Εντός του Νοεμβρίου αναμένεται να ανέβουν στο Taxisnet τα τέλη κυκλοφορίας 2021, δείτε παρακάτω τι θα πληρώσετε.
Τα τέλη κυκλοφορίας 2021, τα οποία μπορούν ν’ αποπληρωθούν σε 9 μέχρι 12 άτοκες δόσεις, αναμένεται ν’ αναρτηθούν τον Νοέμβρη, για τα οχήματα που κυκλοφορούν ή θα κυκλοφορήσουν μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου 2020.
Οι ιδιοκτήτες οχημάτων θα πληρώσουν ακριβώς τα ίδια ποσά με πέρυσι. Μπορούν, δε, να εξοφλήσουν τα ποσά που τους αναλογούν μέχρι τα τέλη Δεκεμβρίου, είτε μετρητοίς, είτε χρησιμοποιώντας πιστωτική κάρτα.
Τα ποσά
Οι ιδιοκτήτες οχημάτων καλούνται να πληρώσουν από 22 ευρώ (για οχήματα 400 κυβικών) μέχρι και 1.380 ευρώ για οχήματα με πάνω από 4.000 κυβικά. Τα ποσά ανά κατηγορία για οχήματα από το 2006 και μετά, αναμένεται να διαμορφωθούν ως εξής:
Από 1.072 κ.ε. έως 1.357 κ.ε. ο ιδιοκτήτης καλείται να πληρώσει 135 ευρώ,
από 1.358 κ.ε. έως 1548 κ.ε. ο ιδιοκτήτης καλείται να πληρώσει 255 ευρώ,
από 1.549 κ.ε. έως 1.738 κ.ε. ο ιδιοκτήτης καλείται να πληρώσει 280 ευρώ,
από 1.739 κ.ε. έως 1.928 κ.ε. ο ιδιοκτήτης καλείται να πληρώσει 320 ευρώ,
από 1.929 κ.ε. έως 2.357 κ.ε. ο ιδιοκτήτης καλείται να πληρώσει 690 ευρώ,
από 2.358 κ.ε. έως 3.000 κ.ε. ο ιδιοκτήτης καλείται να πληρώσει 920 ευρώ,
από 3.001 κ.ε. έως 4.000 κ.ε. ο ιδιοκτήτης καλείται να πληρώσει 1.150 ευρώ,
από 4.001 κ.ε. και άνω ο ιδιοκτήτης καλείται να πληρώσει 1.380 ευρώ.
Η εκπρόθεσμη καταβολή συνεπάγεται πρόστιμο που αναλογεί στο 100% των τελών που αναλογούν στο εκάστοτε όχημα.
Τι αλλάζει από την 1η Ιανουαρίου του 2021
Από την 1η Ιανουαρίου του 2021, ωστόσο, τα τέλη κυκλοφορία αναμένεται ν’ αλλάξουν σημαντικά για τα οχήματα θα ταξινομηθούν για πρώτη φορά μετά την 1η Ιανουαρίου 2021.
Και αυτό, λόγω της εφαρμογής του νέου πρότυπου μέτρησης εκπομπών CO2, του λεγόμενου «WLTP».
Οι δύο σχετικές προτάσεις που εξετάζονται είναι οι εξής:
Η αύξηση των ορίων εκπομπών CO2 σε ποσοστό 20%, οπότε οι χρεώσεις ν’ αυξάνονται σε υψηλότερα όρια. Σήμερα, για εκπομπές από 91 έως και 100 γρ. CO2, οι ιδιοκτήτες πολλαπλασιάσουν το ποσό των ρύπων του οχήματός τους με 0,90 ευρώ ανά γρ., ώστε να βρουν πόσα πρέπει να πληρώσουν. Εάν, λοιπόν, οι ρύποι είναι 91 γρ. CO2, τότε τα τέλη κυκλοφορίας θα είναι 82 ευρώ. Με το νέο σύστημα, η χρέωση του 0,90 ευρώ ανά γραμμάριο αναμένεται να μην ισχύει για τα οχήματα που εκπέμπουν από 91 έως 100 γρ., αλλά 120 γρ. Άρα, ακόμα και αν στο όχημα που θα ταξινομηθεί για πρώτη φορά μετά την 1η Ιανουαρίου 2021 οι μέσες εκπομπές CO2 αυξηθούν κατά 20% και ανέλθουν σε 120 γρ., ο ιδιοκτήτης του δεν θα επιβαρυνθεί περαιτέρω. Με αυτό το σύστημα, δεν μπορουν να προκύψουν μειώσεις στα τέλη κυκλοφορίας 2021.
Να αυξηθούν οι συντελεστές των ορίων στις εκπομπές CO2 κατά 20% έως τα 180 γρ. ανά χλμ. και από κει και πάνω, τόσο τα όρια, όσο και οι χρεώσεις, να παραμείνουν αμετάβλητες, καθώς τα εν λόγω μοντέλα είναι ιδιαίτερα ρυπογόνα και προκαλούν σημαντική ρύπανση για το περιβάλλον. Σε αυτήν την πρόταση, υπάρχουν εισηγήσεις ν’ αλλάξουν οι συντελεστές μέχρι και τα 200 γρ./CO2 ανά χλμ.
Αυτή η φοροεισπρακτική πολιτική για τα αυτοκίνητα πρέπει να σταματήσει. τι πάει να πει μέχρι 1548 κυβικά????? Γιατί δεν το βάζουν μέχρι 1600 cc, μέχρι 1800 cc, μέχρι 2000cc… αλλά βάζουν 1738, 1928 κι άλλες τέτοιες ομορφιές…. ντροπή…