Πώς θα μπορούσε να εκκενωθεί η Σαντορίνη: Οι τρεις τρόποι διαφυγής και οι σχεδιασμοί

Κοινοποίηση:

Ασφαλείς διεξόδους διαφυγής των κατοίκων και των επισκεπτών της Σαντορίνης σχεδιάζουν για το νησί οι τοπικές Αρχές σε συνεργασία με την Πολιτεία, στη «σκιά» των αλλεπάλληλων σεισμικών δονήσεων που δοκιμάζουν τις Κυκλάδες εδώ και εβδομάδες. 

Ήδη το «πράσινο φως» για την δημοπράτησή του έχει λάβει το έργο «Κατασκευής Θαλάσσιας Πύλης Διαφυγής στο Αλιευτικό Καταφύγιο Βλυχάδας Θήρας», το οποίο σκοπός είναι να έχει παραδοθεί σε 18 μήνες από σήμερα, δηλαδή μέχρι το καλοκαίρι του 2026.

Σε αυτούς τους 18 μήνες συμπεριλαμβάνονται και οι διαγωνιστικές διαδικασίες, ωστόσο ο κ. Νομικός εκτιμά – σύμφωνα με σχετική προφορική ενημέρωση που έχει λάβει – πως η ολοκλήρωση της πύλης διαφυγής θα μπορεί να είναι έτοιμη ακόμη και σε 10-12 μήνες.

 «Είμαστε στο στάδιο υπογραφής της προγραμματικής σύμβασης που θα υπογραφεί μεταξύ του υπουργείου Εθνικής Άμυνας, του υπουργείου Κλιματικής και Πολιτικής Προστασίας και του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Θήρας».

Όπως έκανε γνωστό ο ίδιος, κύριος φορέας του έργου θα είναι το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο, φορέας κατασκευής του έργου θα είναι το γενικό Επιτελείο Εθνικής Άμυνας, προϊσταμένη αρχή θα είναι η μονάδα Μελετών και Κατασκευών του ΓΕΕΘΑ.

«Το έργου του μόλου του Κολούμπο από την άλλη βρίσκεται στη διαδικασία ανάθεσης και εκπόνησης των μελετών» επισημαίνει.

Βλυχάδα: Δύο μεγάλα πλοία χωρητικότητας έως και 1.200 ατόμων

Στον μόλο διαφυγής αυτό, σκοπός είναι να δέχεται μεγάλα πλοία χωρητικότητας 1.000-1.200 ατόμων όπως τα πλοία που εκτελούν τα δρομολόγια Πειραιάς – Σαντορίνη.

 «Θα υπάρχει δυνατότητα να δέσουν δύο μεγάλα πλοία τύπου Blue Star» συμπληρώνει.

Εξηγώντας γιατί επελέγη η συγκεκριμένη περιοχή για την κατασκευή του μόλου, ο κ. Νομικός σημειώνει πως οι «μελέτες για τις πύλες διαφυγής έχουν ξεκινήσει από το 2012 και δεν είναι μόνο μία πύλη, είναι δύο: η μία στη Βλυχάδα και η άλλη είναι η πύλη στο Κουλούμπο, η μια νότια και η άλλη βόρεια».

Ο λόγος για τον οποίο επελέγησαν δύο σημεία διαφυγής, όπως υπογραμμίζει ο ίδιος, είναι για να μπορούν οι Αρχές να αξιολογήσουν με βάση τις καιρικές συνθήκες, από που είναι πιο ασφαλές να διαφύγουν οι πολίτες.

«Γιατί αν έχει νοτιάδες ανέμους δεν θα μπορεί να εξυπηρετήσει η μία πύλη, οπότε να μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε την άλλη» αναλύει.

Πρωτοβουλία για τρίτη πύλη στον Μονόλιθο με fast-track διαδικασίες

Την ίδια ώρα, όμως, με πρωτοβουλία του προέδρου του Λιμενικού Ταμείου Θήρας, καταβάλλονται προσπάθειες για την υλοποίηση και κατασκευή μίας ακόμη προβλήτας στην περιοχή Μονόλιθος.

«Είναι και αυτή λιμενική ζώνη και σε αυτή την περιοχή πρόκειται να κατασκευαστεί και η μαρίνα, του Μονολίθου, η νέα μαρίνα και το νέο λιμάνι».

«Αυτή η προβλήτα θα είναι άμεσης εκτέλεσης, έχει χρονοδιάγραμμα εκτέλεσης περίπου ενάμιση με δύο μήνες και θα μπορεί να βοηθήσει τη Σαντορίνη για οποιαδήποτε χρήση θέλουμε, είτε σε καταστάσεις έκτακτης ανάγκης, είτε για να “δέσει” ένα κρουαζιερόπλοιο».

Το έργο αυτό βρίσκεται ήδη σε διαδικασία δημοπράτησης.

«Πρόκειται για μια ακόμη πρωτοβουλία που έχει αναλάβει το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο για να έχουμε ακόμη άλλη μία εναλλακτική γρήγορη λύση για τον τόπο μας» εξηγεί, υπό την «προϋπόθεση όμως ότι θα υπερβούμε γραφειοκρατικές διαδικασίες».

Τον τρόπο, δε, με τον οποίο θα έφταναν οι πολίτες με ασφάλεια στις πύλες αυτές, υποδεικνύει το σχέδιο «ΤΑΛΩΣ 2» της Πολιτικής Προστασίας.

Πώς θα έφταναν με ασφάλεια στην πύλη της Βλυχάδας οι πολίτες;

Απαντώντας στο ερώτημα πώς θα μπορούσαν να φτάσουν συντεταγμένα και με ασφάλεια στην πύλη της Βλυχάδας οι πολίτες, ο κ. Νομικός σημειώνει πως τα σχέδια αυτά υποδεικνύονται από την Πολιτική Προστασία στο σχέδιο «ΤΑΛΩΣ 2».

«Υπάρχουν δύο άξονες που μπορούν να αξιοποιηθούν για την πρόσβαση των κατοίκων και των επισκεπτών στον μόλο της Βλυχάδας. Πρόκειται για τον δρόμο που κατεβαίνει στην πύλη από την πλευρά του Άη Γιώργη και και από την πλευρά του δρόμου προς τη Βλυχάδα».

Πώς θα εκκένωναν οι πολίτες αν δινόταν εντολή σήμερα;

Ερωτώμενος πώς θα μπορούσαν να διαφύγουν οι πολίτες αν δινόταν σήμερα εντολή εκκένωσης στο νησί, ο κ. Νομικός σημειώνει πως «η Πολιτική προστασία έχει εκπονήσει σχέδιο απομάκρυνσης από τη Νότια και την Ανατολική πλευρά του νησιού, ώστε να μπορούν να σπεύσουν πλοία για την απομάκρυνση τους».

Σε κάθε περίπτωση, βέβαια, όπως εξηγεί ο ίδιος, δεν υπάρχει κάποια προοπτική εκκένωσης στην παρούσα κατάσταση, οπότε συνιστά στους πολίτες ψυχραιμία.

«Είμαστε σε εγρήγορση και ακολουθούμε τις οδηγίες των ειδικών» καταλήγει.

ΚΟΙΝΟΠΟΗΣΗ:

Leave a Response