«Όλα ξεκινούν από το ενεργειακό κόστος. Από τη στιγμή που δεν πέφτει το ενεργειακό κόστος, θα έχουμε αλυσιδωτές ανατιμήσεις, θα μιλάμε για αυξήσεις, συνέχεια. Θα γίνεται ένας κύκλος αυξήσεων» επεσήμανε μιλώντας στον Focus FM και στην δημοσιογράφο Δέσποινα Μποτίτση ο πρόεδρος του Συλλόγου Μικρών και Μεσαίων Σούπερ Μάρκετ Ελλάδος Γιάννης Πηλίδης.
«Τον Αύγουστο είχαμε σημαντικές ανατιμήσεις στα τυροκομικά, στα γαλακτοκομικά, στα αλλαντικά, στα χαρτικά, στα αυγά, ήταν βασικές κατηγορίες. Τώρα, οι εταιρείες δεν κάνουν ανατιμήσεις όλες με τη μία. Δηλαδή, οι εταιρείες αλλαντικών, αν είναι 6-7, δεν κάνουν και οι 7 την ίδια στιγμή. Κάποιες έκαναν τον Αύγουστο, όσες όχι τις περνάνε τον Σεπτέμβριο» εξήγησε.
«Άρα έχουμε και τον Σεπτέμβριο στις αντίστοιχες κατηγορίες ανατιμήσεις και αυτό θεωρώ πως θα συνεχίζεται», πρόσθεσε.
Τους επόμενους μήνες θα είναι χειρότερα
«Ο χειμώνας θα είναι δύσκολος, ο Έλληνας καταναλωτής θα βρεθεί σε πολύ δύσκολη θέση. Ήδη η κίνηση μειώνεται και βλέπουμε τους καταναλωτές να έρχονται στο σουπερμάρκετ με δυο-τρία φυλλάδια διαφόρων αλυσίδων, έχουν έναν μαρκαδόρο σε κυκλάκι τα προϊόντα που θα αγοράσουν από το συγκεκριμένο σουπερ μάρκετ, ψωνίζουν τα συγκεκριμένα προϊόντα, μετά πηγαίνουν στο άλλο σουπερ μάρκετ, δηλαδή κάνουν έρευνα αγοράς. Αυτό τους έμεινε. Δεν μπορούν να κάνουν κάτι άλλο» τόνισε ο κ. Πηλίδης.
«Σήμερα ο Έλληνας καταναλωτής, αυτό που έχει γραμμένο στο χαρτί του, αυτό ακριβώς θα πάρει, τηρεί αυστηρότατα τη λίστα», υπογράμμισε.
Πολλές μικρομεσαίες επιχειρήσεις θα βρεθούν στα πρόθυρα της καταστροφής
«Παρά τις προσπάθειες που ενδεχομένως γίνονται για τη συγκράτηση του ρεύματος, εμείς δεν το έχουμε δει στους λογαριασμούς. Γιατί μπορεί να γίνεται μια επιδότηση από το κράτος, επειδή όμως η τιμή του ρεύματος αυξάνεται ακόμα περισσότερο, πάει στο βρόντο αυτή η επιδότηση», ανέφερε ο κ. Πηλίδης. «Αυτό σημαίνει», πρόσθεσε, «ότι έχουμε περίπου επιβάρυνση 1,7% στο λειτουργικό μας κόστος. Το οποίο προφανώς δεν το περνάμε στον καταναλωτή, επειδή πρέπει να ανταγωνιζόμαστε και τις μεγάλες αλυσίδες, πρέπει να πουλάμε στις ίδιες περίπου τιμές».
«Επομένως αυτό αφαιρείται από την κερδοφορία. Η κερδοφορία όμως στο σουπερμάρκετ δεν είναι υψηλή. Άρα πολλές μικρομεσαίες επιχειρήσεις θα βρεθούν στα πρόθυρα της καταστροφής αν δεν λυθεί το ενεργειακό κόστος. Δεν θα το αντέξουν δηλαδή» σημείωσε ο κ. Πηλίδης.
«Οι μεγάλοι απορροφούν τους μικρούς. Και έτσι η αγορά θα περάσει κάποια χρονική στιγμή σε πολύ λιγότερα χέρια. Αν είναι αυτή τη στιγμή σε 30 χέρια, θα περάσει σε 4-5. Όπως αντιλαμβάνεστε, όταν η αγορά περνάει σε λιγότερα χέρια, υπάρχει πρόβλημα», κατέληξε.
Ακούστε εδώ: