Τα πάνω κάτω στο αυτοκίνητο: Τα κίνητρα για την αγορά φθηνότερων ΙΧ – Τι θα γίνει με τα…

Κοινοποίηση:
metaxeirismena-autokinita-ix

Κίνητρα και φοροελαφρύνσεις για την αγορά «καθαρών» αυτοκινήτων μελετά το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης με στόχο να μειώσει τον μέσο όρο ηλικίας των οχημάτων που επιβαρύνει σημαντικά το περιβάλλον.

Καθώς, στις άλλες χώρες της Ευρώπης ο μέσος όρος ηλικίας των αυτοκινήτων που κυκλοφορούν στους δρόμους είναι 5-7 χρόνια, ενώ στη χώρα μας ξεπερνά τα 14 έτη, η κυβέρνηση μελετά κίνητρα για την απόσυρση των αυτοκινήτων παλαιάς τεχνολογίας και την αντικατάστασή τους με νεότερα οχήματα φιλικά στο περιβάλλον.

Οι φοροελαφρύνσεις θα αφορούν στους χρήστες εταιρικών «καθαρών» αυτοκινήτων αλλά και στις εταιρείες που τα εκμισθώνουν ώστε η αντικατάσταση του στόλου των οχημάτων τους να γίνει πιο άμεση και συμφέρουσα.

Τα κίνητρα για τα νέα αυτοκίνητα

Η βασική ιδέα, όπως διατυπώνεται στο σχετικό κείμενο των υπουργείων Μεταφορών και Οικονομικών, είναι να δοθούν κίνητρα για την εισαγωγή φτηνών και ποιοτικών μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, ηλικίας έως 5 ετών, και να «πριμοδοτηθούν» τα καινούργια χαμηλών ή και μηδενικών ρύπων, όπως ηλεκτρικά, υβριδικά και φυσικού αερίου οχήματα.

Έτσι, ο χρήστης θα μπορεί να επιλέγει ανάμεσα στην αγορά ενός καινούργιου ή ενός ποιοτικού μεταχειρισμένου αυτοκινήτου νέας τεχνολογίας.

Στην Ελλάδα απαραίτητη προϋπόθεση για να εφαρμοστούν οι φοροαπαλλαγές θα είναι το νέο όχημα να εκπέμπει χαμηλούς έως μηδενικούς ρύπους.

Έτσι, τα γενικά κίνητρα που προκρίνονται από την κυβέρνηση για την αντικατάσταση των παλαιών οχημάτων αφορούν:

– Μείωση των τελών κυκλοφορίας.

– Μείωση των τελών ταξινόμησης.

– Μείωση ή ακόμα και κατάργηση του φόρου χρήσης των οχημάτων με μηδενικούς ρύπους.

Το όλο σχέδιο αναμένεται να τεθεί σε εφαρμογή από το 2020, υπό την προϋπόθεση ότι θα λάβει το πράσινο φως των θεσμών, της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους.

Τα ηλεκτροκίνητα – υβριδικά αυτοκίνητα

Ειδικότερα για τα ηλεκτροκίνητα οχήματα το υπουργείο Μεταφορών θεωρεί ότι μπορούν να δοθούν φορολογικά κίνητρα αγοράς τους. Το ποσοστό των ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων που κυκλοφορούν στην Ελλάδα είναι κάτω του 1%, έναντι περίπου 7% που είναι στην υπόλοιπη Ευρώπη.

Η χαμηλή διείσδυση των ηλεκτροκίνητων οχημάτων στην ελληνική αγορά οφείλεται στο ότι κοστίζουν ακριβά σε σχέση με τα υπόλοιπα οχήματα.

Πάντως, το υπουργείο Μεταφορών θεωρεί ότι θα πρέπει να εξεταστεί η παροχή αντίστοιχων φορολογικών κινήτρων και για την αγορά υβριδικών ή φυσικού αερίου οχημάτων.

Με βάση το πλάνο της κυβέρνησης, οι βασικοί άξονες για την ενίσχυση της ηλεκτροκίνησης σύμφωνα με το in.gr,  είναι:

– Η μείωση του ΦΠΑ από το 24% στο 13% για την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου-δικύκλου.

– Η ανάπτυξη εκτεταμένου δικτύου υποδομών φόρτισης.

– Η επιδότηση της αγοράς ηλεκτρικών ταξί.

– Η παροχή κινήτρων για ηλεκτρικά εταιρικά ΙΧ (μηδενικός φόρος χρήσης).

– Η θέσπιση κυκλοφοριακών προνομίων για τη χρήση ηλεκτρικών οχημάτων.

– Η αντικατάσταση των παλαιών κρατικών οχημάτων και των αστικών λεωφορείων με ηλεκτρικά οχήματα.

– Η θέσπιση ειδικού σήματος οχήματος μηδενικών ρύπων.

ΚΟΙΝΟΠΟΗΣΗ:

2 Σχόλια

  1. με τι λεφτα ΘΑ αγορασει ο πτωχευμενος ελλην ΤΟ καινουργιο αυτοκινητο.?

Comments are closed.