φόρο βενζίνης στην ΕΕ, με 0,79 ευρώ ανά λίτρο, ακολουθούμενη από την Ιταλία με 0,73 ευρώ ανά λίτρο, τη Φινλανδία με 0,72 ευρώ ανά λίτρο και την Ελλάδα με 0,70 ευρώ ανά λίτρο.

Τι γίνεται στο ντίζελ

Περίπου το 30% των νέων επιβατικών οχημάτων στην ΕΕ είναι πετρελαιοκίνητα οχήματα. Ως εκ τούτου, πολλοί Ευρωπαίοι καταναλωτές αντιμετωπίζουν ειδικούς φόρους κατανάλωσης στο ντίζελ αντί για τη βενζίνη.

Η ΕΕ ορίζει ελαφρώς χαμηλότερο ελάχιστο ειδικό φόρο κατανάλωσης, 0,33 ευρώ ανά λίτρο στο ντίζελ.

Τόσο το Ηνωμένο Βασίλειο, το οποίο δεν είναι πλέον μέρος της ΕΕ, όσο και το Βέλγιο, επιβάλλουν τον ίδιο συντελεστή και στους δύο τύπους καυσίμων, ενώ μόνο η Σλοβενία φορολογεί το ντίζελ με υψηλότερο συντελεστή από την αμόλυβδη βενζίνη.

Στην ΕΕ, ο μέσος ειδικός φόρος κατανάλωσης στην αμόλυβδη βενζίνη είναι 0,53 ευρώ ανά λίτρο και ο μέσος ειδικός φόρος κατανάλωσης στο ντίζελ είναι 0,43 ευρώ ανά λίτρο.

Το Ηνωμένο Βασίλειο επιβάλλει τον υψηλότερο ειδικό φόρο κατανάλωσης στο ντίζελ, με 0,62 ευρώ ανά λίτρο, ακολουθούμενο από την Ιταλία με 0,62 ευρώ ανά λίτρο και το Βέλγιο με 0,60 ευρώ ανά λίτρο.

Σε ότι αφορά την Ελλάδα, φιγουράρει στη μέση της κατάταξης των 28 χωρών που παρουσιάζει η ιστοσελίδα, με φόρο 0,41 ευρώ ανά λίτρο για το ντίζελ, που τη φέρνει στη 14η θέση.

Οι χώρες με τους χαμηλότερους ειδικούς φόρους κατανάλωσης στο ντίζελ είναι η Ουγγαρία, με 0,28 ευρώ ανά λίτρο (και πάλι κάτω από την ελάχιστη ισοτιμία λόγω της συναλλαγματικής ισοτιμίας) ακολουθούμενη από τη Μάλτα, τη Βουλγαρία και την Πολωνία, που επιβάλλουν δασμούς 0,33 ευρώ ανά λίτρο.

  • Ειδικοί φόροι κατανάλωσης στη βενζίνη και το ντίζελ στην Ευρωπαϊκή Ένωση (συν τη Βρετανία), από την 1η Ιουλίου 2023

ΚΟΙΝΟΠΟΗΣΗ:

1 Comment

  1. Έχουμε ειδικό φόρο και υψηλή τιμή βενζίνης όπως οι πλούσιες χώρες με διπλάσιους και βάλε μισθούς …έτσι στην καρπαζιά , το σηκώνει ο ραγιάς…όλα καλά

Comments are closed.