Τέρμα οι «κρυφοί» τζίροι: Αρχίζει το «φακέλωμα» των POS ενόψει της διασύνδεσης με τις ταμειακές

Κοινοποίηση:
pos-machine

Στόχος της ΑΑΔΕ η καταπολέμηση της φοροδιαφυγής. Αυτή τη φορά, στη «μάχη» «πέφτει» η καταγραφή όλων των POS που υπάρχουν στην αγορά για να έχουν οι ελεγκτικές αρχές τη δυνατότητα να βλέπουν συνολικά τα τερματικά πληρωμών που χρησιμοποιούν επαγγελματίες και επιχειρήσεις, και να εντοπίσουν περιπτώσεις απόκρυψης τζίρου.

Από σήμερα ξεκινάει η πλήρης καταγραφή από τους Παρόχους, των ενεργών POS στην αγορά, ενώ στις 29 Σεπτεμβρίου, θα γίνει η πρώτη ενημέρωση των επιχειρήσεων για το ηλεκτρονικό μητρώο που θα συσταθεί αυτόματα με βάση τις πληροφορίες που θα στείλουν οι Πάροχοι. Συγκεκριμένα, από τους επαγγελματίες – χρήστες των POS ζητείται απλώς η επιβεβαίωση της ορθότητας των στοιχείων, καθώς μέσω του Μητρώου, κάθε «μηχανάκι» στην αγορά αποκτά «ονοματεπώνυμο» με πλήρη στοιχεία των Χρηστών Υπηρεσιών Πληρωμών, από ΑΦΜ και επωνυμία έως ημερομηνία έναρξης λειτουργίας του POS και βέβαια τον τραπεζικό λογαριασμό με τον οποίο συνδέεται. Καμιά εξαίρεση δεν υπάρχει για τα «ξένα» POS. Επωνυμία, αριθμός φορολογικού μητρώου αλλοδαπής ή άλλος λειτουργικά ισοδύναμος αριθμός ταυτοποίησης, χώρα καταστατικής έδρας ή μόνιμης εγκατάστασης Παρόχου Μέσων Πληρωμών αλλοδαπής είναι μόνο μερικά από τα στοιχεία που απαιτείται να δηλωθούν. Στην αυτή τη φάση, οι επαγγελματίες – χρήστες των POS θα είναι θεατές της διαδικασίας. Θα δουν να δημιουργείται ένας πλήρης φάκελος με όλα τα στοιχεία ώστε η ΑΑΔΕ να «βλέπει» κάθε POS μαζί με τον τραπεζικό λογαριασμό στον οποίο κατευθύνονται οι εισπράξεις.

Τα ενεργά POS των επιχειρήσεων θα δηλώνονται αυτοματοποιημένα μέσω διεπαφής (API), ανά δεκαήμερο:
Από τους Παρόχους Υπηρεσιών Πληρωμών που εκκαθαρίζουν συναλλαγές που εξοφλούνται με τη χρήση καρτών πληρωμής
Από τους Παρόχους Μέσων Πληρωμών που παρέχουν, εγκαθιστούν και διαχειρίζονται τερματικά μηχανήματα POS
Στην περίπτωση των Παρόχων Υπηρεσιών Πληρωμών, ως ημερομηνία πρώτης εφαρμογής της σχετικής υποχρέωσης ορίζεται η 22α Σεπτεμβρίου 2023 με υποβαλλόμενα στοιχεία τα σχετικά με τα ενεργά Μέσα Πληρωμών κατά την 10η Σεπτεμβρίου 2023
Για το χρονικό διάστημα από τις 11 έως και τις 30 Σεπτεμβρίου 2023, οι σχετικές δηλώσεις υποβάλλονται έως και την 5η Οκτωβρίου 2023
Στην περίπτωση των Παρόχων Μέσων Πληρωμών ως ημερομηνία πρώτης εφαρμογής της σχετικής υποχρέωσης ορίζεται η 26η Σεπτεμβρίου 2023 με υποβαλλόμενα στοιχεία τα σχετικά με τα ενεργά Μέσα Πληρωμών κατά την 10η Σεπτεμβρίου 2023
Για το χρονικό διάστημα από τις 11 έως και τις 30 Σεπτεμβρίου 2023, οι σχετικές δηλώσεις υποβάλλονται έως και την 5η Οκτωβρίου 2023
Διαβίβαση των στοιχείων από τους Παρόχους Υπηρεσιών Πληρωμών και Παρόχους Μέσων Πληρωμών:
Έως και την 15η ημέρα εκάστου μήνα με χρονικό διάστημα αναφοράς την 1η έως και την 10η ημέρα του ιδίου μήνα
Έως και την 25η ημέρα εκάστου μήνα με χρονικό διάστημα αναφοράς την 11η έως και την 20ή ημέρα του ιδίου μήνα
Έως και την 5η ημέρα του επόμενου μήνα, με χρονικό διάστημα αναφοράς την 21η έως την τελευταία ημέρα του προηγούμενου μήνα
Οι επιχειρήσεις που χρησιμοποιούν POS:
Από την 29η Σεπτεμβρίου 2023, λαμβάνουν γνώση των ενεργών POS τους, που έχουν δηλωθεί γι’ αυτές στο Μητρώο POS από τους Παρόχους. Η είσοδος στο Μητρώο γίνεται στην ψηφιακή πύλη myAADE (myaade.gov.gr) στη διαδρομή: Μητρώο και Επικοινωνία/Στοιχεία Επιχείρησης
Υποχρεούνται, από τις 11 έως τις 30 Οκτωβρίου 2023 να υποβάλουν δήλωση για την τυχόν διόρθωση της εικόνας των ενεργών POS που διαθέτουν κατά την 30η Σεπτεμβρίου 2023
Εφεξής, υποχρεούνται, από την 11η έως και την τελευταία ημέρα κάθε μήνα, να υποβάλλουν δήλωση για τις μεταβολές του προηγούμενου μήνα, εφόσον αυτές δεν έχουν δηλωθεί από τους Παρόχους, καθώς και για την επικαιροποίηση ή τυχόν διόρθωση των δηλωθέντων στοιχείων

ΚΟΙΝΟΠΟΗΣΗ: