Η ομάδα UP DRONES «πετά» πάνω από το σημείο που κατέπεσε το Boeing 737-31S στο Γραμματικό Αττικής, προκαλώντας συγκίνηση
Δεκατέσσερα χρόνια έχουν περάσει από την ημέρα που η πτήση 522 της Helios Airways συνετρίβη στο όρος Γραμματικό, με τους συνολικά 121 επιβάτες να βρίσκουν όλοι τραγικό θάνατο.
Στο αεροσκάφος της Helios, που ξεκίνησε από τη Λάρνακα με τελικό προορισμό την Πράγα και ενδιάμεση στάση την Αθήνα, επέβαιναν 115 ταξιδιώτες (22 εκ των οποίων ήταν ανήλικοι) και το εξαμελές πλήρωμα.
Στις 09:07 το αεροπλάνο απογειώθηκε από τη Λάρνακα. Λίγη ώρα μετά την απογείωση, συνέβη ταχεία αποσυμπίεση της καμπίνας, η οποία προκάλεσε τη λιποθυμία επιβατών και πληρώματος. Το αεροσκάφος πετούσε με αυτόματο πιλότο και με όλους τους επιβαίνοντες να έχουν χάσει τις αισθήσεις τους εκτός από τον αεροσυνοδό Ανδρέα Προδρόμου που έκανε προσπάθειες να αναλάβει τον έλεγχο του.
Ωστόσο, τελικά το αεροπλάνο συνετρίβη στις 12:05 στο όρος Γραμματικό. Όλοι οι επιβαίνοντες έχασαν τη ζωή τους. Οι συγγενείς των θυμάτων, εκτός από την οδύνη για τον χαμό των ανθρώπων τους, είχαν να αντιμετωπίσουν και την αδυναμία ταυτοποίησης των σορών, καθώς οι περισσότεροι είτε κάηκαν από την πυρκαγιά που ξέσπασε από την πρόσκρουση, είτε τα σώματά τους διαμελίστηκαν.
Σύμφωνα με το πόρισμα για την αιτία της συντριβής, το πρόβλημα στο αεροσκάφος προκλήθηκε από απότομη αποσυμπίεση του εσωτερικού του αεροπλάνου. Παράλληλα, στα ενεργά αίτια συγκαταλέγεται και η παραμονή του διακόπτη συμπίεσης του αεροσκάφους στη χειροκίνητη ρύθμιση κατά τον έλεγχο πριν από την πτήση. Αυτό είχε ως επακόλουθο να μειώνονται όσο περνούσε η ώρα τα επίπεδα της ατμοσφαιρικής πίεσης και κατ’ επέκταση τα επίπεδα του οξυγόνου στο εσωτερικό του αεροπλάνου.
Η ομάδα UP DRONES «πετά» πάνω από το σημείο που κατέπεσε το Boeing 737-31S στο Γραμματικό Αττικής, προκαλώντας συγκίνηση.