Για τους δύο σεισμούς, που σημειώθηκαν με διαφορά 23 λεπτών σε Κρήτη και Θήβα, μίλησε ο καθηγητής Γεωλογίας και Πρόεδρος του ΟΑΣΠ, Ευθύμιος Λέκκας.
«Στις 8:55 εκδηλώθηκε ένας σεισμός της τάξεως των 4,5 βαθμών νοτιοανατολικά της Σητείας, στον θαλάσσιο χώρο. Ήταν ένας σεισμός ο οποίος πολύ λίγο έγινε αντιληπτός στο Λασίθι. Ένας σεισμός ο οποίος έγινε πάνω σε ένα ρήγμα του ελληνικού τόξου. Από αυτά τα ρήγματα που συνθέτουν ουσιαστικά το ελληνικό τόξο. Είναι θαλάσσιος σεισμός, μικρός σεισμός. Η περιοχή βεβαίως χαρακτηρίζεται από υψηλή σεισμικότητα, αλλά δεν νομίζω ότι έχουμε κάποιο θέμα στην περιοχή αυτή» είπε ο κ. Λέκκας.
«Μετά από 23 λεπτά είχαμε την εκδήλωση ενός σεισμού 4,4 βαθμών κοντά στην Αθήνα. Στις 9:18 ακριβέστερα, είχαμε αυτόν τον σεισμό, ο οποίος έγινε αντιληπτός εν μέρει και σε ορισμένες περιοχές της Αττικής και βεβαίως στη Θήβα. Θεωρώ ότι είναι ένας σεισμός 4,3 βαθμών που προέρχεται από τη ρηξιγενή ζώνη που υπάρχει νότια των Θηβών και έχει μία διεύθυνση Ανατολή, Δύση. Είναι ένα από τα δεκάδες ρήγματα που συνθέτουν αυτή τη ζώνη. Αυτή η ζώνη δεν έχει τη δυνατότητα να δώσει κάποιο μεγάλο σεισμό, δεδομένου ότι πριν δύο χρόνια μέσα σε 6 μήνες έδωσε περίπου 300 μικρούς σεισμούς. Τότε υπήρχε ένα θέμα, υπήρχε ένα πρόβλημα, δεν πήγαμε σε μεγάλα μεγέθη για να έχουμε κάποιες επιπτώσεις. Θεωρώ ότι αυτός ο σεισμός είναι ουσιαστικά ένας καθυστερημένος μετασεισμός της τότε σεισμικής ακολουθίας» πρόσθεσε.
Όπως είπε πάντως ο κ. Λέκκας, οι δύο σεισμοί δεν συνδέονται με τίποτα. «Είναι πολύ μεγάλη απόσταση για να συνδέονται. Είναι τελείως διαφορετικά τα τεκτονικά περιβάλλοντα. Στην πρώτη περίπτωση είμαστε στο τόξο, στην άλλη περίπτωση είμαστε στον ηπειρωτικό χερσαίο χώρο. Δεν έχει καμία διασύνδεση ο ένας χώρος με τον άλλον. Έχουμε και μετασεισμούς στην περιοχή, δηλαδή έχουμε μικρότερους σεισμούς» είπε.
«Εκείνο το οποίο προληπτικά, ουσιαστικά και σε συνεννόηση με τους δημάρχους των περιοχών και τους διευθυντές εκπαίδευσης θεωρήσαμε ότι είναι σκόπιμο τα παιδιά να μην μπουν αμέσως στα σχολεία. Τους δόθηκε έτσι και μια πρώτη ευκαιρία να εκτελέσουν τις ασκήσεις οι οποίες κάθε χρόνο προβλέπονται, μία στην αρχή, άλλη στο μέσο και άλλη στο τέλος της κάθε εκπαιδευτικής περιόδου. Μίλησα και με τους διευθυντές εκπαίδευσης των περιοχών και με τους δημάρχους για να κρατήσουν τα παιδιά στο προαύλιο μία, μιάμιση ώρα, απασχολώντας τους με διάφορα θέματα και στη συνέχεια να μπουν στις αίθουσες, αν δεν υπάρξει καμία αρνητική εξέλιξη, που δεν νομίζω σε καμία περίπτωση, μάλλον πάμε σε ουσιαστικά απόσβεση έστω και αυτών των μικρών σεισμικών δονήσεων» κατέληξε.