Τεχνητή νοημοσύνη: Έως 200.000 τραπεζικοί υπάλληλοι θα χάσουν σύντομα τη δουλειά τους – Έρχεται πογκρόμ στις πολυεθνικές

Κοινοποίηση:
Closeup view of a businessman reading a contract in the bank that he is about to sign.  All other counters are also occupied.

Σύμφωνα με μελέτη του Bloomberg Intelligence, τα μεγαλύτερα ιδρύματα της Wall Street σχεδιάζουν να μειώσουν το εργατικό δυναμικό τους τα επόμενα πέντε χρόνια

Έως και 200.000 θέσεις εργασίας θα χαθούν τα επόμενα 3-5 χρόνια από τις τράπεζες όλου του κόσμου, με την τεχνητή νοημοσύνη να αναλαμβάνει καθήκοντα που σήμερα εκτελούνται από εργαζόμενους.
Ειδικότερα, σύμφωνα με μελέτη του Bloomberg Intelligence, οι επικεφαλής τεχνολογίας των τραπεζών εκτιμούν ότι το 3% του εργατικού δυναμικού τους, κατά μέσο όρο, θα περικοπεί λόγω της τεχνητής νοημοσύνης.
Σε κίνδυνο βρίσκονται κυρίως οι θέσεις εργασίας στο back office (το τμήμα που διεκπεραιώνει συναλλαγές), το middle office (που παρακολουθεί τους κινδύνους των χρηματοοικονομικών συναλλαγών και μετρά τις αποδόσεις των επενδύσεων, των χαρτοφυλακίων κτλ) και το τμήμα λειτουργίας.
Έτσι, παρότι η JP Morgan, μια από τις σημαντικότερες επενδυτικές τράπεζες στον κόσμο, ετοιμάζεται να φέρει τους υπαλλήλους της που εξακολουθούν να εργάζονται από το σπίτι στο γραφείο, το Bloomberg Intelligence, που διενέργησε έρευνα σε τραπεζικούς κολοσσούς όπως η Citigroup, η JPMorgan Chase και η Goldman Sachs Group, οι Chief Information and Technology Officers, υποστηρίζει οι επιτελείς των χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων ετοιμάζονται για… ψαλίδι.
«Όλες οι δουλειές που περιλαμβάνουν καθημερινές, επαναλαμβανόμενες εργασίες κινδυνεύουν» δήλωσε ο Noetzel, αναλυτής του Bloomberg Intelligence.
«Αλλά η τεχνητή νοημοσύνη δεν θα τους εξαλείψει εντελώς, μάλλον θα οδηγήσει σε μετασχηματισμό του εργατικού δυναμικού».
Η ανάλυση αποκάλυψε ότι σχεδόν το ένα τέταρτο των 93 ερωτηθέντων των ανώτατων τραπεζικών στελεχών προβλέπει ακόμη πιο σημαντικές περικοπές, που κυμαίνονται μεταξύ 5% και 10% του συνολικού εργατικού δυναμικού.
Τα ευρήματα δείχνουν εκτεταμένες αλλαγές στον κλάδο, οι οποίες θα αντικατοπτρίζονται σε βελτιωμένα κέρδη.
Η έκθεση προβλέπει ότι έως το 2027, οι τράπεζες θα μπορούσαν να δουν κέρδη προ φόρων υψηλότερα κατά 12-17% από ό,τι χωρίς τη βοήθεια της τεχνητής νοημοσύνης, προσθέτοντας έως και 180 δισεκατομμύρια δολάρια στα συνολικά τους κέρδη, καθώς η νέα τεχνολογία ευνοεί την αύξηση της παραγωγικότητας.
Οκτώ στους δέκα ερωτηθέντες αναμένουν ότι η γενετική τεχνητή νοημοσύνη θα αυξήσει την παραγωγικότητα και τη δημιουργία εσόδων κατά τουλάχιστον 5% τα επόμενα τρία έως πέντε χρόνια.Αναμενόμενο…

Ωστόσο, είναι γνωστό εδώ και αρκετό καιρό ότι η γενετική τεχνητή νοημοσύνη θα μπορούσε να έχει σημαντικό αντίκτυπο στον τραπεζικό τομέα.
Σε έκθεσή της τον περασμένο Ιούνιο, η Citi είπε ότι η τεχνητή νοημοσύνη θα μπορούσε να καταργήσει περισσότερες θέσεις εργασίας στον τραπεζικό κλάδο από οποιονδήποτε άλλο τομέα.
Σύμφωνα με τη Citi, περίπου το 54% των θέσεων εργασίας στον τραπεζικό τομέα έχουν υψηλές δυνατότητες αυτοματοποίησης.
Και δεν είναι τυχαίο ότι οι ίδιες τράπεζες, που έχουν περάσει χρόνια εκσυγχρονίζοντας τα συστήματα πληροφορικής τους για να επιταχύνουν τις διαδικασίες και να μειώσουν το κόστος στον απόηχο της οικονομικής κρίσης, στράφηκαν στη νέα γενιά έξυπνων εργαλείων με μεγάλη ταχύτητα, με την ελπίδα περαιτέρω βελτίωση της παραγωγικότητας.
Ωστόσο, πολλές εταιρείες έχουν επισημάνει ότι η αλλαγή θα οδηγήσει σε ρόλους που θα τροποποιηθούν από την τεχνολογία, αντί να αντικατασταθούν πλήρως.
Η Teresa Heitsenrether, η οποία επιβλέπει τις προσπάθειες τεχνητής νοημοσύνης της JPMorgan, δήλωσε τον Νοέμβριο ότι η υιοθέτηση της γενετικής τεχνητής νοημοσύνης από την τράπεζα έχει αυξήσει μέχρι στιγμής τις θέσεις εργασίας.
Σίγουρα, ο αντίκτυπος της τεχνητής νοημοσύνης στον κόσμο της εργασίας – τραπεζικός αλλά όχι μόνο – είναι το μεγάλο θέμα της στιγμής.
Και στο όλο και πιο κοντινό μέλλον θα μπορούσαμε να ζήσουμε τις επιπτώσεις του από πρώτο χέρι. Είτε θετικό είτε αρνητικό.

Παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ: Χωρίς δουλειά το 41% των μεγαλύτερων εταιρειών στον κόσμο

Έκθεση σχετικά με τις πιθανές συνέπειες της εισαγωγής της τεχνητής νοημοσύνης (AI) στις εργασιακές διαδικασίες δημοσίευσε και το Παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ.
Ειδικότερα, πολλοί ειδικοί πιστεύουν ότι η υιοθέτηση της τεχνητής νοημοσύνης δεν θα είναι θετική εξέλιξη.
Μέχρι το 2030, περικοπές θέσεων εργασίας με γνώμονα την τεχνητή νοημοσύνη θα πραγματοποιηθούν στο 41% των μεγαλύτερων εταιρειών του κόσμου.
Επίσης, η τεχνητή νοημοσύνη συνιστά απειλή για την ανθρώπινη πνευματική εργασία.
Η έρευνα του WEF αντικατοπτρίζει την απίστευτη ταχύτητα της αλλαγής παραδείγματος στον τρόπο με τον οποίο οι εργοδότες αντιλαμβάνονται την τεχνητή νοημοσύνη.
Προηγουμένως, η τεχνητή νοημοσύνη γινόταν αντιληπτή ως βοηθός ή ένα είδος ενίσχυσης των ανθρώπινων δεξιοτήτων.
Αυτό θα συμβεί εν μέρει, αλλά η ικανότητα της τεχνητής νοημοσύνης να επιλύει μια σειρά από πνευματικά προβλήματα θα καταστήσει επίσης περιττή τη συμμετοχή των ανθρώπων στην εργασία.
Συγκεκριμένα, γραφίστες και νομικοί σύμβουλοι είναι στο μεταίχμιο…
Αυτά τα δύο επαγγέλματα, σημείωσε το WEF, βρίσκονται ακριβώς πίσω από τα δέκα που κινδυνεύουν περισσότερο να αυτοματοποιηθούν.
Γενικά, τα επόμενα χρόνια, άτομα σε θέσεις γραμματείας και μισθοδοσίας θα αρχίσουν να χάνουν θέσεις εργασίας, συνεπώς θα πρέπει να αλλάξουν επάγγελμα ή να επανακαταρτιστούν, για παράδειγμα, για να μπορούν να συνεργαστούν με την τεχνητή νοημοσύνη.
Έρευνα των CEO των μεγαλύτερων εταιρειών του κόσμου διαπίστωσε ότι το 77% από αυτούς σχεδιάζει να επανεκπαιδεύσει τους υπαλλήλους μεταξύ 2025 και 2030, ώστε να μπορούν να χρησιμοποιούν την τεχνητή νοημοσύνη.
Την ίδια στιγμή, για πρώτη φορά, η έκθεση ανέφερε ότι η τεχνητή νοημοσύνη και άλλες τεχνολογίες δεν αναμένεται πλέον να έχουν «θετικό αντίκτυπο» στον αριθμό των θέσεων εργασίας, αναφέρει το 3dnews.ru.
Όπως αναφέρθηκε προηγουμένως , οι προγραμματιστές γενετικών νευρωνικών δικτύων στη Google και στο OpenAI πιστεύουν ότι στο μέλλον οι χρήστες θα αναθέτουν την επεξεργασία αιτημάτων Διαδικτύου και την εκτέλεση διαφόρων εργασιών σε chatbots ή AI agents.

ΚΟΙΝΟΠΟΗΣΗ:

Leave a Response