Η σωστή τήρηση της απόστασης μεταξύ των οχημάτων αποτελεί μείζων θέμα ασφάλειας, καθώς μερικά μετρά ή ακόμα και εκατοστά μπορούν να μην μετατρέψουν το ατύχημα σε δυστύχημα.
Οι συνθήκες που αντιμετωπίζουμε ως οδηγοί στην καθημερινότητά μας, μας κάνουν ορισμένες φορές να ξεχνάμε βασικούς κακόνες οδήγησης και να αυξάνουμε χωρίς λόγο τις πιθανότητες να εμπλακούμε σε κάποιο τροχαίο.
Μία αρκετά συχνή παρατυπία που πραγματοποιούμε είναι η μη τήρηση της ενδεδειγμένης απόστασης από το προπορευόμενο όχημα. Είτε γιατί θεωρούμε ότι το αυτοκίνητό μας θα “κοκκαλώσει” μόλις του το ζητήσουμε, είτε γιατί εκείνη την ώρα ο νους μας ταξιδεύει και δεν αντιλαμβάνεται τους κινδύνους που διατρέχουμε.
Η σωστή απόσταση από το προπορευόμενο όχημα θα βοηθήσει να αντιδράσουμε εγκαίρως σε μια δύσκολη στιγμή και να αποφύγουμε τυχόν συνέπειες, ενώ κάνει και πιο ξεκούραστη την οδήγηση λόγω του μεγαλύτερου χρόνου που έχει ο εγκέφαλός μας να επεξεργαστεί τα δεδομένα που λαμβάνει από τον δρόμο και την ροή της κίνησης.
Σύμφωνα με τα όσα μαθαίνουμε στις σχολές οδήγησης, η σωστή απόσταση από το προπορευόμενο όχημα μετριέται σε χρόνο και αυτός είναι τα 2 και πλέον δευτερόλεπτα. Εάν για παράδειγμα κινούμαστε στον αυτοκινητόδρομο με 100 χλμ./ώρα, θα πρέπει να γνωρίζουμε ότι εκείνη την στιγμή διανύουμε 27,8 μέτρα το δευτερόλεπτο. Και αυτή είναι η απόσταση που πρέπει να έχουμε από το προπορευόμενο όχημα.
Φυσικά αυτό δεν είναι ποτέ αρκετό, καθώς πρέπει να συνυπολογίσουμε ένα ακόμη δευτερόλεπτο (δηλαδή άλλα 28 μέτρα), που χρειάζεσαι από την στιγμή που θα αντιληφθούμε τον κίνδυνο, μέχρι την στιγμή που θα πατήσουμε το πεντάλ του φρενου. Επομένως, πρέπει να υπολογίζουμε και τον χρόνο αντίδρασης.
Συνολικά αυτό μεταφράζεται σε τουλάχιστον δύο δευτερόλεπτα (ιδανικά τρία) ή όπως αναφέρει το παράδειγμα σε 56 μέτρα απόστασης από το προπορευόμενο όχημα, εάν θέλουμε να είμαστε ασφαλείς και να έχουμε την σωστή απόσταση ακινητοποίησης για την αποφυγή τροχαίου. Και για να το κάνουμε ακόμα πιο λιανά, εάν οδηγούμε σουπερμίνι (έχουν 4 μέτρα μήκος) θα πρέπει να έχουμε απόσταση 14 αυτοκινήτων.
Τέλος, θα πρέπει να επισημάνουμε ότι οι υπολογισμοί για την σωστή απόσταση ακινητοποίησης είναι γενικοί και δεν ισχύουν σε κάθε περίπτωση. Σημαντικοί παράγοντες, όπως οι καιρικές συνθήκες, η κατάσταση του οδοστρώματος, των ελαστικών αλλά και του κάθε αυτοκινήτου, διαφοροποιούνται ανάλογα με τις περιστάσεις και επηρεάζουν τον χρόνο ακινητοποίησης του αυτοκινήτου και αντίδρασης του οδηγού.
Ο ΚΟΚ λεει 10 μετρα πατε διαβαστε τον
Η απάντηση είναι συνθέτη, εξαρτάται από την ταχύτητα με την οποία κινείται το αυτοκίνητο και απο το αυτοκίνητο. Ενα δευτερόλεπτο περίπου είναι ο χρόνος που χρειάζεται ενας ηλικιωμένος οδηγός ή κάποιος με αργά αντανακλαστικα ή είναι κουρασμένος, αυτό σημαίνει ότι και μόνο να πατήσεις το πενταλ των φρενων εαν πηγαίνεις με 130km/h που είναι το όριο ταχύτητας στους αυτοκινητοδρομους ώσπου να το κάνεις θα έχεις διανύσει 36.1m, (Τώρα εαν έχει αντανακλαστικα πιλότου F1 ή πυγμαχου η κατάσταση αλλάζει) εαν υποθέσουμε ότι οδηγείς ενα τυπικό μικρομεσαίο 14-15 ετών χρειάζεται σε φρεναρισμα πανικού 55 – 60 μέτρα. Αρα ουσιαστικά χρειάζονται τουλάχιστον 100m απόσταση ασφαλείας. Εαν έχεις φθαρμενα ελαστικά 6-7 ετών η απόσταση είναι μεγαλύτερη για να σταματήσεις. Εαν βρέχει η απόσταση που χρειάζεται για να σταματήσει ενα τυπικό μικρομεσαίο αυτοκίνητο 15 ετών είναι περίπου 50% μεγαλύτερη, εαν οδηγείς αυτοκίνητο των 90’s η απόσταση είναι μεγαλύτερη . Η Απόσταση ακινητοποιησης όσο αυξάνει η ταχύτητα, αυξάνεται γεωμετρίκα. Για αυτό και ακούμε κάθε τόσο για καραμπολες αυτοκινήτων σε περιφερειακες οδούς σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, ή εθνικές οδούς. Γιατί Πέρα από τους ιθαγενεις οδηγούς που οδηγούν επικίνδυνα, υπάρχουν και οι οδηγοί απο Βαλκάνια που είναι ακόμη χειρότεροι και οι ακόμη χειρότεροι Λ@θρο Επενδυτές που αυτοί και εαν είναι επικίνδυνοι….
Αυτά να τα πείτε στα λεγόμενα ελληνικά βλήματα που κυκλοφορούν στον κιφησό οδηγείς με 100-120 στην αριστερή λωρίδα και κολλάνε πίσω λές και βρίσκονται σε πίστα και αναβοσβήνει και τα φώτα για να περάσει και απο πάνω, σταματάς εκείνη τη στιγμή απότομα και κατεβαίνεις και τον δέρνεις ή όχι?
Στο ευρωαφρικανικο κρατιδιο το εχουμε παει ενα βημα παραπερα…
Ωπου γινεται λογος για αποστασεις σε μετρα,εδω ειναι σε ποντους..
Αλλωστε εδω στο αφρικανισταν μ@λ@κας δεν γινεσαι,αλλα ΓΕΝΝΙΕΣΑΙ…
Μην το κουράζετε.Η σωστή απόσταση είναι η μισή ταχύτητα. Δηλ.κινούμαι με 50χμ την ω.κρατώ απόσταση 25μ. Κινούμαι με 100χμ την ω.κρατώ απόσταση 50 μ.