Συγκλονιστικά στοιχεία για τη ζωή της Μαρίας Κάλλας φέρνουν στο φως ανέκδοτες επιστολές που έρχονται στο φως με αφορμή μία νέα βιογραφία της μεγάλης σοπράνο.
Συγγραφέας της νέας βιογραφίας είναι η Λίντσι Σπενς (Lyndsy Spence) η οποία απέκτησε πρόσβαση σε ανέκδοτες μέχρι σήμερα επιστολές και άλλο υλικό της Κάλλας που ρίχνουν φως στο μαρτύριο του γάμου της
H Σπενς γράφει ότι η εικόνα που προκύπτει για τη Μαρία Κάλας μέσα από την έρευνα της Σπενς είναι εκείνη μιας γυναίκας που, ενώ λατρεύτηκε στη σκηνή και αποθεώθηκε από το παγκόσμιο κοινό για το ταλέντο της, δεν γνώρισε ποτέ την αληθινή αγάπη έξω από τη σκηνή. Η ζωή της φέρεται μάλιστα να υπήρξε ακόμα πιο τραγική απ’ ό,τι πιστευόταν στο παρελθόν, αφού έπεσε θύμα «εκβιασμού από τη μητέρα της, κλοπής από τον σύζυγό της Τζιοβάνι Μπατίστα Μενεγκίνι και βίαιης μεταχείρισης και εγκατάλειψης από τον Αριστοτέλη Ωνάση για την Τζάκι Κένεντι».
Νάρκωση για σεξουαλικούς λόγους
Σύμφωνα με τη Σπενς, οι επιστολές που σχετίζoνται με τον Αριστοτέλη Ωνάση αποκαλύπτουν τις τραυματικές εμπειρίες που έζησε η Κάλλας, ιδίως όταν, το 1966, η ζωή της απειλήθηκε από άσκηση σωματικής βίας. «Υπάρχουν επίσης ανατριχιαστικές πληροφορίες από το ημερολόγιο στενού φιλικού της προσώπου που περιγράφουν λεπτομερώς πώς ο Ωνάσης τη νάρκωσε, κυρίως για σεξουαλικούς λόγους.
Σήμερα αυτού του είδους η πρακτική θα χαρακτηριζόταν ως date rape (ένας όρος που χρησιμοποιείται ευρέως για να περιγράψει τον βιασμό μιας γυναίκας από άτομο με το οποίο βγήκε ραντεβού)» αναφέρει η Σπενς.
Γράφοντας στην γραμματέα της, η Κάλλας εκμυστηρεύεται: «Δεν ήθελα να μου τηλεφωνήσει και να ξεκινήσει πάλι να με βασανίζει»
Το «παράσιτο»
Οσον αφορά στον γάμο της με τον Μενεγκίνι, η Κάλλας γράφει με απόγνωση σε μία επιστολή: «Ο σύζυγός μου με παρενοχλεί ακόμα, παρότι μου έκλεψε πάνω από τη μισή περιουσία μου, μεταφέροντας τα πάντα στο όνομά του μετά τον γάμο μας… Ημουν ανόητη που τον εμπιστεύτηκα». Η σοπράνο περιέγραφε τον Μενεγκίνι ως «παράσιτο» που «καμώνεται τον εκατομμυριούχο ενώ δεν έχει δεκάρα».
Σε άλλο γράμμα της αναφέρεται στον τότε πρόεδρο της Σχολής Μουσικής Τζούλιαρντ στη Νέα Υόρκη, ενός παντρεμένου άνδρα που φέρεται να έστρεψε το εκπαιδευτικό προσωπικό εναντίον της και να εμπόδισε την επιστροφή της για ένα ακόμη εξάμηνο επειδή τον απέρριψε ερωτικά. «Ο Πίτερ Μένιν με ερωτεύτηκε. Επειδή όμως εγώ δεν αισθανόμουν το ίδιο αυτόν, εκείνος στράφηκε εναντίον μου», γράφει η Ελληνίδα ντίβα της όπερας σε επιστολή προς τον νονό της.
Τα δύσκολα χρόνια στην Ελλάδα της Κατοχής
«Μου δόθηκε πρόσβαση σε τρεις τεράστιες συλλογές που κληροδοτήθηκαν σε διάφορα αρχεία το 2019 και, μέχρι σήμερα, δεν είχαν εκδοθεί ποτέ. Ανάμεσα στα έγγραφα βρήκα επιστολές της Κάλλας που αποκάλυπταν τις πιο μύχιες σκέψεις της», λέει η βιογράφος.
Οι νέες αποκαλύψεις έχουν να κάνουν και με τα δύσκολα παιδικά χρόνια της καλλιτέχνιδας στην Ευρώπη. «Η Κάλλας απεχθανόταν τη μητέρα της, που εργαζόταν ως ιερόδουλη κατά τη διάρκεια του πολέμου, επειδή είχε προσπαθήσει να πουλήσει το σώμα της κόρης της σε ναζί στρατιώτες», λέει η Σπενς.
Η μητέρα και οι ναζί
Αργότερα, σύμφωνα με την ίδια, η μητέρα της Κάλλας πωλούσε πληροφορίες στον Τύπο και εκβίαζε την κόρη της να κρατήσει το στόμα της κλειστό. Της έγραψε σε επιστολή: «Ξέρεις τι είναι το πρώτο πράγμα που κάνουν οι καλλιτέχνες του σινεμά με ταπεινή καταγωγή ρίζες όταν γίνονται πλούσιοι: Τον πρώτο κιόλας μήνα ξοδεύουν τα λεφτά τους για να φτιάξουν ένα σπίτι για τους γονείς τους και τους κακομαθαίνουν με πολυτέλειες… Τι έχεις να πεις, Μαρία;»
«Αν είχε υπάρξει αληθινή μητέρα για εμένα πριν από χρόνια, θα την λάτρευα» θα εκμυστηρευτεί αργότερα σε επιστολή της η Κάλλας.
Όχι ότι τα πράγματα με τον πατέρα της ήταν καλύτερα, λέει η Σπενς: «Της είχε γράψει μια επιστολή, παριστάνοντας τον ετοιμοθάνατο σε νοσοκομείο για απόρους, προσπαθώντας να της αποσπάσει χρήματα. Στην πραγματικότητα, είχε μια ελαφρά αδιαθεσία».
«Εχω μπουχτίσει»
Έγραφε επ αυτού η Κάλλας: «Έχω μπουχτίσει με τον εγωκεντρισμό και την αδιαφορία των γονιών μου… Δεν θέλω πια να έχουμε καμία σχέση. Ελπίζω να μην το πάρουν μυρωδιά οι εφημερίδες. Τότε πραγματικά θα μετανιώσω την ώρα και τη στιγμή που έχω γονείς», γράφει σε ένα άλλο γράμμα η σοπράνο.
Η Κάλλας πέθανε το 1977 σε ηλικία 53 ετών. Το ανέκδοτο υλικό ρίχνει επίσης φως σε άγνωστες λεπτομέρειες στα προβλήματα υγείας της που επηρέασαν τις ερμηνείες της τη δεκαετία του ’60 και για την εξάρτησή της από τα φάρμακα. Είχε χάσει πολλές φορές τη φωνή της.
Τη νόμιζαν τρελή
«Βρήκα τον νευρολόγο που την είχε φροντίσει πριν από τον θάνατό της. Η Κάλλας υπέφερε από μία νευρομυϊκή ασθένεια, τα συμπτώματα της οποίας ξεκίνησαν τη δεκαετία του ’50, αλλά οι γιατροί τότε είχαν απορρίψει όσα τους έλεγε, πιστεύοντας πως είναι τρελή», λέει η συγγραφέας.
Και καταλήγει: «Ο θάνατος της Κάλλας υπήρξε μια σπαρακτική ιστορία. Μόνη της στο διαμέρισμά της στο Παρίσι, στηρίχθηκε στην απόμακρη αδελφή της, τη Τζάκι Κάλλας, και στη φίλη της Βάσω Δεβετζή, για να της δίνουν το ηρεμιστικό της. Η ζωή της ήταν γεμάτη τραγωδίες, αλλά ήθελα να της δώσω τη δική της φωνή».
Μάκης, ο Ωνάσης, πριν πετύχει, στην Αργεντινή τα είχε επίσης με σοπράνο. Όταν γνώρισε την Κάλλας ηταν η μεγαλύτερη ντίβα όλων των εποχών. Ούτε είχε ανάγκη τα λεφτά του! Μετά το πιο πολυσυζητημένο πρόσωπο των ημερών ήταν η Τζάκυ εξαιτίας της δολοφονίας του Κέννεντυ! Την χώρισε γι’ αυτήν που παρολίγο να τον καταστρέψει οικονομικά και τη χώρισε κι αυτή. Στο νοσοκομείο πέθανε αγκαλιά με μια κόκκινη εσάρπα, κουβέρτα, που τού είχε χαρίσει η Κάλλας. Ήταν λάθος της που έμπλεξε με τον Ωνάση και το πλήρωσε με τη φωνή της και τη ζωή της!
Αρχαία Θεά η Κάλλας και ότι λεν μετά θάνατο,ψεύδη,προπαγάνδα, μίσος και φθόνος, διότι ήταν πράγματι μια αξεπέραστη Ολύμπια Ελληνίδα.
Στέφανε, μην μπαίνεις στο παιχνίδι των ανθέλληνων. Τους πονάει ο Ωνάσης, η Κάλλας και όλοι οι μεγάλοι Έλληνες.
Ενα σκ@τομηδενικό τολμάει και γράφει για την μεγαλύτερη σοπράνο όλων των εποχών.
Επόμενοι είναι όλοι οι σπουδαίοι Έλληνες. Καταργούνται οι Κλασικές Σπουδές στην Αμερική. Γράφουν ότι ο Σωκράτης, ο Πλάτωνας και ο Αριστοτέλης ήταν φασίστες. Υπάρχει σχέδιο αποδόμησης υποκεινούμενο και απο την Τουρκία.
Κατέβασε το άρθρο κατα την ταπεινή μου γνώμη Στέφανε.
μιλαγε ελληνικα ποτε αυτη ‘ελλεινιδα’ σου καλογεροπουυλου μαρια, μας λες προασπιστη ψεκασμενε;….
Γιατί το λες αυτό? Δλδ ο Αρίστος που γεννήθηκε Τουρκία (ψάξε info στη wikipedia) τότε δεν είναι Έλληνας και αυτός??? Η. Κάλας που λες ότι δεν μίλαγε Ελληνικά (που μίλαγε ελληνικά) θα πει ότι δεν ήταν Ελληνίδα???? Για σκέψου λίγο αυτά που γράφεις…
αν δεν ήταν γκόμενα του Ωνάση δεν θα την ήξερε ούτε ο ταξιθέτης της όπερας!!!!!
Μαλλον το αντίθετο! Διάβασε πρώτα γιατί την πλησίασε τότε ο Αρίστος… Και τι γνωριμίες είχε τότε η Κάλλας!
μια κομπλεξικη ηταν που δεν ειχε κμια-σχεδον σχεση με την ελλαδα.
ΟΛΕΣ ΤΗΣ ΚΛΑΣΣΙΚΗΣ…ΜΟΥΣΙΚΗΣ Κ ΕΙΔΙΚΑ ΟΙ ΕΛΛΗΝΙΔΕΣ ΠΟΥΧΟΥΝ ΠΡΑΔΕΙΓΜΑΤΙΣΤΕΙ ΜΕ ΤΗΝ Μ.ΚΑΛΛΑΣ…..ΕΙΝΑΙ ΒΑΡΥΤΑΤΑ ΨΥΧΙΚΑ ΝΟΣΟΥΜΕΝΕΣ. ΟΛΕΣ!
ΞΕΡΩ ΑΠΟ 1ο ΧΕΡΙ. ΑΡΡΩΣΤΗ ‘ΤΕΧΝΗ’
΄Εγινε πιά της μόδας, για τους εκάστοτε “ερευνητές – συγγραφείς” να διασύρουν, μετά τον θάνατό τους, προσωπικότητες που κρατούσαν μόνον για τον εαυτό τους τα μυστικά της προσωπικής τους ζωής …
Και αληθών υποτιθεμένων των “αποκαλύψεων”, από ποιόν συγγενή (της εκλιπούσης) έλαβε άδεια η συγκεκριμένη συγγραφέας για να σκυλεύσει την μνήμη της Κάλλας, με σκοπό τον προσπορισμό προσωπικού της οικονομικού οφέλους ;;; Από κανέναν, καθ΄όσον δεν υπάρχει …
΄Εχουν -λέει- οι “ερευνητές” πρόσβαση σε αρχεία (;;;) και επομένως θεωρούν ότι έχουν το δικαίωμα να αμαυρώνουν την μνήμη των ήδη εκλιπόντων, με “αποκαλύψεις” που οι ίδιοι οι εκλιπόντες επιθυμούσαν να παραμείνουν προσωπικές και απόρρητες …
Φυσικά, οι “έρευνες” αυτές στρέφονται γύρω από επιφανή εκλιπόντα πρόσωπα τα οποία στερούνται στενών συγγενικών προσώπων που θα είχαν κάθε δικαίωμα να αξιώσουν αποζημιώσεις μαμούθ από τους κακοπροαίρετους “συγγραφείς” που τολμούν να εκθέσουν και να διασύρουν -με βιογραφίες της πλάκας- τους λαμπρούς εκλιπόντες …
Ποιός να ενδιαφερθεί σήμερα για την τιμή της Κάλλας ή του Ωνάση (και πολλών άλλων), για την προσωπική ζωή των οποίων εμφανίζονται -κάθε τόσο- “ειδήμονες” που γνωρίζουν -ντε και καλά- μυστικά
(της ζωής αυτών) και προβαίνουν στην συγγραφή της βιογραφίας τους, για να αποκομίσουν οι ίδιοι οικονομικό όφελος ;;; Ο “κανένας” ;;; Ο “ανύπαρκτος” ;;; Ο “φούφουτος” ;;;
Κατήντησαν σκέτη αηδία όλοι αυτοί οι όψιμοι “ερευνητές” που επιδιώκουν -χάριν του προσωπικού τους οικονομικού συμφέροντος- να αποδομήσουν στα μάτια του κόσμου, το κύρος σπουδαίων προσωπικοτήτων …
ΕΛΕΟΣ !!! Λίγος σεβασμός στα εκλιπόντα πρόσωπα που -εκ των πραγμάτων- δεν δύνανται να υπερασπισθούν τον εαυτό τους …
Σίγουρα τραγική ζωή, γεμάτη πόνο. Η μάνα της δεν την ήθελε, προτιμούσε την αδερφή της. Ο Ωνάσης τής έλεγε ότι έχει μια σφυρίκτρα στο λαιμό. Την ταπείνωσε διαλέγοντας την Αμερικάνα αντί της Ελληνίδας. Πέθανε μόνη ακούγοντας τη φωνή της στους διάσημους ρόλους της. Εξαιτίας του Ωνάση έχασε την έχασε από τα ολονύχτια πάρτυ όπου ξενυχτούσε μέχρι το πρωί. Απορώ τί του βρήκε. Αυτός ήταν ένα γουρούνι που το μόνο που τον ενδιέφερε ήταν να φτιάχνει λεφτά, αυτή είχε την ψυχή μιας καλλιτέχνιδος!