Η πρωτοφανής συμφόρηση στη διώρυγα του Παναμά θα μπορούσε τελικά να οδηγήσει σε καθυστερήσεις στη διώρυγα του Σουέζ της Αιγύπτου, επηρεάζοντας ενδεχομένως τα φορτία του LNG, σύμφωνα με ανώτατο αξιωματούχο του ελληνικού ναυτιλιακού κολοσσού Angelicoussis Group.
«Το Σουέζ θα χρειαστεί να δεχτεί πολύ περισσότερα πλοία» ως αποτέλεσμα της κρίσης στον Παναμά, δήλωσε ο Sveinung Støhle, αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, σε συνέδριο στην Αθήνα. «Αυτό σημαίνει ότι ο χρόνος αναμονής και στα δύο άκρα πιθανότατα θα αυξηθεί».
Η έλλειψη βροχοπτώσεων έχει αποξηράνει μια βασική λίμνη στη διώρυγα του Παναμά, δυσχεραίνοντας τις μεταφορές μέσω μιας από τις σημαντικότερες πλωτές οδούς του κόσμου. Οι καθυστερήσεις που προέκυψαν έχουν ήδη αναστατώσει το παγκόσμιο εμπόριο, αναγκάζοντας ορισμένα πλοία να κάνουν το μακρύ ταξίδι γύρω από τη Νότια Αμερική.
Σύμφωνα με το Bloomberg, η Διώρυγα του Σουέζ, μια εναλλακτική διαδρομή για τα πλοία που ταξιδεύουν μεταξύ των ΗΠΑ και της Ασίας, έχει χειριστεί τα ζητήματα συμφόρησης «πολύ καλά όλα αυτά τα χρόνια», καθιστώντας το «λιγότερο σημαντικό ζήτημα, αλλά προφανώς είναι κάτι που πρέπει να γνωρίζετε», δήλωσε ο Støhle. Το Σουέζ έχει μεγαλύτερη χωρητικότητα από την πλωτή οδό του Παναμά, γεγονός που του επιτρέπει να διαχειρίζεται περισσότερα πλοία ανά ημέρα.
Ο όμιλος Αγγελικούση, ο οποίος χρονολογείται από το 1947, εξυπηρετεί τις αγορές πετρελαίου, φυσικού αερίου και ξηρού φορτίου. Με στόλο που διαθέτει 29,5 εκατ. dwt μεταφορικής ικανότητας, είναι η μεγαλύτερη ναυτιλιακή εταιρεία της Ελλάδας, σύμφωνα με στοιχεία της Clarkson Research Services Ltd., μιας μονάδας του μεγαλύτερου ναυλομεσίτη στον κόσμο.
Κίνδυνος για το LNG
Σύμφωνα με τον Støhle, εξαιτίας των καθυστερήσεων στη διώρυγα του Παναμά, μόνο οι εταιρείες που έχουν προκρατήσει χρονοθυρίδες θα μπορούν να χρησιμοποιήσουν την πλωτή οδό. Μόνο περίπου τέσσερα ή πέντε πλοία LNG διέρχονται τώρα από τη διώρυγα κάθε μήνα, σε σύγκριση με ένα την ημέρα πριν από την κρίση, είπε.
Η παρατεταμένη συμφόρηση θα μπορούσε επίσης να οδηγήσει σε στενότερη αγορά πλοίων, καθώς ο κόσμος αυξάνει την πείνα του για το καύσιμο. Συνήθως απαιτούνται δύο πλοία για τη μεταφορά ενός εκατομμυρίου τόνων υγροποιημένου φυσικού αερίου από τις ΗΠΑ στην Κίνα, σύμφωνα με τον Støhle.
«Εάν δεν μπορείτε να περάσετε μέσω της διώρυγας του Παναμά, πρέπει να προσθέσετε ένα ακόμη πλοίο για τον ίδιο όγκο», δήλωσε ο ίδιος και συνέχισε «από πού θα βρεις τα πλοία; Αυτό θα είναι μια πρόκληση».