Πάνω από 1,5 ώρα κράτησε η διακοπή ηλεκτροδότησης που προκάλεσε αναστάτωση στο μετρό Θεσσαλονίκης με την ακινητοποίηση συρμού ανάμεσα σε δύο σταθμούς.
Παρά τις προσπάθειες, το πρόβλημα δεν επιλύθηκε άμεσα και οι επιβάτες χρειάστηκε να μεταβούν στον σταθμό με τα πόδια μέσα στη σήραγγα.
Η εταιρεία ΤΗΕΜΑ αναφέρει ακόμη ότι «από το συμβάν δεν προέκυψε κανένα πρόβλημα ασφαλείας για τους επιβάτες και οι διαδικασίες οι οποίες ακολουθήθηκαν ήταν οι προβλεπόμενες από τα πρωτόκολλα τα οποία έχουν υποβληθεί σε αυστηρότατους ελέγχους και στην πιο έγκυρη πιστοποίηση».
Η ανακοίνωση της εταιρείας ΤΗΕΜΑ αναφέρει:
Σήμερα Σάββατο 14/12/2024 και ώρα 17.59, στο Μετρό Θεσσαλονίκης, μεταξύ των σταθμών «Φλέμινγκ» και «Ευκλείδη» ακινητοποιήθηκε συρμός στην κατεύθυνση προς Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό, λόγω διακοπής της ηλεκτροδότησης της γραμμής.
Καθώς δεν κατέστη εφικτή η επαναφορά της ηλεκτροδότησης από το Κέντρο Ελέγχου Λειτουργίας, σε εφαρμογή του σχετικού για την περίπτωση πρωτοκόλλου, ο συρμός εκκενώθηκε και οι επιβάτες μετέβησαν μέσω του υφιστάμενου πεζοδιαδρόμου της σήραγγας, συνοδεία του προσωπικού με απόλυτη ασφάλεια στον πλησιέστερο σταθμό.
Στο σημείο μετέβησαν τεχνικοί της ΤΗΕΜΑ και του κατασκευαστή προκειμένου να διαπιστώσουν τα αίτια του συμβάντος και να προβούν στις απαιτούμενες ενέργειες για την επίλυση του. Λόγω του προβλήματος που ανέκυψε, οι συρμοί που ήταν στο δίκτυο ακινητοποιήθηκαν προσωρινά στους σταθμούς για διάστημα λίγων λεπτών έως ότου τεθεί σε εφαρμογή το εναλλακτικό σενάριο κυκλοφορίας μεταξύ των σταθμών «Πανεπιστήμιο» και «Ανάληψη».
Η ηλεκτροδότηση επανήλθε στις 19.34, ο συρμός απομακρύνθηκε και πλέον έχει αποκατασταθεί η κυκλοφορία. Πρέπει να σημειωθεί ότι από το συμβάν δεν προέκυψε κανένα πρόβλημα ασφαλείας για τους επιβάτες και οι διαδικασίες οι οποίες ακολουθήθηκαν ήταν οι προβλεπόμενες από τα πρωτόκολλα τα οποία έχουν υποβληθεί σε αυστηρότατους ελέγχους και στην πιο έγκυρη πιστοποίηση.
Η εταιρεία ΤΗΕΜΑ εγγυάται την ασφάλεια του συστήματος και τη μεγαλύτερη δυνατή διαθεσιμότητα του δικτύου.
Το τέυχος τεχνικών προδιαγραφών αναφέρει (σελ. 89) ότι αν υποστεί βλάβη ο συρμός θα πρέπει να έρθει ο επόμενος ή ο προηγούμενος να τον έλξει ή να τον ωθήσει. Επίσης οι σύραγγες ΔΕΝ είναι φτιαγμένες για καθημερινή χρήση από επιβάτες αλλά για τεχνικούς και χρησιμοποιούνται μόνο σε περίπτωση ΕΚΚΕΝΩΣΗΣ ΛΟΓΩ ΣΟΒΑΡΟΥ ΚΙΝΔΥΝΟΥ όπως ατυχήματος, πυρκαγιάς κλπ. Kανένας επιβάτης ΔΕΝ ηταν υποχρεωμένος να περπατήσει στις σύραγγες αλλά έπρεπε να τους παραλάβει άλλος συρμός. Επίσης υπάρχουν στο τευχος προδιαγραφών μεσοι χρόνοι βλαβών που επίσης παραβιάστηκαν μιας και χάλασε σύντομα αφού εγκαταστάθηκε.Τέλος ΡΕΥΜΑ ΦΑΙΝΕΤΑΙ ΝΑ ΥΠΗΡΧΕ ΣΤΟΝ ΣΤΑΘΜΟ ΚΑΙ ΣΤΗ ΓΡΑΜΜΗ ΔΕΝ ΟΦΕΙΛΩΝΤΑΝ ΣΕ ΚΑΘΟΛΙΚΗ ΔΙΑΚΟΠΗ. Οσο δεν τους ενοχλεί κανένας τοσο θα σας φέρονται στους πολίτες σαν ζώα τα οποία πληρώνουν και φορολογία.