Η ανάπτυξη του διαδικτύου έχει οδηγήσει σε μια ραγδαία αύξηση των ηλεκτρονικών απατών, με χιλιάδες πολίτες να πέφτουν θύματα αυτών των νέων μορφών εγκληματικότητας. Στο πρώτο εξάμηνο του 2024, οι ζημιές που υπέστησαν οι πολίτες από ηλεκτρονικές απάτες ξεπέρασαν τα 10 εκατομμύρια ευρώ. Αυτή η κατάσταση έχει προκαλέσει ανησυχία και ανάγκη για ενημέρωση του κοινού σχετικά με τους κινδύνους που ελλοχεύουν στο διαδίκτυο.
Στο πλαίσιο αυτής της ανησυχίας, η Τράπεζα της Ελλάδας ανέπτυξε μια ευρηματική καμπάνια με στόχο την ευαισθητοποίηση και την ενημέρωση του κοινού. Οι πρωταγωνιστές της καμπάνιας δήλωσαν ότι δεν περίμεναν την τόσο μεγάλη ταύτιση του κόσμου με το θέμα αυτό. Η ταχύτητα επικοινωνίας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έχει αλλάξει τον τρόπο που οι πληροφορίες διαδίδονται, καθιστώντας το χιούμορ ένα αποτελεσματικό εργαλείο για την επικοινωνία.
Δεν απαντάμε σε ύποπτα μέιλ και σε καμία περίπτωση δεν ακολουθούμε links ή ανοίγουμε συνημμένα αρχεία. Δεν μοιραζόμαστε τραπεζικά στοιχεία. Ελέγχουμε ότι βρισκόμαστε στο πραγματικό site της τράπεζας μας. Επιλέγουμε προσεκτικά τις σελίδες από όπου θα πραγματοποιήσουμε ηλεκτρονικές αγορές. Δεν ανταποκρινόμαστε σε αναπάντεχες κλήσεις από υποτιθέμενους παρόχους υπηρεσιών. Είναι μόνο μερικοί από τους τρόπους με τους οποίους προστατευόμαστε από τους κινδύνους.