Μπορεί ο πλανήτης να είναι…χωρισμένος σε δύο στρατόπεδα, άλλοι να θέλουν νικητή τον Μέσι και την Αργεντινή κι άλλοι τον Εμπαπέ και τη Γαλλία, αλλά υπάρχουν κι αυτοί που την ώρα του τελικού θα χαμογελούν επειδή είναι οι πραγματικά κερδισμένοι του Μουντιάλ χωρίς να τους… τρώει η αγωνία ποιος θα βάλει γκολ.
Η ΦΙΦΑ, για παράδειγμα, είχε έσοδα 7,5 δις δολάρια, αυξημένα κατά 13% σε σχέση με τη διοργάνωση του 2018 στη Ρωσία.
Κερδισμένο και το γαλλικό κρατικό κανάλι TF1 που μεταδίδει στη Γαλλία τους αγώνες. Παρά τους φόβους για μποϋκοτάζ των τηλεθεατών, η καλή πορεία της εθνικής Γαλλίαες εκτόξευσε την τηλεθέαση. Τον ημιτελικό με το Μαρόκο παρακολούθησαν 20,69 εκ. τηλεθεατές καταρρίπτοντας το ρεκόρ των 20,6 εκ. που είδαν τον τελικό του Euro 2016 με την Πορτογαλία.
Ο σημερινός τελικός πρέπει να σπάσει αυτό το ρεκόρ. Έχει ήδη σημειώσει ρεκόρ διαφημιστικής προσέλευσης. Τα 30 δευτερόλεπτα στοιχίζουν 286.000 ευρώ!
Αντίθετα σε χώρες όπως η Γερμανία η τηλεθέαση έπεσε δραματικά. Υπολογίζεται ότι παρακολούθησαν το Μουντιάλ 12 εκ. τηλεθεατές λιγότεροι απ’ ότι το ρωσικό το 2018, όπου επίσης η γερμανική ομάδα δεν τα είχε πάει καλά.
Μικρότερες απώλειες, αλλά σημαντικές είχαν οι τηλεθεατές που παρακολούθησαν τους αγώνες σε Αγγλία, Ισπανία, Πολωνία όπου η μείωση κυμάνθηκε από το 1,3 έως τα 2,6 εκ. τηλεθεατές.
Εξαίρεση στην ευρωπαϊκή πτώση της τηλεθέασης αποτέλεσε η Δανία. Παρά τις σκέψεις ακόμα και για αποχώρηση της εθνικής από τη διοργάνωση τον αγώνα με τη Γαλλία παρακολύθησαν 1,2 εκ. τηλεθεατές, αριθμό ρεκόρ για ποδοσφαιρικό αγώνα. Το προηγούμενο ανήκε στη διοργάνωση του 2018 (Δανία – Αυστραλία με 939.000 τηλεθεατές).
Αντίθετα στις υπόλοιπες ηπείρους η τηλεθέαση ξεπέρασε κάθε προηγούμενο. Ειδικά στις ΗΠΑ ο αγώνας της εθνικής του;ς ομάδας με την Αγγλία ξεπέρασε κάθε προηγούμενο και συναγωνίστηκε σε τηλεθεατές τις μεγάλες διοργανώσεις στο αμερικάνικο ποδόσφαιρο, το μπέιζμπολ, το ΝΒΑ.
Στην Ιαπωνία, και την Νότιο Κορέα επίσης η συμμετοχή των εθνικών τους ομάδων δημιούργησε τεράστιο ενδιαφέρον. Υψηλές τηλεθεάσεις σημείωσαν και χώρες που δεν μετείχαν.
Η Αφρική όχι μόνο για την εξαιρετική πορεία του Μαρόκου βελτίωσε τα δικά της ρεκόρ τηλεθέασης.
Παράγοντες της ΦΙΦΑ θεωρούν ότι το ποδόσφαιρο μπορεί να αφήνει σχετικά αδιάφορο ένα σημαντικό μέρος της ευρωπαϊκής νεολαίας, αλλά η απουσία αυτή αναπληρώνεται στο πολλαπλάσιο σε άλλες χώρες που ήταν ελάχιστα… ζεστές για το άθλημα. Και η παρουσία τους εκτός από την παγκοσμιοποίηση του αθλήματος ανοίγει νέες αγορές.
Μεταξύ μας αυτό είναι που την ενδιαφέρει. Να αποκτήσει νέους… πελάτες για να καταναλώνουν το προϊόν της.