Μια γυναίκα από τον Βόλο έπεσε θύμα μιας καλά οργανωμένης απάτης, η οποία ξεκίνησε με μια τηλεφωνική κλήση από αριθμό που φαινόταν να ανήκει σε επίσημη τράπεζα. Οι απατεώνες χρησιμοποίησαν την τακτική του “social engineering” για να αποκτήσουν πρόσβαση στα προσωπικά δεδομένα της.
Η απάτη άρχισε όταν οι δράστες επικοινώνησαν με τον γιο της γυναίκας, ο οποίος είχε δημοσιεύσει μια αγγελία για την πώληση της μηχανής του. Οι απατεώνες προσποιήθηκαν ότι ενδιαφέρονταν για την αγορά και ζήτησαν τα στοιχεία της κάρτας του, υποστηρίζοντας ότι ήθελαν να μεταφέρουν την προκαταβολή. Ωστόσο, στη συνέχεια προφασίστηκαν ότι υπήρχε κάποιο πρόβλημα και ζήτησαν επιπλέον στοιχεία από άλλη κάρτα.
Αυτή η στρατηγική τους επέτρεψε να αποσπάσουν ευαίσθητες πληροφορίες, οι οποίες στη συνέχεια χρησιμοποιήθηκαν για τη μεταφορά χρημάτων από τον λογαριασμό της γυναίκας στο εξωτερικό. Η διαδικασία αυτή είναι χαρακτηριστική των σύγχρονων μορφών ηλεκτρονικής απάτης, όπου οι δράστες εκμεταλλεύονται την εμπιστοσύνη των θυμάτων τους.
Όλη την ώρα φαινόταν ότι τον καλούν από το τηλεφωνικό κέντρο της τράπεζας.
«Πέσατε θύμα απάτης» είπαν στον γιο της γυναίκας και του πρότειναν να ξεκινήσει τη διαδικασία ασφάλισης των χρημάτων του. Αυτός έδωσε τα νούμερα της κάρτας της μητέρας του κι έτσι οι δράστες κατάφεραν να σπάσουν τους κωδικούς και να κάνουν μόνοι τους τη μεταφορά των χρημάτων σε τράπεζες στην Ιρλανδία και τη Λιθουανία.
«Απορώ με τον εαυτό μου πώς το έχω κάνει» είπε η ίδια και σχολίασε ότι «δεν μπορούμε να ξέρουμε ποιος είναι στην άλλη γραμμή».
Για την υπόθεση ενημερώθηκε και η Interpol.