Μεγάλος αριθμός παλιών αυτοκινήτων αναμένεται να αποτελέσει παρελθόν από τους ελληνικούς δρόμους.
Με μέσο όρο ηλικίας τα 17,3 έτη έναντι των 12 που είναι ο μέσος όρος της Ευρωπαϊκής Ένωσης, τα ΙΧ των Ελλήνων ιδιοκτητών καταλαμβάνουν την τελευταία θέση στη λίστα με τις χώρες της Ευρώπης που στους δρόμους τους κυκλοφορούν τελευταίας τεχνολογίας αυτοκίνητα.
Σχεδόν 3 εκατομμύρια οχήματα δεν έχουν προσέλθει στα Κέντρα Τεχνικού Ελέγχου (ΚΤΕΟ) προκειμένου να περάσουν την προβλεπόμενη διαδικασία και φυσικά να αποκτήσουν βεβαίωση βεβαίωση που πιστοποιεί την ικανότητά τους να κυκλοφορούν στους δρόμους με απόλυτη ασφάλεια και χωρίς να επιβαρύνουν το περιβάλλον.
Λαμβάνοντας υπόψιν αυτά τα δεδομένα όλο και πιο πιθανό είναι το σενάριο της υποχρεωτικής απόσυρσης των αυτοκινήτων.
Τι εξετάζει η ΕΕ
Η Ευρωπαϊκή Ένωση εξετάζει την υποχρεωτική απόσυρση, η οποία θα εφαρμόζεται υπό αυστηρές προϋποθέσεις, κάνοντας ωστόσο απαγορευτική την κυκλοφορία στους ευρωπαϊκούς δρόμους σε αυτοκίνητα που δεν επιδέχονται επισκευής.
Συγκεκριμένα, η αρχική πρόταση προέβλεπε ότι αν ένα αυτοκίνητο βρίσκεται σε ακινησία για μεγάλο χρονικό διάστημα, τότε θα θεωρείται απόβλητο.
Παράλληλα, στην ανακύκλωση θα οδηγηθούν και τα ΙΧ που δεν έχουν περάσει ΚΤΕΟ για δύο συνεχή έτη, ή έχουν κοπεί στον τεχνικό έλεγχο και οι ιδιοκτήτες τους δεν φρόντισαν να επιδιορθώσουν τις βλάβες που διαπιστώθηκαν.
Επίσης, αν ένα παλιότερο αυτοκίνητο έχει υποστεί σημαντική ζημιά στον κινητήρα ή το κιβώτιο του και η επισκευή αυτής της ζημιάς ξεπερνά σε κόστος την αξία ολόκληρου του αυτοκινήτου, τότε το αυτοκίνητο θα μπορούσε να χαρακτηριστεί «πέραν επισκευής» από το επίσημο συνεργείο του κατασκευαστή και να οδηγηθεί υποχρεωτικά στην ανακύκλωση.
Οι αντιδράσεις
Οι παραπάνω προτάσεις έφεραν σφοδρές αντιδράσεις με αποτέλεσμα να αλλάξει σημαντικά το αρχικό προσχέδιο. Η νέα πρόταση που προέκυψε δίνει το δικαίωμα στον ιδιοκτήτη του αυτοκινήτου, και όχι στον κατασκευαστή, να αποφασίζει αν θέλει να επισκευάσει το αυτοκίνητό του ή όχι και να συνεχίσει να το χρησιμοποιεί.
Τέλος, να σημειωθεί πως υπό εξέταση βρίσκεται και η πρόταση που θα «δείχνει» στον ιδιοκτήτη ενός αυτοκινήτου τον δρόμο της ανακύκλωσης ως μοναδική λύση. Αυτό θα γίνεται σε περίπτωση που ένα όχημα δεν μπορεί να επισκευαστεί λόγω εκτεταμένης ζημιάς, αφαιρώντας παράλληλα το δικαίωμα στον ιδιοκτήτη να το πουλήσει σε μια εταιρεία ή σε άλλο ιδιώτη ως ανταλλακτικά ή εξαρτήματα.
Χαζομάρες και άρες μάρες κουκουνάρες. Κανένα κράτος δεν μπορεί να επιβάλει στον άλλο να αποσύρει το αμάξι του επειδή το έχει σε ακινησία. Γιαυτό υπάρχει και η κατάθεση πινακίδων και νόμιμη ακινησία. Επίσης κανείς δεν μπορεί να πει πως ένα αμάξι δεν επισκευάζεται ή ότι το κόστος επισκευής είναι μεγάλο. Αυτό το αποφασίζει ο ιδιοκτήτης και μόνο. Και τέλος κανείς δεν μπορεί να σου αποσύρει το αμάξι όταν έχεις και το δικαίωμα να βγάλει πινακίδες ιστορικού οχήματος όταν αυτό κλείσει τα 30 έτη.
Τα κουρορνήθια έχουν άποψη! Ψηφίζουν κιόλας!
Ρε άνθρωπε, δεν καταλαβαίνεις ότι ο νόμος δε θα αφορά ιστορικά αυτ/τα;