Χιλιάδες επιβάτες της British Airways αντιμετωπίζουν μεγάλες καθυστερήσεις και ακυρώσεις πτήσεων λόγω ενός σοβαρού προβλήματος πληροφορικής που επηρεάζει το λογισμικό της εταιρείας, προκαλώντας αναστάτωση στις μετακινήσεις σε όλη την Ευρώπη.
Διακοπές έχουν αναγκαστεί να περιμένουν σε κρύες συνθήκες για να επιβιβαστούν στις πτήσεις τους, ενώ άλλοι έχουν παραμείνει εγκλωβισμένοι σε αεροσκάφη περιμένοντας έγκριση για απογείωση. Παράλληλα, κάποιοι επιβάτες περιμένουν τις αποσκευές τους στην περιοχή παραλαβής.
Το πρόβλημα με την πληροφορική έχει οδηγήσει τους πιλότους στο να μην μπορούν να υποβάλουν ηλεκτρονικά τα σχέδια πτήσης τους και να είναι αναγκασμένοι να επικοινωνούν τηλεφωνικά με το κέντρο επιχειρήσεων στο Heathrow. Επίσης, δεν έχουν τη δυνατότητα να υποβάλουν τα ‘load sheets’, τα οποία είναι κρίσιμα για την ασφάλεια των αεροσκαφών, καθώς υπολογίζουν το βάρος και την κατανομή του φορτίου, του καυσίμου και των επιβατών.
Σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες, οι πιλότοι προσπαθούν να κρατήσουν το κοινό ενήμερο σχετικά με τις εξελίξεις, ωστόσο τα μέλη του πληρώματος φαίνεται ότι είναι εξίσου απληροφόρητα με τους επιβάτες.
Η ιστοσελίδα της αεροπορικής εταιρείας αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα και έχει τεθεί εκτός λειτουργίας, ενώ οι τηλεφωνικές γραμμές τόσο για το κοινό όσο και για το προσωπικό έχουν διακοπεί, σύμφωνα με αναφορές.
Μήνυμα στην ιστοσελίδα αναφέρει: «Αυτή τη στιγμή αντιμετωπίζουμε υψηλή ζήτηση στο ba.com».
Εκπρόσωπος της British Airways δήλωσε: «Οι πτήσεις μας λειτουργούν κανονικά, αλλά παρουσιάζουν καθυστερήσεις καθώς οι ομάδες μας εργάζονται για την επίλυση ενός τεχνικού ζητήματος που επηρεάζει ορισμένα από τα συστήματά μας».
Ο Μάρτιν Έβανς, 45 ετών, βρίσκεται εγκλωβισμένος στο αεροδρόμιο της Τενερίφης προσπαθώντας να επιστρέψει στο Χίθροου απόψε. Ο διευθυντής της εταιρείας δεν έχει μπορέσει να επιβιβαστεί στο αεροσκάφος του και χρειάζεται να επιστρέψει στο Λονδίνο για επαγγελματικούς λόγους.
Στις 5 το απόγευμα της Δευτέρας, επιβάτες άρχισαν να αναφέρουν προβλήματα, αν και κάποιοι είχαν σημειώσει την κατάσταση στο διαδίκτυο πριν από αυτήν την ώρα.
Η ιστοσελίδα Down Detector κατέγραψε αναφορές για μια τεχνική βλάβη που εμφανίστηκε γύρω στις 4:30 μ.μ.
Ο Ανδρέας, 34 ετών, είχε μόλις προσγειωθεί στο αεροδρόμιο του Χίθροου όταν συνέβη η βλάβη.
Εξήγησε σε δημοσιογράφο ότι περίμενε 45 λεπτά για τις αποσκευές του, όταν το προσωπικό ανακοίνωσε ότι αυτές δεν θα έφταναν και ότι δεν είχαν ιδέα πόσος χρόνος θα χρειαζόταν μέχρι να επανέλθουν τα συστήματα σε λειτουργία.
Ένας απογοητευμένος πιλότος σε ένα γεμάτο αεροσκάφος BA στη Βαλένθια, το οποίο έτρεχε περισσότερο από μία ώρα πίσω από το χρονοδιάγραμμα, είπε: «Συγγνώμη για αυτήν την καθυστέρηση, υπάρχει μια μεγάλη αποτυχία πληροφορικής της εταιρείας και σημαίνει ότι πρέπει να καλέσουμε τα σχέδια πτήσης μας.
dailymail.co.uk