Πρωτοφανής εξέλιξη – Ναυάγησε η Lockheed Martin – Το Πεντάγωνο πέταξε στα σκουπίδια το σχέδιο της για νέο μαχητικό 6ης γενιάς

Κοινοποίηση:
50b20d897dabf4ffa90bf4d9845c51c1_XL

Τη στιγμή που η Κίνα τρομάζει με τις τεχνολογικές της καινοτονομίες, ιδίως ως προς την ανάπτυξη των μαχητικών αεροσκαφών 6ης γενιάς, οι Ηνωμένες Πολιτείες δεν μπορούν να καν να βρουν την κατάλληλη εταιρεία για να αναλάβει το έργο…

Μάλιστα, ο μεγαλύτερος κατασκευαστής αμυντικών συστημάτων στον κόσμο, η Lockheed Martin, αποκλείστηκε από το πρόγραμμα F/A-XX του Πολεμικού Ναυτικού των ΗΠΑ για την ανάπτυξη μαχητικού έκτης γενιάς, σύμφωνα με πληροφορίες που διέρρευσαν σε Breaking Defense.

Το πρωτότυπο σχέδιο της Lockheed Martin για μαχητικό 6ης γενιάς που φέρεται να απέρριψε το Πολεμικό Ναυτικό των ΗΠΑ
Advertisement

Η πρόταση της εταιρείας φέρεται να μην πληρούσε τα κριτήρια του Ναυτικού, αφήνοντας, έτσι, τις Northrop Grumman και Boeing ως τους τελικούς υποψήφιους για την ανάληψη του βασικού συμβολαίου ανάπτυξης του αεροσκάφους.

Κίνδυνος αποκλεισμού της εταιρείας και από το πρόγραμμα Next Generation Air Dominance της Πολεμικής Αεροπορίας των ΗΠΑ

Ο αποκλεισμός της Lockheed Martin από τη διαδικασία θεωρείται πρωτοφανής εξέλιξη, δεδομένου ότι τα τρία προηγούμενα αμερικανικά stealth μαχητικά—τα F-117, F-22 και F-35—αναπτύχθηκαν όλα από την ίδια εταιρεία.
Η Lockheed Martin θεωρούνταν επίσης το φαβορί για την ανάπτυξη του μαχητικού έκτης γενιάς της Πολεμικής Αεροπορίας των ΗΠΑ στο πλαίσιο του προγράμματος Next Generation Air Dominance (NGAD).

Ωστόσο, το μέλλον του προγράμματος αυτού παραμένει εξαιρετικά αβέβαιο, κυρίως λόγω δημοσιονομικής κρίσης και περιορισμένης ικανότητας χρηματοδότησης της ανάπτυξης.
Αντίθετα με την Πολεμική Αεροπορία, το Πολεμικό Ναυτικό των ΗΠΑ δεν έχει επενδύσει εκτεταμένα στην απόκτηση του F-35, έχοντας προγραμματίσει μόλις 273 μονάδες του αεροσκάφους, γεγονός που αφήνει σημαντικό περιθώριο για την ένταξη ενός μαχητικού έκτης γενιάς στο δυναμικό του.

Γιατί οι ΗΠΑ ψηφίζουν… Northrop Grumman

Σημειωτέον ότι η Northrop Grumman αναπτύσσει επί του παρόντος το στρατηγικό βομβαρδιστικό B-21 για την Πολεμική Αεροπορία των ΗΠΑ, ενώ στο παρελθόν είχε προτείνει το YF-23 ως ανταγωνιστή του αεροσκάφους που αργότερα εξελίχθηκε στο F-22.

Από την πλευρά της, η Boeing είχε προωθήσει το X-32 ως ανταγωνιστή του μαχητικού που τελικά κατέληξε στο F-35, ενώ έχει επίσης αναπτύξει το F-18E/F, το οποίο αποτελεί σήμερα τη ραχοκοκαλιά του αεροπορικού στόλου του Ναυτικού, καθώς και το F-15EX, το οποίο βρίσκεται σε διαδικασία παραγγελίας από την Πολεμική Αεροπορία.

Η Northrop Grumman διαθέτει σαφώς μεγαλύτερη εμπειρία στην ανάπτυξη stealth αεροσκαφών, με τα B-2 και B-21 να αποτελούν σημαντικά ορόσημα στην εξέλιξη της τεχνολογίας χαμηλής παρατηρησιμότητας.
Το YF-23, το οποίο είχε θεωρηθεί πιο δαπανηρή, πιο stealth, ταχύτερη και λιγότερο συντηρητική επιλογή σε σύγκριση με το αντίπαλο YF-22 της Lockheed Martin, επιβεβαιώνει αυτή την παράδοση.
Με το μέλλον του στόλου έκτης γενιάς της Πολεμικής Αεροπορίας των ΗΠΑ να παραμένει αβέβαιο και την Κίνα να προετοιμάζεται να εντάξει τα πρώτα της μαχητικά έκτης γενιάς στις αρχές της δεκαετίας του 2030, η σημασία που αποδίδεται στο πρόγραμμα F/A-XX του Ναυτικού αποκτάει ολοένα μεγαλύτερη βαρύτητα.

ΚΟΙΝΟΠΟΗΣΗ:

Leave a Response