Ο Μηχανολόγος – Μηχανικός, Μηχανικός Καύσεων και Αναφλέξεων, Κώστας Κάπος, χαρακτήρισε το πόρισμα του ΕΟΔΑΣΑΑΜ για το δυστύχημα στα Τέμπη ως «κατώτερο των περιστάσεων», ενώ, μιλώντας για το φαινόμενο της πυρόσφαιρας, υποστήριξε ότι δεν ευσταθούν οι θεωρίες περί παρουσίας τόνων εύφλεκτου υλικού στην εμπορική αμαξοστοιχία.
«Στο πρώτο βίντεο που ήρθε στη δημοσιότητα, φαίνονται δύο – τρεις γαλάζιες λάμψεις, οι οποίες είναι καθαρά από βραχυκυκλώματα μέσης τάσης και αμέσως μετά, να δημιουργείται αυτή η πυρόσφαιρα. Αντί, λοιπόν, να ψάξουν τι έγινε με τα λάδια του μετασχηματιστή, φαντάζονται από το τρίτο ή το τέταρτο ή το πέμπτο βαγόνι πήδησε ξαφνικά μία δεξαμενή με ξυλόλιο κι έπεσε ακριβώς πάνω στη μηχανή της επιβατικής αμαξοστοιχίας και πήρε φωτιά. Βρήκαν και απομόνωσαν μία μόνο ουσία από τις χιλιάδες που παρήχθησαν από την καύση.
Δηλαδή, προτιμούν να φαντάζονται ένα τελείως αβάσιμο σενάριο, παρά να εξετάσουν τα δεδομένα του τι ήταν η μηχανή του τρένου και πώς μπορούσε να συμπεριφερθεί. Ο μόνος που –κατά τη γνώμη μου– έδωσε μία σωστή εξήγηση και είναι ο πλέον αρμόδιος πραγματογνώμονας σε θέματα σιδηροδρομικών ατυχημάτων, ήταν ο Βέλγος τεχνικός από τον οποίο είχε ζητήσει η Hellenic Train τις υπηρεσίες. Αυτός ο άνθρωπος παρουσίασε την κατάσταση όπως ακριβώς πιστεύω ότι είναι», ανέφερε αρχικά, μιλώντας στο STATUS FM 107.7.
«Ο χώρος του χειρισμού του τρένου, είναι περίπου όσο μία μεγάλη τουαλέτα σπιτιού. Θα μπορούσαν ποτέ οι ίδιοι μηχανοδηγοί να έχουν δίπλα τους αυτά τα εύφλεκτα στοιχεία, μπροστά στο τρένο; Όταν το τρένο μεταφέρει εύφλεκτα υλικά, τα κουβαλά σε δεξαμενές στη μέση της αμαξοστοιχίας, ακριβώς για τον λόγο μίας πιθανής σύγκρουσης και να μην εμπλακούν όλα αυτά τα υλικά στο ατύχημα.
Προσωπικά, δεν μπορώ να δεχθώ φαντασιακά σενάρια», επεσήμανε ακόμη.
Για το πόρισμα του ΕΟΔΑΣΑΑΜ, ανέφερε ότι «ακριβώς επειδή αυτή η επιτροπή δεν έχει την εμπειρία να μελετήσει αυτό το πράγμα, απευθύνθηκε στο Πανεπιστήμιο της Γάνδης και μάλιστα στο τμήμα Πολιτικών Μηχανικών, όχι Μηχανολόγων – Μηχανικών, οι οποίοι έκαναν μία ρευστοδυναμική ανάλυση του φαινομένου των καυσίμων, δεν άγγιξαν καθόλου ούτε την ύπαρξη ηλεκτρικού τόξου, ούτε τη δυνατότητα του ελαίου σιλικόνης να διασπαστεί και να αναφλεγεί, τίποτα από αυτά και οι προσομοιώσεις έγιναν υπό την επίβλεψη του Κώστα Λακαφώση, σαν να τις κατηύθηνε ο κ. Λακαφώσης, να τους έδινε στοιχεία.
Όπως ξέρουμε, σε κάθε πρόγραμμα υπολογιστή, σκουπίδια να του δώσεις, σκουπίδια θα σου δώσει. Αυτό θα έπρεπε από τον ΕΔΟΑΣΑΑΜ να θεωρηθεί σύγκρουση συμφερόντων», τόνισε ο κ. Κάπος για το γεγονός ότι τεχνικοί σύμβουλοι των συγγενών θυμάτων έδιναν στοιχεία στην επιτροπή, ευελπιστούμε ότι θα έχουμε καλύτερες απαντήσεις από τη Λωζάνη, γιατί έμαθα ότι Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο έχει απευθυνθεί εκεί».
Κώστας Κάπος – Μηχανολόγος Μηχανικός για ξυλόλιο
«Η μοιρασιά έχει γίνει 50% συγγενείς, 30% δικηγόροι και 20% τεχνικοί σύμβουλοι. Για αυτό θέλουν να εμπλέξουν και τη Hellenic Train, ώστε οι αποζημιώσεις να γίνουν πολύ μεγαλύτερες από ό,τι πάρουν από τον ΟΣΕ. Τα στοιχεία που παίρνετε και εσείς, παίρνω κι εγώ, λειτουργώ βάσει των δεδομένων.