Ύποπτες ετικέτες που αναγράφουν «μόνο για τα crash tests» βρέθηκαν σε πολλά αυτοκίνητα που πήραν μέρος στις δοκιμές πρόσκρουσης του ανεξάρτητου οργανισμού Euro NCAP, βάζοντας πολλούς σε σκέψεις για την εγκυρότητα των αποτελεσμάτων.
Οι ύποπτες ετικέτες και ταμπελάκια βρέθηκαν από την βρετανική εταιρεία Thatcham Research, η οποία σε συνεργασία με τον Euro NCAP πραγματοποιεί λεπτομερείς ελέγχους στα αυτοκίνητα αμέσως μετά τα crash tests.
Σύμφωνα με τον υπεύθυνο της εταιρείας, κ. Matthew Avery, ο οποίος μίλησε στο Autoexpress, τα ταμπελάκια και οι ετικέτες που αναγράφουν «μόνο για τα crash tests» βρέθηκαν σε τμήματα αυτοκινήτων από διάφορες μάρκες και σε σημεία όπως στους αερόσακους, στα εσωτερικά των καθισμάτων, στις βάσεις για ISOFIX κ.λπ.
Σε κάθε περίπτωση ο Euro NCAP και η Thatcham πραγματοποίησαν έρευνες για την ύπαρξη αυτών των ετικετών, με εκπροσώπους τους να επισκέπτονται ακόμη και γραμμές παραγωγής ή τους προμηθευτές των ανταλλακτικών.
Σύμφωνα μάλιστα με τους κατασκευαστές, τα ταμπελάκια αυτά τοποθετούνται για λόγους που έχουν να κάνουν με την παραγωγή, αφού συνήθως τα αυτοκίνητα που δοκιμάζονται από τον Euro NCAP είναι από τα πρώτα που βγαίνουν από το εργοστάσιο και έτσι η ύπαρξη των ετικετών απλώς δείχνει στους ανθρώπους της εταιρείας ότι το αυτοκίνητο αυτό και αυτά τα ανταλλακτικά προορίζονται για τα crash tests.
Άλλωστε και όμως αποκαλύπτει και ο Avery, οι έρευνες του Euro NCAP και της Thatcham δεν οδήγησαν τελικά σε κάποιο αποτέλεσμα που να αποδεικνύει απάτη, τουλάχιστον την τελευταία διετία και ιδίως μετά στο σκάνδαλο Dieselgate, το οποίο οδήγησε τους κατασκευαστές στο να είναι πιο προσεκτικοί με τις εσωτερικές τους διαδικασίες. Σε παλαιότερες δοκιμές πάντως, δεν αποκλείεται να υπήρξαν κάποιες παρατυπίες…
newsauto