Με μέσο όρο ηλικίας τα 17,3 έτη έναντι των 12 που είναι ο μέσος όρος της Ευρωπαϊκής Ένωσης, τα ΙΧ των Ελλήνων ιδιοκτητών καταλαμβάνουν την τελευταία θέση στη λίστα με τις χώρες της Ευρώπης που στους δρόμους τους κυκλοφορούν τελευταίας τεχνολογίας αυτοκίνητα.
Χαρακτηριστική είναι η αποκάλυψη ότι σχεδόν 3 εκατομμύρια οχήματα δεν έχουν προσέλθει στα Κέντα Τεχνικού Ελέγχου (ΚΤΕΟ) ώστε να περάσουν από την προβλεπόμενη διαδικασία και να αποκτήσουν τη βεβαίωση που πιστοποιεί την ικανότητά τους να κυκλοφορούν στους δρόμους με απόλυτη ασφάλεια και χωρίς να επιβαρύνουν δυσανάλογα το περιβάλλον.
Με βάση τα παραπάνω δεδομένα, ολοένα και πιο υπαρκτό είναι το σενάριο της της εφαρμογής του μέτρου της υποχρεωτικής απόσυρσης των οχημάτων.
Τι εξετάζει η ΕΕ
Η Ευρωπαϊκή Ένωση εξετάζει το μέτρο της υποχρεωτικής απόσυρσης, η οποία θα εφαρμόζεται υπό αυστηρές προϋποθέσεις, κάνοντας ωστόσο απαγορευτική την κυκλοφορία στους ευρωπαϊκούς δρόμους σε αυτοκίνητα που δεν επιδέχονται επισκευής.
Συγκεκριμένα, η αρχική πρόταση προέβλεπε ότι αν ένα αυτοκίνητο βρίσκεται σε ακινησία για μεγάλο χρονικό διάστημα, τότε θεωρείται απόβλητο.
Παράλληλα, στην ανακύκλωση θα και τα ΙΧ που δεν έχουν περάσει ΚΤΕΟ για δύο συνεχή έτη, ή έχουν κοπεί στον τεχνικό έλεγχο και οι ιδιοκτήτες τους δεν φρόντισαν να επιδιορθώσουν τις βλάβες που διαπιστώθηκαν.
Επίσης, αν ένα παλιότερο αυτοκίνητο έχει υποστεί σημαντική ζημιά στον κινητήρα ή το κιβώτιο του και η επισκευή αυτής της ζημιάς ξεπερνά σε κόστος την αξία ολόκληρου του αυτοκινήτου, τότε το αυτοκίνητο θα μπορούσε να χαρακτηριστεί «πέραν επισκευής» από το επίσημο συνεργείο του κατασκευαστεί και να οδηγηθεί υποχρεωτικά στην ανακύκλωση.
Αντιδράσεις
Οι παραπάνω προτάσεις έφεραν σφοδρές αντιδράσεις έφεραν μια κρίσιμη αλλαγή στο προσχέδιο και πλέον η νέα πρόταση να δίνει το δικαίωμα στον ιδιοκτήτη του αυτοκινήτου, και όχι στον κατασκευαστή, να αποφασίζει αν θέλει να επισκευάσει το αυτοκίνητό του ή όχι και να συνεχίσει να το χρησιμοποιεί.
Τέλος, να σημειωθεί πως υπό εξέταση βρίσκεται και η πρόταση που θα «δείχνει» στον ιδιοκτήτη ενός αυτοκινήτου τον δρόμο της ανακύκλωσης ως μοναδική λύση. Αυτό θα γίνεται σε περίπτωση που ένα όχημα δεν μπορεί να επισκευαστεί λόγω εκτεταμένης ζημιάς, αφαιρώντας παράλληλα το δικαίωμα στον ιδιοκτήτη να το πουλήσει σε μια εταιρεία ή σε άλλο ιδιώτη ως ανταλλακτικά ή εξαρτήματα.
το ΚΤΕΟ ειδικα πολυ αδικο απο τα καθε 4 χρονακια που το περνουσαμε τωρα θελει ανα 2 χρονακια συν+ την μεγαλη φορολογια ,πως μπορει ο καθε ελληνας πολιτης & οδηγος να αντεπεξερθει σε καθε λογης καινουργια μετρα ….και καθε αυτου την αυξηση Διοδιων καθως και την αυξηση της τιμης της βενζινης :
ασ μασ που λοιπον ποσα απο τα τροχαια με νεκρουσ διαπιστωθηκε οτι δεν εχουν περασει ΚΤΕΟ!
η ταχυτητα, το αλκολ, το τηλεφωνο,τα γυρατια, η γκαβομαρα σκοτωνουν και οχι το χρεπι,,,
λεωφορεια? που ειναι? με 40 βαθμουσ κανουν να περασουν 50 λεπτα,,, απαραδεκτο!
ειναι ολοι ενημεροι!!!
Έτσι Βεντούζα – Ρούφα το τρομπόνι.
Έλα κι έχει γεμίσει ο τόπος χρέπια. Όποιος δε μπορεί να έχει σωστό αυτοκίνητο, να πάρει το λεωφορείο, τσάμπα τα πήραμε;
Η Ευρωπαϊκή ένωση αντί να ζητάει να αποσυρθούν τα παλιά αυτοκίνητα καλά θα έκανε να απαγορεύσει την βαριά φορολογία στην αγορά αυτοκινήτων στα κράτη μέλη της έτσι που να μπορεί εύκολα ο ευρωπαίος πολίτης να αγοράσει καινούργιο αυτοκίνητο. Επίσης να μην αυξάνεται η φορολογία ανάλογα με τον κυβισμό. Είναι αστείο στην Ελλάδα να πουλιούνται κουβαδάκια με αναιμικούς κινητήρες στην τιμή των 16 και 18 χιλ. ευρώ όταν στην ίδια τιμή πουλιέται στην Ευρώπη μεγάλο αυτοκίνητο με 2000 κυβικά κινητήρα.