Όλοι βέβαια γνωρίζουμε πως οι ιδιοκτήτες των ιδιωτικών τηλεοπτικών σταθμών στην Ελλάδα επιδεικνύουν μια ξεχωριστή «ευαισθησία» στο σίγουρο κέρδος, ακόμα και αν χρειαστεί να κάνουν κάποιους «συμβιβασμούς».
Παραδείγματα υπάρχουν πολλά, όπως π.χ. οι τηλεοπτικοί σταθμοί ΣΚΑΙ και ΣΤΑΡ, συμφερόντων διάσημων ιδιοκτητών: Οικογένεια Αλαφούζου ο ΣΚΑΙκαι οικογένεια Βαρδινογιάννη το ΣΤΑΡ.
Η οικογένεια Αλαφούζου έχει πολύ αποδοτικές συνεργασίες με Τούρκους παραγωγούς γιατί εξασφαλίζει μεγαλύτερα και σίγ ουρα κέρδη. Το κόστος παραγωγής μιας ελληνικής τηλεοπτικής σειράς ή ενός ελληνικής παραγωγής τηλε-παιχνιδιού είναι πολύ μεγαλύτερο από τις τιμές που προσφέρουν οι Τούρκοι «συνεργάτες».
Από τις 6 Ιουλίου 2021 ο ΣΚΑΙ επανέρχεται (βραδινή ζώνη) με δίωρη προβολή της «ξαναζεσταμένης» σειράς «Ο Γιατρός» στην αλα-τούρκα εκδοχή της.
Όπως είναι γνωστό, η αυθεντική σειρά που γνώρισε τεράστια επιτυχία σε ολόκληρο τον κόσμο ήταν μια παραγωγή της Νότιας Κορέας. Αμέσως γυρίστηκε η Αμερικανική εκδοχή, η οποία σημείωσε επίσης τεράστια επιτυχία. Ακολούθησαν οι Τούρκοι οι οποίοι εξασφάλισαν τα πνευματικά δικαιώματα, κάνοντας την δική τους εκδοχή με μπόλικες τουρκικές σημαίες στην υποδοχή και στα γραφεία των γιατρών ενός υπερπολυτελούς νοσοκομείου (υποτίθεται ότι αποτελεί ένα συνηθισμένο νοσοκομείο της Τουρκίας), με τεράστια τουρκική σημαία μέσα σε …. συνοικιακό καφενείο, με «προσθήκη» στην ιστορία της σειράς την κατεχόμενη Κύπρο ώστε να γίνει επίδειξη της σημαίας του ψευδοκράτους που εγκατέστησαν οι παντουρκιστές μέσα στην Κυπριακή Δημοκρατία, μαζί με την σημαία των τούρκων εισβολέων κ.α. Με άλλα λόγια, η Νοτιοκορεάτικη σειρά μπήκε στην προκρούστεια κλίνη της τουρκικής προπαγάνδας για να «προσαρμοστεί» καταλλήλως, πριν μεταδοθεί (μεταξύ άλλων) και στο ανυποψίαστο ελληνικό τηλεοπτικό κοινό.
Η σειρά αριθμεί 64 δίωρα επεισόδια και όλα έχουν ήδη μεταδοθεί στην Τουρκία. Υπάρχουν ελεύθερα στο διαδίκτυο όπου μπορεί να τα δει δωρεάν όποιος θέλει, μέχρι και το τελευταίο επεισόδιο όπου «Ο Γιατρός» Αλί παντρεύεται την αγαπημένη του Ναζλί.
Ο ΣΚΑΙ είχε μεταδώσει τον πρώτο κύκλο 13 επεισοδίων την άνοιξη του 2020 όταν βρισκόταν σε εξέλιξη ο απροκάλυπτος και αισχρός υβριδικός πόλεμος που κήρυξε στην Ελλάδα η ισλαμοφασιστική εξουσία της Τουρκίας, αλλά κάτω από την γενική κατακραυγή που προκάλεσε, σε συνδυασμό με τα προβλήματα του κορωνοϊού, υποχρέωσαν τον σταθμό να «κατεβάσει» την τηλεοπτική σειρά από το πρόγραμμα του. Φυσικά, ούτε διανοήθηκε να μεταδώσει την πιο ακριβή, αυθεντική Νοτιοκορεάτικη σειρά, αφού η προτίμηση στο τουρκικό «τζάμπα πράμα» είναι δεδομένη.
Τώρα που ο γειτονικός δικτάτορας υποχρεωτικά φόρεσε την προβιά του άκακου αρνιού, το κλίμα θεωρήθηκε «κατάλληλο» για την εκ νέου μετάδοση της σειράς. Να δούμε όμως τι θα αποφασίσουν οι διαφημιζόμενοι που δεν επιθυμούν καθόλου τα χρήματα των πελατών τους τα οποία δαπανώνται για την προβολή των προϊόντων / υπηρεσιών τους, να αποτελούν στόχο αρνητικών σχολίων.
Εξ άλλου, η οικογένεια Βαρδινογιάννη έπιασε «Τζακ Ποτ» με την τηλεοπτική σειρά «Ελίφ». Χίλια (και βάλε) επεισόδια τουρκικής σαπουνόπερας, σε τιμές εξαιρετικά «δελεαστικές», αποτελεί ευκαιρία πολλών και σίγουρων κερδών. Να είναι καλά οι Τούρκοι «συνεργάτες» που κάνουν και φτηνές παραγωγές για το κανάλι, ώστε να βελτιώσουν την κερδοφορία του.
Τώρα αν η τηλεοπτική σειρά αποτελεί κλασική περίπτωση τουρκικής προπαγάνδας ήπιας ισχύος, τι σημασία έχει;
Τι και αν υπάρχει από το πρώτο μέχρι και το τελευταίο (πολύ ανόητο) επεισόδιο δωρεάν στο διαδίκτυο;
Τι κι΄ αν η τηλεθέαση βρίσκεται στις τελευταίες θέσεις όλων των εκπομπών, όλων των τηλεοπτικών σταθμών απογευματινής ζώνης;
Η διαφήμιση πέφτει, βρέξει-χιονίσει. Πέρσι έφθασε μέχρι 43 διαφημιστικά μηνύματα σε μία και μόνο εκπομπή υποτιθέμενου χρόνου μιας ώρας. Φέτος βέβαια πολλές σοβαρές εταιρίες απαγορ εύουν την μετάδοση των διαφημιστικών τους μηνυμάτων μέσα στην τουρκοσειρά με αποτέλεσμα να μειωθούν έως 60% περίπου, αλλά -Δόξα τω Θεώ- υπάρχουν τα ανυποψίαστα «μαριδάκια» που καλύπτουν συνήθως μέρος του κενού και προσφέρουν σίγουρα κέρδη στον σταθμό.
Άλλωστε και στους δύο τηλεοπτικούς σταθμούς υπάρχουν τα media shops και οι διαφημιστικές εταιρίες που για δικούς τους λόγους, τρέφουν ένα απεριόριστο «θαυμασμό» για το όποιο target group των τουρκοσειρών και τροφοδοτούν συνεχώς τους «συνεργάτες» τους με διαφημιστικά μηνύματα.
Σημειώνεται ότι τον Ιούνιο του 2021 μεταδόθηκαν μέσα στην τουρκική σειρά 356 διαφημιστικά μηνύματα (έναντι 369 τον Μάιο).
Οι πέντε κορυφαίες σε διαφημιστικά μηνύματα εταιρίες οι οποίες «τροφοδότησαν» την τουρκική προπαγάνδα με τις μισές περίπου διαφημίσεις του μηνός Ιουνίου 2021, ήταν οι εξής:
ΟΙ 5 ΚΟΡΥΦΑΙΟΙ ΔΙΑΦΗΜΙΖΟΜΕΝΟΙ ΤΟΥΡΚΟΣΕΙΡΑΣ – ΙΟΥΝΙΟΣ 2021
Τέλος, τον μήνα ΙΟΥΝΙΟ 2021 δεν υπάρχουν εταιρίες οι οποίες πλήρωσαν πέντε ή περισσότερα διαφημιστικά μηνύματα κατά την διάρκεια μιας εβδομάδος ώστε να βρεθούν στον ΜΑΥΡΟ ΠΙΝΑΚΑ των προϊόντων/υπηρεσιών μηνός Ιουνίου.
Πάντως, όλες ανεξαιρέτως οι εταιρίες και τα προϊόντα ή οι υπηρεσίες που διαφημίστηκαν στην μοναδική τουρκοσειρά της ελληνικής τηλεόρασης τον μήνα Ιούνιο 2021 βρίσκονται εδώ.
ΣΤΑΡ, ΣΚΑΙ, media shops, διαφημιστικές εταιρίες – όλοι κάνουν την δουλειά τους όπως κρίνουν σωστό οι διευθυντές, τα στελέχη και οι μέτοχοι τους.
Όσοι όμως νοιώθουμε ευαισθητοποιημένοι Έλληνες πατριώτες και καταναλω τές θα παρακολουθούμε απαθείς; Ασφαλώς όχι!
Θα συνεχίσουμε να αξιοποιούμε την πολύ σημαντική δύναμη που έχουμε στα χέρια μας: Την συσκευή επιλογής καναλιών (τηλεκοντρόλ) και τις αγοραστικές επιλογές μας.
Θα συνεχίσουμε να μην παρακολουθούμε κανένα πρόγραμμα των τηλεοπτικών σταθμών ΣΤΑΡ και ΣΚΑΙ (που ξαναρχίζει μετάδοση τουρκοσειράς) μέχρι να σταματήσουν την καθημερινή τουρκική προπαγάνδα «ήπιας ισχύος» μέσα σε κάθε ελληνικό σπίτι.
Υπάρχουν πολλοί ακόμα ιδιωτικοί τηλεοπτικοί σταθμοί εθνικής και τοπικής εμ βέλειας και τρείς της κρατικής ΕΡΤ που μπορούν να ικανοποιήσουν το σύνολο σχεδόν των απαιτήσεων μας.
Θα συνεχίσουμε να μην αγοράζουμε κανένα από τα προϊόντα της Procter& Gamble που διαφημίζονται στην τουρκοσειρά με τα δικά μας χρήματα, αφού μέσα στην τιμή που αγοράζουμε περιλαμβάνεται και το διαφημιστικό κόστος.
Θα συνεχίσουμε να αποφεύγουμε τα προϊόντα και τις υπηρεσίες που προβάλλονται μέσα από τις τουρκοσειρές. Έχουμε άλλωστε πλήρη και αναλυτική ενημέρωση κάθε μήνα, από το Παρατηρητήριο Διαφημίσεων Τουρκοσειρών του ΙΗΑ.
Tο Ιnternational Hellenic Association (ΙΗΑ)είναι ένας μη κερδοσκοπικός, μη κυβερνητικός, μη κομματικός οργανισμός με έδρα το Delaware των Ηνωμένων Πολιτειών, 4.000 περίπου μέλη Ακαδημαϊκού επιπέδου σε ολόκληρο τον κόσμο και με καταστατικό σκοπό την εθελοντική υποστήριξη της Ελλάδας και του Ελληνισμού.
Το ΙΗΑ συνεχίζει τις εκκλήσεις στις διάφορες εταιρίες που τροφοδοτούν με διαφημιστικά μηνύματα την τουρκική προπαγάνδα στην ελληνική τηλεόραση με χρήματα των πελατών τους, να δώσουν ρητές οδηγίες στις διαφημιστικές τους εταιρίες ή στα media shops με τα οποία συνεργάζονται, ώστε να σταματήσουν κάθε διαφημιστική παρουσία σε τουρκοσειρά.
Πηγή: International Hellenic Association
ΤΗ ΚΑΘΕΣΤΕ ΠΑΝΑΘΗΝΑΙΚΟΙ ΚΑΙ ΔΕΝ ΤΟΥΣ ΠΙΑΝΕΤΕ ΣΤΑ ΣΟΥΤ.