Με 13 σταθμούς στη βασική γραμμή και πλήρως αυτοματοποιημένους συρμούς χωρίς οδηγό, το Μετρό Θεσσαλονίκης ενσωματώνει καινοτομία και υψηλά πρότυπα ασφαλείας, όπως θύρες ασφαλείας στις αποβάθρες.
Η σύνδεση με άλλες μορφές μεταφοράς, όπως ο προαστιακός και οι λεωφορειακές γραμμές, αναβαθμίζει την εμπειρία των μετακινήσεων, ενώ η τιμή του εισιτηρίου στα 60 λεπτά καθιστά την υπηρεσία προσιτή.
Το Μετρό Θεσσαλονίκης σηματοδοτεί την ένταξη της Ελλάδας σε μια επιλεγμένη ομάδα ευρωπαϊκών χωρών με περισσότερα από ένα συστήματα μετρό, όπως είναι η Ισπανία, η Γαλλία, η Ιταλία, η Γερμανία, και η Τουρκία.
Σύμφωνα με το Wikipedia, με την προσθήκη της Θεσσαλονίκης, η Ελλάδα γίνεται η 10η χώρα στην Ευρώπη με διπλά συστήματα μετρό, μαζί με χώρες όπως η Ολλανδία (Άμστερνταμ, Ρότερνταμ). Στην Ευρώπη, η πλειονότητα των χωρών διαθέτει μόνο ένα σύστημα μετρό, ενώ η νέα υποδομή στη Θεσσαλονίκη αναδεικνύει την εξέλιξη των αστικών συγκοινωνιών στη χώρα.
Η ολοκλήρωση της γραμμής Καλαμαριάς θα επεκτείνει το δίκτυο, επιτρέποντας συντομότερα δρομολόγια, με συχνότητες που φτάνουν έως και ανά 90 δευτερόλεπτα τις ώρες αιχμής. Η συνεργασία της Ελληνικό Μετρό με διεθνείς κατασκευαστικές εταιρείες εξασφαλίζει ποιότητα και αξιοπιστία στο έργο.
Το Μετρό Θεσσαλονίκης δεν είναι απλώς ένα μεταφορικό μέσο, αλλά ένα σύμβολο ανάπτυξης, που φιλοδοξεί να αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο οι Θεσσαλονικείς ζουν και κινούνται μέσα στην πόλη.
Του Αγίου ανήμερα θα ανοίξει, ενώ είχαμε ήδη δυο τρακαρίσματα με την αυτοματοποιημένη οδήγηση, άνευ ηλεκτροδηγού δηλαδή. Οι φθορές που συνέβησαν από τα τρακαρίσματα είναι των 800.000 ευρώ.