Τέλος το «166» για την Ηλεία! Μέσω Πάτρας οι τηλεφωνικές κλήσεις για διακομιδή ασθενών

Κοινοποίηση:
1

Σε μια νέα πραγματικότητα πρέπει να προσαρμοστούν οι Ηλείοι που χρησιμοποιούν το ΕΚΑΒ, αφού πλέον η κλήση στον γνωστό αριθμό «166» συνδέεται με το τηλεφωνικό κέντρο της Πάτρας και όχι του Πύργου, ενώ θα χρειαστεί να κάνουν υπομονή περίπου 20 δευτερόλεπτα, για να ακούσουν το ηχογραφημένο ενημερωτικό μήνυμα για τα εφημερεύοντα νοσοκομεία της Πάτρας.

«Εκατόν εξήντα έξι: Εθνικό Κέντρο Άμεσης Βοήθειας. Εφημερεύοντα νοσοκομεία: Δευτέρα-Τετάρτη-Σάββατο Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο Ρίου. Τρίτη-Πέμπτη και Κυριακή το Νοσοκομείο Άγιος Ανδρέας. Για οτιδήποτε άλλο παρακαλώ περιμένετε». Αυτό είναι το μήνυμα που ακούει εδώ και δυο μέρες όποιος καλεί το ΕΚΑΒ, γεγονός που αν μη τι άλλο έχει προκαλέσει αναστάτωση, καθώς πολίτες της Ηλείας, ειδικά οι ηλικιωμένοι, είχαν εξοικειωθεί με την άμεση επαφή με τους διασώστες της Ηλείας.

Διασώστης του ΕΚΑΒ Ηλείας δήλωσε στην εφ. «Πατρίς» ότι η σταδιακή κατάργηση του τηλεφωνικού κέντρου στον Πύργο θα επηρεάσει την αμεσότητα επέμβασης στα περιστατικά και δεν αποκλείεται να επιφέρει κενό συντονισμού, αφού θα πρέπει το τηλεφωνικό κέντρο της Πάτρας να μάθει την ηλειακή γεωγραφία ώστε να ανταποκριθεί επαρκώς.

«Πλέον μια κλήση στο 166 θα βγαίνει στο τηλεφωνικό κέντρο της Πάτρας και από εκεί θα μας τη διαβιβάζουν στην Ηλεία για το πού θα πρέπει να πάμε, αφού πρώτα χαθούν 20-25 δευτερόλεπτα λόγω του ηχογραφημένου μηνύματος. Αυτό όμως μπορεί να προκαλέσει ασυνεννοησία και καθυστέρηση που μπορεί να αποβεί μοιραία, αφού είναι λογικό να μην ξέρει κάποιος στην Πάτρα τα χωριά και τους οικισμούς της Ηλείας, σε ένα οδικό δίκτυο κατά κοινή ομολογία προβληματικό και με ασυνήθιστη γεωμορφολογία. Κάθε δευτερόλεπτο στα έκτακτα περιστατικά είναι καθοριστικό. Όλα αυτά τα χρόνια, έχουμε αναπτύξει πολύ καλές σχέσεις με τους Ηλείους πολίτες και πολλές φορές μιλάμε μαζί τους και τους εμψυχώνουμε μέχρι να φτάσει το ασθενοφόρο. Ουσιαστικά με αυτήν την αλλαγή η Ηλεία χάνει μια δημόσια υπηρεσία και υποβαθμίζεται», μας τόνισε διασώστης με πολυετή πείρα και αμέτρητες διασώσεις από τη Νέα Φιγαλεία ως τη Χαβαρόβρυση.

Ο αντιπρόεδρος των εργαζομένων ΕΚΑΒ Δυτικής Ελλάδας, Γιάννης Θεοδωρόπουλος. δήλωσε στην εφ. «Πατρίς» ότι ακόμα είναι πιλοτική η εφαρμογή του για να διατυπωθεί ασφαλές συμπέρασμα για τη χρησιμότητά του.

«Υπάρχουν αρνητικά, υπάρχουν και θετικά. Θα δούμε στην πράξη πώς θα εφαρμοστεί και τι τελικά θα υπερισχύσει, ώστε να πούμε με ασφάλεια πώς θα λειτουργήσει», τόνισε.

«Κερδίζουμε επιπλέον ασθενοφόρο»

Η διοικήτρια του ΕΚΑΒ Δυτικής Ελλάδας, Βασιλική Καφαντάρη δήλωσε στην εφ. «Πατρίς» ότι πρόκειται για δοκιμαστική λειτουργία του νέου συστήματος, που εφαρμόζεται σταδιακά σε όλη την Ελλάδα και το οποίο είχε η ίδια ζητήσει από τις αρχές Μαρτίου.

«Το εφαρμόζει ήδη η Αθήνα, καθώς εξυπηρετεί τη Βοιωτία και την Εύβοια. Ήδη το κάνουμε και εμείς εδώ με το Μεσολόγγι και τα νησιά. Με τη νέα λειτουργία το ΕΚΑΒ κερδίζει επιπλέον πλήρωμα και ουσιαστικά θα μπορούμε να βγάλουμε ένα ακόμα ασθενοφόρο στον δρόμο. Στο ζήτημα της επικοινωνίας δεν θα υπάρξει πρόβλημα ούτε θα χάνεται χρόνος με την εφαρμογή του ασύρματου δικτύου tetra, ενώ προβλέπεται ακόμα και η εκτροπή κλήσης προς τον διασώστη αν παραστεί τέτοια ανάγκη. Με το προηγούμενο σύστημα χάνονταν σήματα, ενώ τώρα θα υπάρχει ενιαίο τηλεφωνικό κέντρο για όλη την Περιφέρεια. Από τη Δευτέρα θα βάλουμε στη βάρδια του τηλεφωνικού κέντρου της Πάτρας άτομο από τον Πύργο, για να βοηθήσει στην απρόσκοπτη λειτουργία του ΕΚΑΒ στην Ηλεία», εξήγησε στην εφ. «Πατρίς» η κα Καφαντάρη.

Για το ηχογραφημένο μήνυμα επισήμανε ότι εφαρμόστηκε καθώς το ΕΚΑΒ δέχεται εκατοντάδες κλήσεις από πολίτες που ρωτάνε για τα εφημερεύοντα νοσοκομεία, σημειώνοντας ότι ο χρόνος αναμονής δεν είναι μεγάλος.

Παράλληλα, ανέφερε πως διευθετείται και το ζήτημα των δευτερογενών διακομιδών (εξιτήρια, κ.ά.) με ηλεκτρονικό τρόπο, καθώς κάθε γιατρός θα ενημερώνει με email το ΕΚΑΒ για τα εξιτήρια ασθενών με την αιτιολογία τους, και πρόσθεσε ότι έχουν ήδη ενημερωθεί σχετικά οι διοικήσεις των νοσοκομείων της Ηλείας.

ΚΟΙΝΟΠΟΗΣΗ: