Σοκ στα Λύκεια όλης της χώρας: Πρακτικά…αναλφάβητοι οι μισοί μαθητές

Κοινοποίηση:
mihanografiko_lykeia

Τον κίνδυνο σχεδόν οι μισοί μαθητές των Λυκείων να έχουν αυξημένη πιθανότητα να είναι λειτουργικά αναλφάβητοι επισημαίνει η έκθεση της Ανεξάρτητης Αρχής Διασφάλισης της Ποιότητας στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.

Το 1978, η Γ.Σ. της UNESCO υιοθέτησε μια νέα προσέγγιση στην προσπάθεια καλύτερης εννοιολογικής περιγραφής του αναλφαβητισμού, εισάγοντας την έννοια του ατόμου που είναι λειτουργικά αναλφάβητο: «Λειτουργικά αναλφάβητο είναι κάθε άτομο που είναι ανίκανο να ασκήσει όλες τις δραστηριότητες για τις οποίες είναι απαραίτητος ο αλφαβητισμός, ώστε να λειτουργεί καλύτερα η ομάδα του και η κοινότητά του και να μπορεί επίσης, ο ίδιος, να διαβάζει, να γράφει και να μετράει, για την προσωπική του ανάπτυξη και για την ανάπτυξη της κοινότητάς του». Για το ίδιο θέμα το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο τοποθετήθηκε ως εξής: «Λειτουργικά αναλφάβητο είναι το άτομο που δεν είναι σε θέση να γνωρίζει ικανοποιητικά ανάγνωση, γραφή και αριθμητική για να ενταχθεί ως άτομο στην κοινωνία, απολαμβάνοντας πλήρως τα δικαιώματά του».

Η ΑΔΙΠΠΔΕ επικαλείται για το συμπέρασμά της αυτό τα στοιχεία από τις απογοητευτικές επιδόσεις των μαθητών της Β Λυκείου σε Γενικά και Επαγγελματικά Λύκεια για το σχολικό έτος 2017-2018.

Ενδεικτικά στα γενικά λύκεια:

-Στην Γλώσσα το 7,1% των μαθητών βαθμολογήθηκε κάτω από τη βάση

-Στη Φυσική βαθμολογία κάτω από τη βάση πήραν 1 στου δύο μαθητές (48,4%)

-Στην Άλγεβρα το ποσοστό των βαθμολογιών κάτω από τη βάση ήταν 38,9% και στη Γεωμετρία 44,2%

Ακόμα χειρότερη είναι η εικόνα στα επαγγελματικά λύκεια:

-Ένας στους πέντε πήρε κάτω από τη βάση στη Γλώσσα

-Το 52,7% πήρε κάτω από τη βάση στην Άλγεβρα και το 51,3% στη Γεωμετρία

-Στο 41% οι βαθμολογίες κάτω από τη βάση στη Φυσική και στο 40,8% στη Χημεία.

Οι συντάκτες της έκθεσης επισημαίνουν, σύμφωνα με την Καθημερινή, ότι «τα προβλήματα που εμφανίζονται στο λύκειο, σε σύγκριση με το δημοτικό και το γυμνάσιο, δεν είναι προβλήματα αποκλειστικά του λυκείου αλλά όλων των βαθμίδων, τα οποία συσσωρευτικά κατέληξαν στο λύκειο. Προβληματίζει, βέβαια, το γεγονός ότι οι αντιλήψεις και οι πρακτικές του Δημοτικού και του Γυμνασίου, ίσως λόγω του υποχρεωτικού τους χαρακτήρα δεν αποτύπωσαν τα αρχόμενα προβλήματα λειτουργικού αναλφαβητισμού και ενδεχομένως δεν κινητοποιήθηκαν εγκάιρως».

ΚΟΙΝΟΠΟΗΣΗ:

6 Σχόλια

  1. ΟΙ ΓΟΝΕΙΣ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΖΩΑ ΦΤΑΙΝΕ
    ΜΕ ΤΙΣ ΝΤΑΛΙΚΕΣ ΟΙ ΚΟΥΤΕΣ ΤΑ ΤΣΙΓΑΡΑ ΣΤΙΣ ΞΕΧΕΙΛΩΜΕΝΕΣ ΚΩΛΟΤΡΥΠΙΔΕΣ ΤΩΝ ΑΓΕΝΝΗΤΩΝ ΤΟΥΡΚΟΒΡΕΦΩΝ ΤΟΥΣ

  2. 1.Δεν μπορει ενα εκπαιδευτικο ιδρυμα να ειναι καλυτερο απο τους διδασκοντες!..Ουδεμια αξιολογηση γινεται.
    2.Απο τη μειξη ημεδαπων και αλλοδαπων το επιπεδο κατρακυλαει καθε μερα.Δεν υπαρχει σωτηρια!..
    3. Οι μαθητες ολη την ημερα ανταλλασσουν μηνυματα απο τα κινητα.Η αμφιεση τους στα σχολεια θυμιζει επιδειξη μοδας!..
    4. Πενιχρο μεικτο λεξιλογιο.Λεξιπενια.
    παντου. Αυτο φαινεται και απο τις τηλεορασεις, οπου πολλοι δημοσιγραφοι κακοποιουν την Ελληνικη γλωσσα.
    5.Πολλα δικαιωματα με μηδενικες υποχρεωσεις.
    6.Ολα εχουν εναποτεθει στην θεα τυχη.Ολα γινονται στα πλαισια της προπονησης των μαθητων για την εισαγωγη τους στα ΑΕΙ. Τωρα, η προπονηση εχει κατεβει και στο δημοτικο σχολειο.

    1. ΔΕΝ ΕΧΕΙΣ ΑΔΙΚΟ.
      ΟΤΑΝ ΕΧΟΥΝ ΙΣΟΠΕΔΩΣΕΙ ΤΑ ΠΑΝΤΑ.
      ΟΤΑΝ ΠΡΟΑΓΟΝΤΑΙ ΑΠΑΝΤΕΣ ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΘΟΥΝ ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ.
      ΟΤΑΝ ΟΛΟΙ ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΕΧΟΥΝ ΑΝΤΙΛΗΦΘΕΙ ΟΤΙ ΔΙΑΒΑΣΟΥΝ ΔΕ ΔΙΑΒΑΣΟΥΝ ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΘΑ ΠΕΡΑΣΟΥΝ ΣΤΗΝ ΕΠΟΜΕΝΗ ΤΑΞΗ, ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΘΑ ΠΑΡΟΥΝ ΑΠΟΛΥΤΗΡΙΟ ΛΥΚΕΙΟΥ ΑΛΛΑ ΘΑ ΜΠΟΥΝ ΚΑΙ ΣΕ ΑΕΙ ΚΑΙ ΤΕΙ ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΣΕ ΜΙΑ ΝΥΧΤΑ ΘΑ ΓΙΝΟΥΝ ΑΕΙ.
      ΓΙΑΤΙ ΝΑ ΕΝΔΙΑΦΕΡΘΟΥΝ ΚΑΙ ΝΑ ΜΟΡΦΩΘΟΥΝ;
      ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΣΤΙΓΜΗ ΕΚΕΙΝΗ ΚΑΝΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΟΣΟ ΚΑΙ ΑΝ ΤΟ ΕΠΙΘΥΜΕΙ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΤΙΠΟΤΑ.
      ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ ΚΑΙ ΑΥΤΟΣ ΑΠΟΓΟΗΤΕΥΕΤΑΙ ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΠΑΕΙ ΜΕ ΜΙΣΗ ΚΑΡΔΙΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΛΛΑ ΒΑΖΕΙ ΚΑΙ ΜΕΓΑΛΟΥΣ ΒΑΘΜΟΥΣ ΓΙΑ ΝΑ ΕΧΕΙ ΤΟ ΚΕΦΑΛΙ ΤΟΥ ΗΣΥΧΟ ΚΑΙ ΝΑ ΜΗΝ ΔΕΧΘΕΙ ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΠΡΟΠΗΛΑΚΙΣΜΟΥΣ.
      ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΗΤΑΝ ΠΡΟΣΧΕΔΙΑΣΜΕΝΑ ΑΠΟ ΤΟ ΄74 ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΑΦΟΥ ΑΡΧΙΣΕ ΣΙΓΑ ΣΙΓΑ ΤΟ ΞΥΛΩΜΑ ΤΟΥ ΠΟΥΛΟΒΕΡ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΚΡΑΤΟΥΝΤΕΣ ΚΑΤΟΠΙΝ ΕΞΩΘΕΝ ΕΝΤΟΛΩΝ

  3. Για οσους έχουν διαβάσει τα βιβλία μου: Η Πεντάτευχος…, θα γνωρίζουν πως εχω μελετήσει και καταθέσει ενα ολοκληρωμένο εκπαιδευτικό σύστημα το οποίο δίνει σε ολα τα παιδιά τα ίδια εφόδια για να αναπτυχτουν, τα κρίνει όμως σύμφωνα με τις ξεχωριστες ικανοτητές τους. Σε ενα κοινωνικό σύστημα που μαθαίνουν τα παιδιά εξ αρχής να αναγνωρίζουν και να αποδέχονται μέχρι πού μπορουν να φτάσουν, ούτε ζήλια δημιουργείται μεταξύ τους, ούτε δολιότητα (αντιγραφή, κλοπή εργασιας άλλου, ψεύτικη κατηγορια..). Γι αυτό και η Σταρί (περίπου στην εφηβεία) όταν έμαθε πως ο συμμαθητής της ανέλαβε μια θέση επίκουρου καθηγητή στο καλοκαιρινό βοηθητικό πρόγραμμα τής κοινωνίας που ζούσαν, οχι απλά δεν ζήλεψε αλλά τον επαίνεσε με θαυμασμό.
    Για να γίνουν όμως αυτά πρέπει οι υπουργοι, κυβερνώντες, καθηγητες κλπ, να είναι και οι ίδιοι πρωτα σε ενα ανώτατο νοητικό και συνειδισιακό επίπεδο. Αλλιως έχουμε τα αποτελέσματα κομπλεξικων και δύστροπων δυστυχισμένων παιδιων που θέλουν να γίνουν “κάτι” για να δείξουν πως τα κατάφεραν. Εδω θα ήθελα να προσθέσω την γνώμη ενος αστρολόγου-ερευνητη-συγγραφεα τού Π. Κ. (δεν ειναι αυτος που σκεφτηκατε) που πολύ σωστά παρατήρησε μελετώντας αστρολογικους χάρτες πως ευθύνονται οι γονεις βάζοντας τα παιδια τους να πηδήξουν εμπόδια πολύ μεγαλύτερα απο τις δυνάμεις τους (***). Δηλαδη, σχολειο, φροντιστηριο, αγγλικα, καρατε, χορος, πιανο, ιδιαιτερα.., να γινεις γιατρος, αρχιτεκτονας ή δικηγορος._ και οχι ζωγραφος, ποιητής, γλύπτης, μαραγκός, μαρμαράς, χτίστης, κομμωτής… (*) Λες και ο μαραγκός είναι κατωτερος άνθρωπος. Που για να γίνεις μαραγκός ή σιδερας.., γνωρίζεις απο γεωμετρία και μαθηματικά πολύ περισσότερα απο οσα ξέρουν οι γιατροί και οι δικηγόροι!
    .
    Όλο το εκπαιδευτικό σύστημα στην Ελλάδα απο την εποχή που πάτησε το πόδι του αυτός ο προδόταρος αντρεας παπανδρεου, με τις αμερικανιες και σουηδικοευρωπαικες ιδεες του, κατέστρεψαν τα παιδιά. Δεν υποτιμώ με αυτό, ΚΑΜΙΑ ΧΩΡΑ, το διευκρινίζω για τυχων εντάσεις. Αυτό που δεν καταλάβατε όμως, είναι πως η κάθε χωρα φτιάχνει το δικό της εκπαιδευτικό σύστημα σύμφωνα με περιβαντολογικους, ιστορικους, κοινωνικους, οικονομικους, εθιμοτυπικους και νοητικους παράγοντες. Δεν γίνεται ούτε να αντιγράφονται τρόποι διδασκαλιας, ούτε να θεωρείται πως είναι το ιδιο πράγμα οι συμπεριφορες σε ολα τα σχολεια• π.χ. αν ενας δάσκαλος επιπλήξει εναν μαθητή στην Ισπανία και θεωρηθεί λάθος απο την τοπική κοινωνια, δεν σημαίνει πως αν το κάνει και κάποιος άλλος στην ιδια χωρα είναι λαθος. Δεν υπάρχει καθεστωτικό νομικό πλαίσιο στην διδασκαλία, όπως ακριβώς δεν υπάρχει και στην γονεική διαπαιδαγώγηση. Το ιδιο πράγμα είναι. Ο γονεας φροντίζει για το ζειν και ο δάσκαλος για το ευ ζειν. Όπως δεν τιμωρεις ούτε επεμβαίνεις σε μια μάνα αν τιμωρήσει το παιδί της για μια αταξία που έκανε, γιατί επεμβαίνεις στον δάσκαλο(?).
    .
    Κάποτε η κόρη μου θεώρησε πως έδειχνα μεγαλύτερη αδυναμία στον αδερφό της απο οτι σε εκείνη. Είχε δώσει όμως τελείως λάθος έννοια στις λέξεις. Αυτό που εκείνη εβλεπε ως αδυναμία, εγώ το έβλεπα ως ξεχωριστή προσωπικότητα και της εξήγησα πως παρ’ ολο που εχουν γεννηθεί απο τους ιδιους γονεις, εχουν τις ιδιες φροντιδες κλπ, είναι δυο τελείως διαφορετικοί χαρακτήρες και πρέπει να συμπεριφέρομαι στον καθέναν τους ανάλογα με αυτο. Το κατάλαβε και παραδέχτηκε πως εχω δικιο. Πώς λοιπον, οταν τα ίδια μας τα παιδιά είναι διαφορετικά μεταξύ τους, νομοθετούμε σε όλους τους μαθητες τής χωρας να τους συμπεριφερονται οι δάσκαλοι με τον ιδιο τρόπο? Κονσέρβες φτιάχνεται? Φάτε τες!
    .
    .
    Να σημειώσω πως δεν θεωρώ ούτε υπο συζήτηση, ολα αυτα τα αμόρφωτα που περάσατε στα πανεπιστημια σας με 8.000 μόρια, ούτε καν, με 14.000, ως δασκάλους(!). Για να μην σας πω, ούτε αυτά που μπήκαν με 19.000 δεν είναι ικανα! Τα άκουγα να μιλάνε και αυτά δεν ξεραν να εκφραστουν. Λέγανε ΟΛΑ ΤΟΥΣ τις ιδιες κοινότυπες φράσεις σαν αυτες που λένε και οι πολιτικάντηδες τόσα χρόνια, πώς στον δαίμονα έγραψαν έκθεση για 20 και έπιασαν τόσα.. μόρια(?). Παπαγαλάκια, ναι, αλλά, μελλοντικά ολοκληρωμένα άτομα ΜΕ ΤΙΠΟΤΑ!

  4. ΤΟ 50% ΑΝΑΛΦΑΒΗΤΟΙ???ποιος να φταιει? μηπως το νερο που πινουν,???η’ μηπως οι αρνουμενοι αξιολογηση ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ?? ομαθητης ΕΙΝΑΙ οτι παρει απο τον δασκαλο ΤΟΥ. ΑΝΑΛΦΑΒΗΤΟΣ ΔΑΣΚΑΛΟΣ ,ΑΝΑΛΦΑΒΗΤΟ ΜΑΘΗΤΗ ΒΓΑΖΕΙ.

    1. Τα γρίνγκλις φταίνε και η αποχαύνωση στα κινητά…

Comments are closed.