Eπιτομή της ανταγωνιστικότητας που καλύπτει τα κρυμμένα σχέδια του Πεκίνου τα “έξυπνα αυτοκίνητα” της Κίνας. Η κυβέρνηση των ΗΠΑ ανησυχεί ιδιαίτερα για τα κινεζικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα που είναι εξοπλισμένα με εγκαταστάσεις και συσκευές Διαδικτύου που προορίζονται για τη συλλογή δεδομένων. Τα ηλεκτρικά οχήματα μέσω των συσκευών τους συλλέγουν τεράστιες ποσότητες πληροφοριών σχετικά με τους οδηγούς και το περιβάλλον τους.
Αυτό αφορά τις αμερικανικές αρχές και ως εκ τούτου, εξετάζουν την επιβολή περιορισμών στα ηλεκτρικά οχήματα και τα εξαρτήματά τους που προέρχονται από την Κίνα, ανεξάρτητα από το πού τελικά συναρμολογούνται, ανέφερε το Bloomberg News.
Γνωστή για την οπλοποίηση πληροφοριών για τους στρατηγικούς, οικονομικούς και πολιτικούς σκοπούς της, η Κίνα έχει μια πολύ ανεπτυγμένη προσέγγιση στα ψηφιακά δεδομένα.έχει μια βαθιά κατανόηση της σημασίας της σε έναν ψηφιακά ολοκληρωμένο κόσμο. Εκτός αυτού, το νομικό πλαίσιο στην Κίνα εξουσιοδοτεί την κυβέρνηση να αναγκάσει τις εταιρείες να παραδώσουν ιδιόκτητα δεδομένα.
Αυτό σημαίνει ότι οι Κινέζοι κατασκευαστές έξυπνων αυτοκινήτων όπως η BYD, η Geely και η NIO που κάνουν παρουσία σε πολλές αγορές του κόσμου, είναι υποχρεωμένοι να παρέχουν στην κινεζική κυβέρνηση προσωπικά δεδομένα ενός ατόμου που συλλέγονται μέσω συσκευών που τοποθετούνται σε αυτά τα οχήματα όποτε το απαιτεί. Αυτός είναι ο λόγος που οι ΗΠΑ σκέφτονται να ρυθμίσουν την εισαγωγή έξυπνων αυτοκινήτων από την Κίνα.
Πέρυσι, οι νομοθέτες στο Ηνωμένο Βασίλειο είχαν εκφράσει παρόμοιες ανησυχίες για τα αυτοκίνητα που εισάγονται από την Κίνα. Είχαν εκφράσει τον φόβο τους ότι η τεχνολογία που είναι ενσωματωμένη στα οχήματα θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί για τη συλλογή τεράστιων ποσοτήτων πληροφοριών, συμπεριλαμβανομένων βίντεο, ηχογραφήσεων και δεδομένων τοποθεσίας.
Μια ανώτερη πηγή της βρετανικής κυβέρνησης αναφέρθηκε από την Telegraphas λέγοντας ότι ” αν κατασκευάζεται σε μια χώρα όπως η Κίνα, πόσο σίγουρος μπορείς να είσαι ότι δεν θα είναι ένα όχημα για τη συλλογή πληροφοριών και δεδομένων;””Εάν έχετε ηλεκτρικά οχήματα που κατασκευάζονται από χώρες που χρησιμοποιούν ήδη τεχνολογία για κατασκοπεία, γιατί δεν θα έκαναν το ίδιο εδώ; Είναι προϊόντα υψηλού κινδύνου. Γνωρίζουμε ότι η Κίνα σκέφτεται πάντα με πολύ μακροπρόθεσμους όρους”, δήλωσε ο ανώτερος Βρετανός κυβερνητικός αξιωματούχος στην Telegraph.
Στο Ηνωμένο Βασίλειο, οι κατασκοπευτικές δραστηριότητες της Κίνας έχουν συχνά επισημανθεί από τις υπηρεσίες πληροφοριών της χώρας. Στις αρχές Ιανουαρίου 2023, μια κινεζική συσκευή εντοπισμού βρέθηκε κρυμμένη στο αυτοκίνητο της κυβέρνησης του Ηνωμένου Βασιλείου. Πέρυσι τον Μάρτιο, ένας νεαρός κοινοβουλευτικός ερευνητής συνελήφθη με την υποψία κατασκοπείας για την Κίνα.
Την ίδια χρονιά, τον Σεπτέμβριο, η βρετανική κυβέρνηση δήλωσε ότι οι Κινέζοι κατάσκοποι στοχεύουν βρετανούς αξιωματούχους σε ευαίσθητες θέσεις στην πολιτική, την άμυνα και τις επιχειρήσεις ως μέρος της εξελιγμένης κατασκοπείας τους για να αποκτήσουν πρόσβαση σε μυστικά. “Τα κινεζικά σχέδια στρατολόγησης προσπάθησαν να κυνηγήσουν Βρετανούς και συμμαχικούς υπηκόους σε βασικές θέσεις και με ευαίσθητες γνώσεις και εμπειρία”, ανέφερε η βρετανική κυβέρνηση.
Νωρίτερα, η ΜΙ5, η εγχώρια υπηρεσία αντικατασκοπείας και ασφάλειας του Ηνωμένου Βασιλείου, εξέδωσε προειδοποίηση ασφαλείας, προειδοποιώντας τους νομοθέτες ότι ένας ύποπτος Κινέζος κατάσκοπος εμπλέκεται σε δραστηριότητες πολιτικής παρέμβασης. Ως εκ τούτου, δεδομένης της εκτεταμένης κατασκοπευτικής δραστηριότητας της Κίνας στο Ηνωμένο Βασίλειο, οι νομοθέτες το 2023 ζήτησαν από την κυβέρνηση να υιοθετήσει το ίδιο μέτρο με τα ηλεκτρικά οχήματα από την Κίνα που έκανε με την Huawei, η οποία απαγορεύτηκε στη χώρα λόγω ανησυχιών για την ασφάλεια.
Αναστατωμένος με αυτό, ενώ ο εκπρόσωπος του Υπουργείου Εξωτερικών της Κίνας Μάο νινγκ δήλωσε ότι το Ηνωμένο Βασίλειο γενικεύει την έννοια της εθνικής ασφάλειας και παρεμβαίνει άμεσα στην κανονική επενδυτική συνεργασία των κινεζικών επιχειρήσεων, κάτι που η Κίνα αντιτίθεται σθεναρά. Οι εφημερίδες και οι εφημερίδες της χώρας που υποστηρίζονται από το κράτος, όπως η Global Times, χαρακτήρισαν τους νομοθέτες του Ηνωμένου Βασιλείου ως “Σινοφοβικούς βουλευτές”, οι οποίοι “ισχυρίζονται αβάσιμα ότι αυτά τα αυτοκίνητα θα χρησιμοποιηθούν για τη συλλογή δεδομένων και την κατασκοπεία των Βρετανών πολιτών.”
Όποιες και αν είναι οι διευκρινίσεις, οι δεσμοί μεταξύ των κινεζικών επιχειρήσεων και της κυβέρνησης ή του στρατού δημιουργούσαν πάντα δυσπιστία στο μυαλό των ανθρώπων, καθώς οι κινεζικές επιχειρήσεις βρέθηκαν να λειτουργούν για λογαριασμό του κράτους.
Οι Zhu Jiangming και Fu Liquan που ίδρυσαν την Leapmotor, μια κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία το 2015, είχαν προηγουμένως ιδρύσει την Dahua Technology, η οποία αντιμετωπίζει κυρώσεις από τις ΗΠΑ για τις κάμερες παρακολούθησης και το λογισμικό της στον εξοπλισμό της που χρησιμοποιείται για παρακολούθηση σε πραγματικό χρόνο από την κινεζική αστυνομία των Ουιγούρων στην επαρχία Xinjiang της Κίνας. Η κινεζική αστυνομία με τη βοήθεια της τεχνολογίας Dahua παρακολουθεί στενά τους Ουιγούρους μουσουλμάνους και τους κρατά κάθε φορά που διαπιστώνεται ότι δεν είναι σε αρμονία με τη δομημένη κοινωνική συμπεριφορά του CPC στη χώρα, ανέφερε το Sina Finance, ένα τοπικό κινεζικό ειδησεογραφικό πρακτορείο.
Μια άλλη κινεζική εταιρεία Qi – An Xin Technology Group που αναπτύσσει υποδομή τεχνολογίας πληροφοριών επόμενης γενιάς, big Data intelligent security detection and control products απονεμήθηκε το βραβείο καλύτερης τεχνολογίας στις 30 Ιουνίου 2022 από το China Automotive Engineering Research Institute που παρέχει ειδικά οχήματα στο PLA, China Brief, μια πύλη του Think tank Jamestown Foundation με έδρα τις ΗΠΑ, δήλωσε.
Μεταξύ των κινεζικών κατασκευαστών έξυπνων αυτοκινήτων, υπάρχει έντονος ανταγωνισμός για την πώληση των προϊόντων τους στις αγορές των ΗΠΑ, της Ευρώπης και της Ασίας όσο το δυνατόν περισσότερο. Λαμβάνοντας αυτό υπόψη, οι κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων τους εξοπλίζουν με βελτιωμένους αισθητήρες και τεχνολογία βοήθειας οδηγού για να κάνουν τα οχήματα πιο προηγμένα και καλύτερα.
Αυτό με τη σειρά του σημαίνει μεγαλύτερο κίνδυνο για την κοινωνία, καθώς τα ηλεκτρικά οχήματα μέσω των συσκευών τους συλλέγουν τεράστιες ποσότητες πληροφοριών σχετικά με τους οδηγούς και το περιβάλλον τους. Δεδομένου ότι ο κινεζικός ρυθμιστικός μηχανισμός απαιτεί από τις αυτοκινητοβιομηχανίες να αποθηκεύουν και να επεξεργάζονται αυτά τα δεδομένα εντός της χώρας, υπάρχει ο φόβος ότι ευαίσθητες προσωπικές πληροφορίες που συλλέγονται μέσω συσκευών τοποθετημένων σε ηλεκτρικά οχήματα, θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν από την Κίνα για να στοχεύσουν άτομα που βρίσκονται σε υψηλές θέσεις στην πολιτική, την άμυνα και τις επιχειρήσεις.
Άγγλοι και αμερικανοί ξέρουν πολύ καλά τι βάζουν οι ίδιοι στα αμάξια υποχρώνονυας τις εταιρίες, γιαυτό ανησυχούν μήπως οι Κινέζοι κάνουν το ίδιο.