Στροφή της αγοράς στα μπλε τιμολόγια

Κοινοποίηση:
c4b812df37f72902907ddce60d0478ef_XL

Θέμα χρόνου είναι η κυριαρχία των μπλε τιμολογίων ρεύματος έναντι των πρασίνων, τάση που καθοδηγείται από τους παρόχους και τον ανταγωνισμό για την αύξηση των μεριδίων, δημιουργώντας συνθήκες συγκέντρωσης του κλάδου με πρωταγωνιστές τους μεγάλους καθετοποιημένους ομίλους. Οι καταναλωτές βλέπουν τα σταθερά «μπλε¨ τιμολόγια ως καταφύγιο από τις υψηλές διακυμάνσεις της χονρδεμπορικής τιμής ρεύματος αφού προσφέρονται σε τιμές έως και 45% χαμηλότερα από τα φθηνότερα πράσινα τιμολόγια της αγοράς. Η εικόνα που μεταφέρεται από την πλευρά των προμηθευτών είναι, ότι τα μπλε τιμολόγια επιλέγει τους τελευταίους μήνες ένα ποσοστό 35-50% των νέων πελατών, ποσοστό που αναμένεται να αυξηθέι σημαντικά μέσα στο 2025 και μάλιστα από τους πρώτους μήνες του έτους καθώς θα αποτελέσουν την προμετωπίδα του ανταγωνισμο .

Σχεδόν όλοι οι πάροχοι προετοιμάζονται να βγάλουν στην αγορά νέα προϊόντα σταθερής 12μηνης διάρκειας με ακόμη πιο χαμηλές τιμές από τα υφιστάμενα, αλλά και 6μηνης διάρκειας τα οποία όμως δεν θα φέρουν μπλε σήμανση αλλά κίτρινη, στο πλαίσιο εφαρμογής κοινοτικής νομοθεσίας που προβλέπει ότι η διάρκεια των σταθερών τιμολογίων θα πρέπει να είναι τουλάχιστον 12μηνη.

Είναι κοινή η εκτίμηση της αγοράς ότι τα “μπλε” τιμολόγια θα λειτουργήσουν και ως εργαλείο για την συγκέντρωση του κλάδου γύρω από τους μεγάλους καθετοποιημένους παίχτες. Ηδη στην αγορά ηλεκτρισμού έχουν δημιουργηθεί δύο μεγάλοι πόλοι, η ΔΕΗ και η Metlen που δίνουν και τον τόνο στην διαμόρφωση των τιμολογίων και οδηγούν τις εξελίξεις συνολικότερα στον κλάδο. O καταλυτικός ρόλος τους στην διαμόρφωση των τιμών έγινε πολύ ευδιάκριτος από το καλοκαίρι και μετά με την μήνι ενεργειακή κρίση στην περιφερειακή αγορά της Νοτιο Ανατολικής Ευρώπης που εκτόξευσε τις τιμές στην χονδρεμπορική αγορά πάνω από τα 200 ευρώ/μεγαβατώρα και μέχρι τα 1000 ευρώ για κάποιες ώρες. ΔΕΗ και Metlen που συγκεντρώνουν αθροιστικά το 70% της αγοράς, έβγαλαν από την δύσκολη θέση την κυβέρνηση, απορροφώντας για 7 συνεχόμενους μήνες, μεγάλο μέρος των αυξήσεων στα πράσινα τιμολόγια , υποχρεώνοντας και τους λοιπούς παρόχους να ακολουθήσουν μια αντίστοιχη πολιτική σε μικρότερο ή μεγαλύτερο βαθμό για να μην χάσουν μερίδια.

ΚΟΙΝΟΠΟΗΣΗ:

Leave a Response