Τον επόμενο μήνα συμπληρώνονται 36 χρόνια από τη συντριβή του αεροσκάφους της Flying Tigers Line και μία απόκοσμη καταγραφή που κάνει τον γύρο του διαδικτύου έχει γίνει viral, καθώς καταγράφει τις τελευταίες στιγμές πριν από την αεροπορική τραγωδία.
Το Boeing 747-200 της Flying Tigers Line που πετούσε από το Διεθνές Αεροδρόμιο Changi της Σιγκαπούρης στο Διεθνές Αεροδρόμιο Subang, στην Κουάλα Λουμπούρ, συνετρίβη εννέα μίλια νοτιοανατολικά του διαδρόμου.
Στο αεροσκάφος επέβαιανα τρία μέλη του πληρώματος και ένας επιβάτης, οι οποίοι βρήκαν τραγικό θάνατο.
Ανατριχιαστικός ήχος πιλοτηρίου
Μια ηχογράφηση από το πιλοτήριο δημοσιοποιήθηκε αργότερα και διακινείται στο διαδίκτυο.
«Έτσι πήρατε το ILS [Instrument Landing System – το οποίο παρέχει τόσο κάθετες όσο και πλευρικές πληροφορίες καθοδήγησης για τους πιλότους για να επιτρέψουν ασφαλείς προσγειώσεις να προσγειωθούν], σωστά;» ρωτά ο κυβερνήτης τον συγκυβερνήτη του.
Ο πρώτος αξιωματικός απαντά: «Ναι».
«Θα σε βάλω στο 14-7 [πιλοτικός κώδικας], που θα σου δώσει…» λέει ο κυβερνήτης, πριν αποκοπεί καθώς συνειδητοποιεί ότι το αεροπλάνο πλησιάζει στην πλαγιά ενός λόφου.
«Ω», λέει ένα άλλο μέλος του πληρώματος.
«Έχω εκατό πόδια σε αυτό – S***!» προσθέτει κάποιος στο πιλοτήριο.
Ανατριχιαστικά, για ολόκληρη την ηχογράφηση των 29 δευτερολέπτων, ακούγεται το σύστημα προειδοποίησης εγγύτητας εδάφους – λέγοντας επανειλημμένα «τραβήξτε προς τα πάνω».
Μια μοιραία παρεξήγηση
Μια έκθεση ατυχήματος κατέληξε στο συμπέρασμα ότι το περιστατικό συνέβη λόγω λανθασμένης ανάγνωσης από τον πιλότο μιας ανακοίνωσης από τον έλεγχο εδάφους μέσω του ασυρμάτου.
Το συμπέρασμα, το οποίο περιλαμβάνει την αεροπορική γλώσσα, έλεγε: «Ο κυβερνήτης, αφού έλαβε άδεια από την ATC να πραγματοποιήσει έναν διάδρομο προσέγγισης NDB 33, παρερμήνευσε την απόσταση καθόδου και κατέβηκε στα 400 πόδια αντί για τα 2400 πόδια.
“Η κάθοδος στα 400 πόδια ξεκίνησε όταν η πτήση ήταν ακόμα περίπου 7 ναυτικά μίλια πριν φτάσει στον φάρο Kilo Lima.
“Αν και το πλήρωμα πτήσης κατέβηκε εν γνώσει του, το προφίλ καθόδου δεν ήταν σύμφωνο με τις απαιτούμενες διαδικασίες NDB”.