Στον παγκόσμιο γίγαντα του rideshare, Uber, επιβλήθηκε πρόστιμο 26 εκατομμυρίων δολαρίων Αυστραλίας (περίπου 19 εκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ) αφού αποδείχτηκε ότι παραβίασε την αυστραλιανή νομοθεσία για τους καταναλωτές στέλνοντας ψευδή ή παραπλανητικά μηνύματα.
Ο ομοσπονδιακός οργανισμός παρακολούθησης καταναλωτών, η Αυστραλιανή Επιτροπή Ανταγωνισμού και Καταναλωτών (ACCC), ανακοίνωσε την Τρίτη ότι ένα προειδοποιητικό μήνυμα που εμφανιζόταν μεταξύ Δεκεμβρίου 2017 και Σεπτεμβρίου 2021 στην εφαρμογή Uber παραπλάνησε τους καταναλωτές.
«Αν προχωρήσετε σε ακύρωση, μπορεί να υποστείτε μια μικρή χρέωση, καθώς ο οδηγός σας είναι ήδη καθ’ οδόν», έγραφε το αυτοματοποιημένο μήνυμα παρά το γεγονός ότι οι χρήστες έχουν το δικαίωμα της δωρεάν ακύρωσης.
Η πρόεδρος του ACCC, Τζίνα Κας-Γκότλιμπ, είπε ότι σε περισσότερους από 2 εκατομμύρια Αυστραλούς εμφανίστηκε η παραπλανητική προειδοποίηση ακύρωσης προτού αφαιρεθεί.
«Η Uber παραδέχεται ότι παραπλάνησε τους Αυστραλούς χρήστες για αρκετά χρόνια και με αυτή την τακτική μπορεί να έπεισε ορισμένους από αυτούς να μην ακυρώσουν τη διαδρομή τους, παρόλο που είχαν το δικαίωμα να το κάνουν δωρεάν σύμφωνα με την πολιτική της εταιρείας», είπε την Τρίτη.
Το ACCC και η Uber συμφώνησαν από κοινού να ζητήσουν εντολές από το ομοσπονδιακό δικαστήριο της Αυστραλίας, καθώς ο γίγαντας του rideshare αναμένεται να πληρώσει το πρόστιμο μόλις οριστεί η ημερομηνία.