Σοβαρά επιχειρησιακά προβλήματα και τεχνικού χαρακτήρα δυσλειτουργίες αντιμετώπιζαν τα στελέχη της πυροσβεστικής που έδωσαν τη μάχη με τις φλόγες υπό αντίξοες καιρικές συνθήκες στη φονική πυρκαγιά της 23ης Ιουλίου στο Μάτι.
Σύμφωνα με δημοσίευμα, υπήρξε κενό στον συντονισμό των επίγειων δυνάμεων αλλά και ελλιπής επικοινωνία με τα εναέρια μέσα πυρόσβεσης.
Συγκεκριμένα, υπήρξε κενό στον συντονισμό των επίγειων δυνάμεων σε Νέο Βουτζά και Μάτι, ενώ ελαττωματική περιγράφεται και η επικοινωνία των πυροσβεστών με τα εναέρια μέσα πυρόσβεσης. Το αποτέλεσμα, σύμφωνα με το δημοσίευμα, ήταν οι «βολές» του ελικοπτέρου που επιχειρούσε στο μέτωπο να μην βρίσκουν στόχο.
Η διαθέσιμη δύναμη στην Ανατολική Αττική ήταν μειωμένη κατά 50% λόγω της φωτιάς στην Κινέτα, καθώς και εκείνης που ξέσπασε αργότερα στα διυλιστήρια.
Ένα λεπτό μετά την έναρξη της πυρκαγιάς δόθηκε εντολή από το κέντρο επιχειρήσεων στο Χαλάνδρι σε ελικόπτερο Εrickson S-64 που έκανε ρίψεις νερού στην Κινέτα να αλλάξει πορεία και να κατευθυνθεί στην Πεντέλη.
Κατά την άφιξή του στο σημείο, ωστόσο, τα στελέχη της πυροσβεστικής που βρίσκονταν ήδη στο μέτωπο διαπίστωσαν ότι είχαν προβληματική επικοινωνία μέσα ασυρμάτου με τον χειριστή του ελικοπτέρου και άρα αδυνατούσαν να δώσουν οδηγίες για τις σωστές ρίψεις νερού.
«Οι αξιωματικοί της πυροσβεστικής μπορούσαν να ακούν τον πιλότο να τους μιλά στον ασύρματο, εκείνος όμως όχι. Έτσι ο χειριστής του Εrickson δεν έριχνε νερό στα σημεία που του υποδείκνυαν οι πυροσβέστες στο έδαφος» ανέφερε πηγή με γνώση του θέματος.
Επίσης, το ελικόπτερο συντονισμού της πυροσβεστικής πήρε εντολή να φύγει από την Κινέτα για την Ανατολική Αττική όμως φτάνοντας πάνω από τη Ραφήνα τα καύσιμα του τελείωσαν και έτσι αναγκάστηκε να αποχωρήσει, δίχως ποτέ να συνδράμει στην επιχείρηση.
Πηγές με γνώση του θέματος εξήγησαν πως στα συγκεκριμένα ελικόπτερα επιβιβάζονται αξιωματικοί της πυροσβεστικής που, έχοντας συνολική εικόνα της πυρκαγιάς, κατευθύνουν τις επίγειες δυνάμεις. Κάτι τέτοιο στην περίπτωσης της φωτιάς στο Μάτι δεν συνέβη.