Πόσο χρησιμοποιούν τις ηλεκτρονικές δημόσιες υπηρεσίες οι πολίτες της ΕΕ -Τι συμβαίνει στην Ελλάδα

Κοινοποίηση:
psifiak-met

Ο ψηφιακός μετασχηματισμός έχει αναδιαμορφώσει πολλές πτυχές της καθημερινής μας ζωής, συμπεριλαμβανομένων των αλληλεπιδράσεων μεταξύ κυβερνήσεων και πολιτών σε ολόκληρη την ΕΕ.

Οι αποτελεσματικές ψηφιακές δημόσιες υπηρεσίες ή η ηλεκτρονική διακυβέρνηση μπορούν να καταστήσουν τις κρατικές υπηρεσίες πιο προσιτές, διαφανείς και αποτελεσματικές.

Ως προς αυτό, η ηλεκτρονική ταυτοποίηση (eID) χρησιμεύει ως ψηφιακό διαβατήριο ενός ατόμου, επιτρέποντάς του να επαληθεύει την ταυτότητά του στο διαδίκτυο και να έχει ασφαλή πρόσβαση σε υπηρεσίες μέσω αυτού.

Το πρόγραμμα Digital Decade της Ευρωπαϊκής Επιτροπής έχει θέσει τον στόχο ότι έως το 2030 όλες οι βασικές δημόσιες υπηρεσίες πρέπει να είναι προσβάσιμες μέσω του Διαδικτύου, καθώς και όλοι όσοι έχουν την επιλογή να χρησιμοποιούν eID για να αναγνωρίζονται στο διαδίκτυο.

Χρησιμοποιούν όμως οι πολίτες τις λύσεις ηλεκτρονικής διακυβέρνησης και eID που είναι διαθέσιμες;

Ηλεκτρονική διακυβέρνηση

Το 2023, το 69% των πολιτών της ΕΕ αλληλεπιδρούσαν με τις δημόσιες αρχές μέσω διαδικτύου τους προηγούμενους 12 μήνες, με κορυφαίους χρήστες στη Δανία (98%), τη Φινλανδία, τις Κάτω Χώρες και τη Σουηδία (95%), σύμφωνα με την Eurostat.   Το 69% των ατόμων ηλικίας 16-74 ετών στην ΕΕ δήλωσαν ότι είχαν χρησιμοποιήσει ιστότοπο ή εφαρμογή δημόσιας αρχής τους προηγούμενους 12 μήνες.

Ωστόσο, αυτή η τιμή διέφερε πολύ όταν εξετάζουμε τις χώρες της ΕΕ μεμονωμένα: πάνω από το 90% των ανθρώπων είχαν χρησιμοποιήσει υπηρεσίες ηλεκτρονικής διακυβέρνησης τους τελευταίους 12 μήνες στη Δανία (98%), τη Φινλανδία, τις Κάτω Χώρες και τη Σουηδία (95%).

Εν τω μεταξύ, το ίδιο ίσχυε μόνο για το 30% των ανθρώπων στη Βουλγαρία και το 23% των ανθρώπων στη Ρουμανία. Όπως και οι γείτονές της στην ΕΕ, η Νορβηγία είχε πολύ υψηλή αξία χρήσης της ηλεκτρονικής διακυβέρνησης στο 98%

ΚΟΙΝΟΠΟΗΣΗ: