Η βρετανική εφημερίδα Guardian δημοσιεύει έρευνα με στοιχεία, σύμφωνα με τα οποία περισσότεροι από 6.500 εργάτες από Ινδία, Πακιστάν, Νεπάλ, Μπανγκλαντές και Σρι Λάνκα έχουν χάσει τη ζωή τους σε έργα που σχετίζονται με τη μεγάλη διοργάνωση, από τη στιγμή που η FIFA την ανέθεσε στην αραβική χώρα το 2010.
Ο αριθμός αυτός είναι πιθανότατα μικρότερος από τον πραγματικό, καθώς δεν υπολογίζονται οι θάνατοι άλλων εργατών που έφτασαν στο Κατάρ από χώρες όπως οι Φιλιππίνες και η Κένυα, καθώς και των λιγοστών γηγενών προσπαθώντας να κερδίσουν χρήματα για να ζήσουν τις οικογένειές τους, ενώ δεν έχουν προστεθεί στον θλιβερό απολογισμό οι θάνατοι των τελευταίων μηνών του 2020.
Την τελευταία δεκαετία στο Κατάρ υπάρχει «οργασμός» έργων για το Παγκόσμιο Κύπελλο του 2022. Πέρα από τα επτά νέα στάδια ποδοσφαίρου, χιλιάδες φτηνά εργατικά χέρια από γύρω χώρες έχουν απασχοληθεί σε έργα όπως η κατασκευή αεροδρομίου, δρόμων, υποδομών μέσων μεταφοράς, ξενοδοχεία και όχι μόνο. Οι θάνατοι δεν έχουν προκύψει μόνο από ατυχήματα, αλλά κάποιοι αποδίδονται στις άθλιες συνθήκες εργασίας και διαβίωσης των εργατών, που «στοιβάζονται» σε κοντέινερ και εργάζονται για πολλές ώρες κάτω από πολύ υψηλές θερμοκρασίες.
Επισήμως μόλις 37 θάνατοι εργατών έχουν συνδεθεί απευθείας με έργα για το Παγκόσμιο Κύπελλο κι από αυτά η οργανωτική επιτροπή αναφέρει πως μόλις τρία συνέβησαν την ώρα των εργασιών, ωστόσο πρόκειται προφανώς προσπάθεια να μη… σπιλωθεί η εικόνα της διοργάνωσης.
Με αφορμή το δημοσίευμα της Guardian, από την οργανωτική επιτροπή του Μουντιάλ 2022 έγινε το εξής σχόλιο: “Λυπούμαστε πολύ για όλες αυτές τις τραγωδίες και έχουν ερευνήσει κάθε περιστατικό ξεχωριστά για να διαβεβαιώσουμε πως διδασκόμαστε από ό,τι συμβαίνει. Πάντα προσπαθούμε να έχουμε διαφάνεια σε αυτό το θέμα και να βάζουμε τα πράγματα στη θέση τους μετά από ανακριβή δημοσιεύματα για τον αριθμό των εργατών που έχουν χάσει τη ζωή τους στα πρότζεκτ μας”.
Εκπρόσωπος της FIFA για το ίδιο δημοσίευμα σχολίασε: “Έχοντας λάβει πολύ αυστηρά μέτρα για την ασφάλεια και υγεία των εργατών, η συχνότητα των ατυχημάτων στις κατασκευές για το Παγκόσμιο Κύπελλο του Κατάρ είναι πολύ χαμηλή σε σχέση με άλλα αντίστοιχα πρότζεκτ σε όλο τον κόσμο”.