Σκληρή κριτική ασκεί στην κυβέρνηση για τη λίστα Πέτσα ο αρθρογράφος της Καθημερινής Παντελής Μπουκάλας.
Το αστείο της υπόθεσης, ο ίδιος αδιαφορεί για το ότι ο όμιλος στον οποίο αρθρογραφεί τσέπωσε, πόσα λέτε από την κυβέρνηση για το “Μένουμε Σπίτι”;
Όμιλος Αλαφούζου: 1.330.000 ευρώ (ΣΚΑΙ tv, ΣΚΑΙ FM, skai.gr, ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ, ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ Κυριακής, ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ αγγλόφωνη)
Στο άρθρο του με τον τίτλο “Ενας κατάλογος άνευ ορίων, άνευ κριτηρίων” ο Μπουκάλας αναφέρει χαρακτηριστικά:
Η κυβέρνηση, λειτούργησε με κύριο κριτήριο το προσωπικό πολιτικό της γούστο. Εξ ου και ο μετά ψευδών εξηγήσεων αποκλεισμός… αντικυβερνητικών ΜΜΕ και η άνευ ορίων προνομιακή αντιμετώπιση αρκετών ημετέρων.
Αν, παρά την τρίμηνη επεξεργασία, ο κατάλογος παραμένει εξόφθαλμα ετσιθελικός, εύκολα φαντάζεται κανείς την αρχική αυθόρμητη μορφή του.
Γράφει ο Παντελής Μπουκάλας
Δεκαοκτώ τα εκατομμύρια ευρώ που δαπάνησε το υπουργείο Οικονομικών για να πειστούμε να κάνουμε κάτι για το οποίο οι συντριπτικά περισσότεροι ήμασταν ήδη πεπεισμένοι, «να μείνουμε σπίτι» δηλαδή. Και, συμπτωματικά, δεκαοκτώ σελίδες ο κατάλογος με τους τίτλους των Μέσων που αμείφθηκαν για να προβάλουν τα σχετικά μηνύματα. Υπάρχει, λοιπόν, τέτοια δημοσιογραφική άνθηση; Μα ναι. Αν μαζί με τα όντως υπάρχοντα ΜΜΕ, επιδοτήσεις και μηδαμινής επισκεψιμότητας ιστοσελίδες, σκιώδη μπλογκ και διακινητές «ειδήσεων» βελοπούλειου επιπέδου, τα πράγματα εμφανίζονται ανθηρά και ζωηρά.
Τα ΜΜΕ στρατεύτηκαν σ’ έναν αγώνα στον οποίο όφειλαν να στρατευτούν έτσι κι αλλιώς, δωρεάν. Μη λησμονούμε ότι, έστω και κατ’ αντιγραφή της διεθνούς ορολογίας, ενημερωθήκαμε διά πρωθυπουργικών διαγγελμάτων ότι βρισκόμαστε σε «αόρατο πόλεμο». Σε συνθήκες οιονεί πολεμικές λοιπόν, που δοκιμάζουν το σύνολο της κοινωνίας, εφημερίδες, κανάλια, ραδιοσταθμοί και ιστοσελίδες υποχρεούνται να συμβάλουν ακερδώς. Ο δήμος δεν παραμένει πρώτο συνθετικό της δημοσιογραφίας; Ή μήπως η κρατική ΕΡΤ χρειαζόταν 400.000 για να προβάλει τα κρατικά σποτάκια;
Στην πραγματικότητα, ο κορωνοϊός χρησιμοποιήθηκε από την κυβέρνηση σαν πρόσχημα γαλαντομίας με ξένα έξοδα. Σαν ευκαιρία να δοθεί ένα δώρο στα ΜΜΕ, ένα υποκατάστατο της κρατικής συνδρομής που έχουν ανάγκη τα έντυπα μέσα για να αντέξουν. Χθες, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος κοινοποίησε επιτέλους τον κατάλογο των ΜΜΕ που αποζημιώθηκαν για να συμμετάσχουν στη διαφημιστική εκστρατεία. Ούτε το γεγονός ότι χρειάστηκαν ακριβώς ενενήντα ημέρες για να γίνουμε μάρτυρες του θαύματος ούτε το ότι προαπαιτήθηκαν πάμπολλα αποδοκιμαστικά δημοσιογραφικά σχόλια (έστω από μερίδα του Τύπου), κοινοβουλευτικές ερωτήσεις προς τον πρωθυπουργό και καταιγίδα χλεύης στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, δεν εμπόδισαν τον κ. Πέτσα να εμφανιστεί στην παράδοση του καταλόγου υπερήφανος για τις κυβερνητικές επιδόσεις στη διαφάνεια. Σαν να περηφανεύεται επειδή «τερμάτισε δεύτερος», σε αγώνα δέκα χιλιάδων μέτρων, ο αθλητής που ντουμπλάρεται από τον νικητή ακριβώς πάνω στο νήμα.
Επειδή λοιπόν επρόκειτο για δώρο, ο δωροδότης, η κυβέρνηση, λειτούργησε με κύριο κριτήριο το προσωπικό πολιτικό του γούστο. Εξ ου και ο μετά ψευδών εξηγήσεων αποκλεισμός αντικυβερνητικών ΜΜΕ και η άνευ ορίων προνομιακή αντιμετώπιση αρκετών ημετέρων. Αν, παρά την τρίμηνη επεξεργασία, ο κατάλογος παραμένει εξόφθαλμα ετσιθελικός, εύκολα φαντάζεται κανείς την αρχική αυθόρμητη μορφή του.
ΤΑ ΧΡΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΕΔΩΣΕ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΣΤΑ ΜΜΕ ΔΕΝ ΘΕΩΡΕΙΤΑΙ ΔΩΡΟΔΟΚΙΑ?ΔΙΟΤΙ ΟΤΑΝ ΓΙΝΕΤΑΙ ΕΝΑΣ ΣΕΙΣΜΟΣ Η ΕΝΑΣ ΠΟΛΕΜΟΣ Η ΕΝΑ ΔΥΣΤΥΧΗΜΑ Η ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΚΗ ΔΕΟΝΤΟΛΟΓΙΑ ΟΡΙΖΕΙ ΟΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΠΩΘΕΙ ΑΠΟ ΤΑ ΜΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ ΓΙΑΤΙ ΛΟΙΠΟΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΛΗΡΩΣΕΙ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ Κ ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΕΔΩΣΕ ΧΡΗΜΑΤΑ Κ ΓΙΑ ΜΕΝΑ ΠΟΥ ΕΧΩ ΑΝΑΓΚΗ ΑΜΕΣΗΣ ΡΕΥΣΤΟΤΗΤΑΣ
ΔΗΛΑΔΗ Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΕΔΩΣΕ ΧΡΗΜΑΤΑ ΣΕ ΕΝΑ ΚΑΝΑΛΙ ΤΟΥΡΚΙΚΗς ΙΔΙΟΚΤΗΣΙΑΣ Κ ΣΤΑΛΘΗΚΑΝ ΣΤΟΝ ΕΧΘΡΟ ΜΑΣ ΕΝΩ ΓΙΑ 100 ΕΥΡΩ ΨΑΧΝΟΥΝ ΝΑ ΒΡΟΥΝ ΓΙΑ ΠΟΙΟ ΛΟΓΟ ΔΩΘΗΚΑΝ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΩΣΤΑ ΣΤΗΝ ΜΑΡΙΚΑ ΜΕ ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΤΟ ΙΔΙΟ ΒΓΑΖΕΙ ΧΡΗΜΑΤΑ ΣΤΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ