Αρκετοί είναι οι οδηγοί στην Ελλάδα που χρησιμοποιούν λάθος τα αλάρμ και το φλας όταν οδηγούν το αυτοκίνητό τους, όπως υπάρχουν κι αυτοί που δεν μπαίνουν στον κόπο να τα χρησιμοποιήσουν.
Η πλειοψηφία των οδηγών χρησιμοποιούν τα φλας μόνο όταν πρόκειται να στρίψουν και για όλες τις άλλες περιπτώσεις στάσης ή στάθμευσης χρησιμοποιούν τα αλάρμ. Αυτός είναι ο «άγραφος» νόμος, όμως υπάρχει και ο γραπτός στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, που εξηγεί τη ορθή χρήση.
Πότε χρησιμοποιούμε αλάρμ και πότε πέφτει πρόστιμο
Σύμφωνα με τον ΚΟΚ, τα φώτα έκτακτης ανάγκης, τα αλάρμ δηλαδή πρέπει να χρησιμοποιούνται σε δύο περιπτώσεις:
Όταν το όχημα έχει ακινητοποιηθεί και δημιουργείται κίνδυνος για τρίτους από την ακινησία.
Όταν κινδυνεύουν άλλοι χρήστες του δρόμου από το δικό μας όχημα όταν κινείται.
Αν κάποιος οδηγός τα χρησιμοποιήσει σε διαφορετική περίπτωση από τις παραπάνω, τότε προβλέπεται πρόστιμο 20 ευρώ.
Η χρήση του φλας και το παρκάρισμα
Όπως προβλέπει ο ΚΟΚ, το φλας χρησιμοποιείται όταν ο οδηγός προτίθεται να αλλάξει πορεία ή να προβεί σε στάθμευση και στάση. Ωστόσο, πριν τη χρήση του φλας, ο οδηγός οφείλει πρώτα να έχει βεβαιωθεί ότι μπορεί να αλλάξει πορεία χωρίς να προκαλέσει κίνδυνο για άλλους οδηγούς και χωρίς να προκαλέσει παρακώλυση της κυκλοφορίας.
Φλας πρέπει να χρησιμοποιούμε σύμφωνα με τον ΚΟΚ και κάθε φορά που θέλουμε να παρκάρουμε. Βέβαια ο άγραφος νόμος σε αυτή την περίπτωση είναι πολύ ισχυρός. Αν επιχειρήσουμε να παρκάρουμε σε μια πλευρά του δρόμου με την χρήση του αντίστοιχου φλας, το «σίγουρο» είναι ότι ο επερχόμενος οδηγός θα νομίζει ότι θέλουμε να στρίψουμε και όχι να σταθμεύσουμε.
Πάντως το πρόστιμο για την μη χρήση των φλας, είναι 80 ευρώ, ενώ σε περίπτωση που δεν λειτουργούν με τον προβλεπόμενο τρόπο ή απουσιάζουν, ο οδηγός τιμωρείται με πρόστιμο 150 ευρώ.
Βρε νούμερα τα σύγχρονα αυτοκίνητα αν πατήσεις δυνατά φρένο ενεργοποιούνται τα αλάρμ άρα γιατί να μην βάλω κ εγω αλάρμ αν στην εθνική έχει κίνηση κ είμαι τελευταίος να με δει κ να ξυπνήσει ο ραλακιας που έρχεται πίσω μου με 200 και σε απόσταση 1 mm.Ο ΚΟΚ λέει αλάρμ αν ξαφνικά ακινητοποιήσεις φλας για στρίψιμο κ παρκάρισμα αλλά έχει καταργηθεί στην πιάτσα αν βάλω φλας για παρκάρισμα θα κολλήσει ο άλλος πίσω μου όποτε αλάρμ και πολλοί δεν κάνουν τίποτα εδώ π αλλοσ κηφισο έστελνε μήνυμα και πήγαινε οκταρια ασταδιαλα
Οσοι ΕΛΛΗΝΑΡΑΔΕΣ χρησιμοποιουν ΦΛΑΣ για να σταματησουν να ΠΑΡΚΑΡΟΥΝ, και δεν χρησιμοποιουν ΑΛΑΡΜ, ειναι για τον Πεοντα…
Εδω βλεπεις σε Λεωφορους πχ Κορινθου-Αθηνων να υπαρχει ξαφνικα μποτιλιαρισμα, και ο αλλος που ερχεται αναβει ΑΛΑΡΜ λες και προκειται να παρκαρει…
Για τοσο μυαλο…
Λες και οι αλλο απο πισω δεν βλεπουν το μποτιλιαρισμα μπροστα τους…
Τα ΦΛΑΣ ειναι για να στριβεις…
Και τα ΑΛΑΡΜ ειναι για να σταματησεις λογω Παρκαρισματος που εχεις σκοπο.
Ολα τα αλλα ειναι για ΕΛΛΗΝΑΡΑΔΕΣ που την βλεπουν ΙΠΠΟΤΕΣ ΤΗΣ ΑΣΦΑΛΤΟΥ και αυτοΘεωρουνται γνώστες των πάντων.
όσοι νομίζουν ότι τα alarm είναι για παρκάρισμα είναι αγράμματα, απελέκητα όρνια που πήραν δίπλωμα πληρώνοντας γιατί δεν ξέρουν να διαβάζουν. Δηλαδή γύφτοι, αλβανοί και ψηφοφόροι κούλας
Εφοσον το αμάξι πριν παρκάρει ακινητοποίηται στις περισσότερες περιπτωσεις ποιος ο λογος να μην ανάψουν τα αλάρμ????? Το ψαρι βρωμαει από το κεφάλι δηλαδή απο το κράτος και απο τον καθε μαλακα υπουργο η νομοθέτη.Απο τους ανώμαλους δηλαδη και τους παιδοβιαστές…….. και λιγα πολυ λιγα είπα….
“”” Το ψαρι βρωμαει από το κεφάλι δηλαδή απο το κράτος ……””” αλλά απο την ουρα καθαριζεται…και η ουρα ειναι ποιος;;
Να γελάσω δυνατά …..άλλα ξέραμε και άλλα μας λένε τώρα για το παρκάρισμα….!! Το βέβαιο είναι ότι όσοι χρησιμοποιούν αλάρμ για να παρκάρουν ανοίκουν στις εξετάσεις της Παλιάς καλής σχολής…! Τι βλακεία είναι αυτή με το παρκάρισμα , να ανάβουν φλάς , δεν το έχω καταλάβει ποτέ ….