Απαντήσεις (;) για την αναστάτωση που προκλήθηκε στους μαθητές των Λυκείων που έδιναν εξετάσεις αποφάσισε να δώσουν τα υπουργεία Παιδείας και Ψηφιακής διακυβέρνησης.
Υπενθυμίζουμε ότι «έπεσε» η Τράπεζα Θεμάτων, με αποτέλεσμα να προκύψει ένα χάος σε πολλά σχολεία.
Τι απάντησαν οι «αρμόδιοι»; Φταίνε κάποιοι χάκερς!
Συγκεκριμένα: «Από τις πρώτες πρωινές ώρες, η πλατφόρμα της τράπεζας θεμάτων την οποία διαχειρίζεται το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής και φιλοξενείται σε υποδομές του ΕΔΥΤΕ (Εθνικό Δίκτυο Υποδομών Τεχνολογίας και Έρευνας) δέχθηκε μεγάλης κλίμακας και διάρκειας κατανεμημένη επίθεση (DDoS). Με απλά λόγια, έγιναν μαζικές επισκέψεις από τρίτους προς την πλατφόρμα (μέχρι και 280.000 συνδέσεις ανά δευτερόλεπτο) οι οποίες έχουν ως σκοπό να την κάνουν μη λειτουργική. Αυτές οι κατανεμημένες επιθέσεις DDοS αποσκοπούν κακόβουλα να εμποδίσουν την ομαλή πρόσβαση των χρηστών στο σύστημα».
Τα υπουργεία σπεύδουν υποστηρίξουν ότι οι επιθέσεις «δεν αποτελούν παραβίαση του συστήματος ούτε είναι σε θέση να αποκτήσουν πρόσβαση στα στοιχεία του και τα δεδομένα του». Προσθέτουν, δε, ότι «το σύστημα που μεταδίδει τα θέματα στις εξετάσεις του Λυκείου είναι διαφορετικό από αυτό των Πανελλαδικών εξετάσεων, το οποίο ΔΕΝ μπορεί να επηρεαστεί από τέτοιου τύπου κακόβουλες μαζικές επισκέψεις».
Σύμφωνα με τα υπουργεία «με κοινές ενέργειες του ΙΕΠ και του ΕΔΥΤΕ η επίθεση απομονώθηκε στις 9:20 και επανήλθε η εγχώρια συνδεσιμότητα και η πρόσβαση των χρηστών. Οι κακόβουλες επιθέσεις επέμειναν και συνεχίστηκαν και μετά τις 9.20, ωστόσο αντιμετωπίστηκαν».
Στην κοινή ανακοίνωση των δύο υπουργείων αναφέρεται ότι σε ποσοστό άνω του 90% αντιμετωπίστηκε το πρόβλημα που παρουσιάστηκε. Υποστηρίζεται ότι οι μαθητές της Γ’ λυκείου και οι μαθητές της Γ Τάξης των επαγγελματικών Λυκείων, που δεν ολοκλήρωσαν σήμερα τις εξετάσεις τους, θα εξεταστούν αύριο κανονικά. Όσον αφορά στους μαθητές Α’ και Β’ Λυκείου, που δεν εξετάστηκαν σήμερα, θα εξεταστούν στο συγκεκριμένο μάθημα ως τις 15 Ιουνίου.
Δεν ξέρουμε ποιους πείθουν τα αρμόδια υπουργεία με την αιτιολόγηση του χάους, το οποίο θα μπορούσε και να αποφευχθεί εάν «επέτρεπαν» στους καθηγητές να βάλουν τα θέματα, ένα είναι σίγουρο ότι υποτιμούν την νοημοσύνη των παιδιών
Τα γνωστά παπαγαλάκια έκαναν αναμετάδοση στην αρχή πως η αιτία ήταν η ταυτόχρονη σύνδεση 1900 σχολείων! Τι ζούμε ρε π@υστη…