Θα λιθοβολούσαν μέχρι θανάτου τόσο το Χριστό όσο και την αμαρτωλή γυναίκα. Ο Άγιος Νικόλαος Βελιμίροβιτς μας αναλύει το γεγονός μα και γιατί δεν σκότωσαν Εκείνον μα και την αμαρτωλή γυναίκα.
Είπαν οι οι γραμματείς κι οι φαρισαίοι στο Χριστό : Δάσκαλε, τη γυναίκα αυτή την πιάσαμε «έπ’ αυτοφώρω» να διαπράττει την αμαρτία της μοιχείας. Κι ό Μωυσής λέει στο νόμο του πώς τέτοιες γυναίκες πρέπει να τις λιθοβολούμε. Εσύ τί λες; (Ίωάν. η’4-6).
Θα ‘ταν σκόπιμο να ρωτούσα:
Γιατί όλοι αυτοί οι πρεσβύτεροι κι οι φύλακες του νόμου δε λιθοβόλησαν μόνοι τους την αμαρτωλή γυναίκα; Γιατί την έφεραν μπροστά στον Ιησού; Ό νόμος του Μωυσή τούς έδινε το δικαίωμα να την λιθοβολήσουν.
Κανένας δε θα βρισκόταν να προβάλει αντίρρηση, να τούς κατηγορήσει. Ποιος διαμαρτύρεται στις μέρες μας όταν απαγγέλλεται ή ποινή του θανάτου σε κάποιον εγκληματία; Γιατί οι Εβραίοι πρεσβύτεροι έφεραν την αμαρτωλή γυναίκα στον Κύριο;
Όχι, δεν περίμεναν οι πρεσβύτεροι να πετύχουν κάποια μετατροπή της ποινής ή ν’ αποσπάσουν επιείκεια από μέρους Του. Κάθε άλλο μάλιστα. Την έφεραν μ’ ένα προμελετημένο και μοχθηρό σχέδιο: να παγιδεύσουν τον Κύριο, να πει λόγια αντίθετα στο νόμο κι έπειτα να τον κατηγορήσουν.
Ήθελαν μ’ ένα χτύπημα να τελειώνουν με δύο ζωές: μια της αμαρτωλής γυναίκας κι άλλη μια τού Χριστού.
—«Συ ουν τί λέγεις;», τόν ρώτησαν.
Γιατί τον ρώτησαν αφού ό νόμος του Μωυσή ήταν σαφής; Ό ευαγγελιστής αποκαλύπτει το δόλο τους με τα έξης λόγια: «Τούτο δε ειπόν έκπειράζοντες αυτόν, ίνα σχώσι κατηγορίαν κατ αυτού» (Λουκ. η’ 6). Το είπαν αυτό για να τον βάλουν σε πειρασμό και να βρουν έπειτα αιτία να τον κατηγορήσουν.
Είχαν ξανασηκώσει μια φορά τα χέρια τους για να τον λιθοβολήσουν, αλλά τους ξέφυγε. Τώρα όμως πίστευαν πώς βρήκαν μια ευκαιρία να πραγματοποιήσουν την επιθυμία τους. …….
Θα λιθοβολούσαν μέχρι θανάτου τόσο το Χριστό όσο και την αμαρτωλή γυναίκα. Και βέβαια ήταν πολύ πιο πρόθυμοι να λιθοβολήσουν το Χριστό παρά την πόρνη, όπως αργότερα ζήτησαν με περισσό ζήλο από τον Πιλάτο να ελευθερώσει τον ληστή Βαραββά αντί για το Χριστό.
Όλοι όσοι παρευρίσκονταν στη σκηνή περίμεναν δύο πράγματα να γίνουν:
είτε με την ευσπλαχνία Του ό Κύριος να ελευθερώσει την αμαρτωλή γυναίκα, παραβιάζοντας έτσι το νόμο, είτε να τηρήσει το νόμο και να τους πει: «Πράξετε όπως ορίζει ό νόμος». Έτσι όμως θα παρέβαινε τη δική Του εντολή για έλεος και καλοσύνη. Στην πρώτη περίπτωση θα τον καταδικάζανε σε θάνατο. Στη δεύτερη θα γινόταν ρεζίλι, άξιος χλευασμού και περιφρόνησης.
Με το πού του έκαναν την ερώτηση «σύ ουν τί λέγεις;» οι κατήγοροι, επικράτησε νεκρική σιγή. Σιγή ανάμεσα στο πλήθος πού είχε συγκεντρωθεί και σιγή ανάμεσα στους κριτές της αμαρτωλής γυναίκας. Ή σιγή είχε κόψει και την ανάσα στην ψυχή της αμαρτωλής γυναίκας.
Τότε ό νομοθέτης της αγάπης και της ευσέβειας έσκυψε κι άρχισε να γράφει ήρεμα με το χέρι Του στο έδαφος (βλ. Ίωάν. η’ 6). Τί έγραφε ό Χριστός στο χώμα; Ό ευαγγελιστής κρατά σιγή εδώ, δε μας αναφέρει τί έγραφε ό Χριστός.
Ήταν πολύ κακό κι αποτρόπαιο αυτό για να το γράψει στο βιβλίο της χαράς. Το αναφέρει ή παράδοση όμως κι είναι κάτι τρομερό. Ό Χριστός έγραψε κάτι αναπάντεχο πού θα ξάφνιαζε τούς πρεσβύτερους, τούς κατήγορους της αμαρτωλής γυναίκας.
Με το δάχτυλο Του αποκάλυψε την κρυφή ανομία τους. Γιατί αυτοί οι διαπομπευτές των αμαρτιών των άλλων ήξεραν πολύ καλά να κρύβουν τα δικά τους κρίματα. Είναι όμως άσκοπο να προσπαθείς να κρύψεις κάτι από το μάτι πού τα βλέπει όλα.
Σύμφωνα με την παράδοση λοιπόν, έγραψε ό Κύριος στο έδαφος:
Ό Μ(εσουλάμ) έκλεψε θησαυρό από το ναό.
Ό Ά (σήρ) διέπραξε μοιχεία με τη γυναίκα του αδελφού του.
Ό Σ(αλούμ) έχει κάνει ψευδομαρτυρίες.
Ό Έ(λέντ) έχει δείρει τον πατέρα του.
Ό Ά(μαρίς) είναι σοδομίτης.
Ό Ί(ωήλ) έχει προσκυνήσει τα είδωλα.
Αυτά έγραψε, τη μια πρόταση μετά την άλλη, το δάχτυλο του δίκαιου κριτή. Κι εκείνοι στους οποίους αναφέρονταν τα λόγια αυτά έσκυψαν και τα διάβασαν με ανέκφραστο τρόμο. Έτρεμαν από φόβο, δεν τολμούσαν να κοιτάξουν ό ένας τον άλλον στα μάτια. Ξέχασαν πια τελείως την αμαρτωλή γυναίκα. Το μόνο πού σκέφτονταν ήταν ό εαυτός τους, ό δικός τους θάνατος πού είχε χαραχτεί στο χώμα. Ούτε μια γλώσσα δεν είχε τη δύναμη να κινηθεί, να ξανακάνει την ενοχλητική και πονηρή ερώτηση: «Σύ ουν τί λέγεις;»
Ό Κύριος δεν είπε τίποτα. Αυτό πού είναι τόσο βρώμικο, του πρέπει να γραφτεί στο βρώμικο χώμα. Ένας άλλος λόγος πού ό Κύριος έγραψε στο χώμα είναι ακόμα πιο δυνατός και πιο σπουδαίος. Αυτό πού γράφεται στο χώμα σβήνει εύκολα. Ό Χριστός δεν ήθελε να μάθει ό καθένας τις αμαρτίες τους. Αν το ήθελε αυτό, θα τις είχε διακηρύξει μπροστά σε όλους. Και τότε όλοι θα τούς κατηγορούσαν και θα τούς λιθοβολούσαν μέχρι θανάτου, σύμφωνα με το νόμο.
Εκείνος όμως, ό άκακος αμνός του Θεού, δε ζήτησε εκδίκηση ή θάνατο για κείνους πού του είχαν προετοιμάσει χιλιάδες θανάτους, πού ήθελαν το δικό Του θάνατο περισσότερο απ’ όσο ποθούσαν για τούς ίδιους την αιώνια ζωή. Ό Κύριος ήθελε μόνο να τούς διορθώσει, να τούς μάθει πώς πρέπει να σκέφτονται τον εαυτό τους, ν’ ασχολούνται με τις δικές τους αμαρτίες. Ήθελε να τούς υπενθυμίσει πώς ενώ τούς βάραινε το φορτίο των δικών τους αμαρτιών, δεν έπρεπε να κρίνουν τις αμαρτίες των άλλων. Αυτό μόνο ήθελε ό Κύριος. Κι όταν αυτό έγινε, το χώμα Ισοπεδώθηκε πάλι κι όσα είχαν γραφτεί σβήστηκαν.
Μετά απ’ αυτά ό Κύριος σηκώθηκε και τούς είπε ήρεμα: «Ό άναμάρτητος υμών πρώτος λίθον βαλέτω έπ’ αυτήν» (Ίωάν. η’7). Όποιος από σας είναι αναμάρτητος, ας της ρίξει την πρώτη πέτρα. Αυτό λειτούργησε σα να αφαίρεσε κάποιος τα όπλα των εχθρών κι υστέρα τούς είπε: «Και τώρα πυροβολήστε!»
Οι πρώην αγέρωχοι δικαστές της αμαρτωλής γυναίκας έστεκαν τώρα αφοπλισμένοι, ένιωθαν αυτοί τώρα σαν ένοχοι μπροστά στον κριτή, άφωνοι, ακίνητοι, λες κι ήταν καρφωμένοι στη γη.
Εκείνο πού είναι σπουδαίο, είναι πώς με το γράψιμο στο χώμα πέτυχε τρεις στόχους:
πρώτο, έδωσε τέλος και διάλυσε την καταιγίδα πού του είχαν ετοιμάσει οι πρεσβύτεροι των Ιουδαίων
δεύτερο, ξύπνησε τη ναρκωμένη τους συνείδηση στις νεκρωμένες καρδιές τους, έστω και για λίγο- και
τρίτο, γλίτωσε την αμαρτωλή γυναίκα από το θάνατο.
Αυτό γίνεται φανερό από τα λόγια του ευαγγελίου: «οι δε άκούσαντες έξήρχοντο εις καθ εις, άρξάμενοι από των πρεσβυτέρων, και κατελείφθη ό Ιησούς και ή γυνή εν μέσω ουσα» (Ίωάν. η’ 9).
Εκείνοι δε σαν άκουσαν τα λόγια Του άρχισαν να φεύγουν ό ένας μετά τον άλλον, με πρώτους τούς πρεσβύτερους στην ηλικία. Στο τέλος έμεινε μόνος ό Ιησούς και ή γυναίκα, πού έστεκε όρθια ανάμεσα σε όλους.
Το προαύλιο του ναού ξαφνικά άδειασε. Δεν έμεινε κανένας, έκτος από τούς δύο πού οι πρεσβύτεροι τούς είχαν καταδικάσει σε θάνατο, δηλαδή ή αμαρτωλή γυναίκα κι ό αναμάρτητος Χριστός. Ή γυναίκα έστεκε όρθια, ό Χριστός ήταν σκυφτός κι έγραφε στο έδαφος.
Για λίγο επικράτησε απόλυτη σιγή. Μετά ό Κύριος ανασηκώθηκε, κοίταξε τριγύρω κι αφού δεν είδε κανέναν είπε στη γυναίκα: «Γύναι, που είσιν; ουδείς σε κατέκρινεν;». Που είναι οι κατήγοροι σου; Κανένας δεν σε κατέκρινε, δε ζητάει το λιθοβολισμό σου;
Ό Κύριος γνώριζε πώς κανένας δεν την καταδίκαζε τώρα. Αλλά θέλησε με την ερώτηση Του να της εμπνεύσει εμπιστοσύνη, ώστε να μπορέσει ν’ ακούσει και να κατανοήσει καλύτερα αυτά πού θα της έλεγε στη συνέχεια. Λειτούργησε όπως ένας επιδέξιος γιατρός, πού πρώτα δίνει κουράγιο στον άρρωστο κι ύστερα του χορηγεί τη θεραπεία.
Ουδείς σε κατέκρινεν; Ή γυναίκα κατόρθωσε να ξαναβρεί τη λαλιά της κι απάντησε: «ουδείς, Κύριε». Κανένας δεν με κατακρίνει πια, Κύριε. Τα λόγια αυτά τα πρόφερε ένα αξιολύπητο πλάσμα, πού πριν από λίγο δεν έλπιζε να ξαναμιλήσει, ένα πλάσμα πού ένιωθε μια ανάσα πραγματικής χαράς Ίσως για πρώτη φορά στη ζωή της.
Τελικά ό αγαθός Κύριος είπε στη γυναίκα: «Ουδέ εγώ σε κατακρίνω πορεύου και από του νύν μηκέτι άμάρτανε» (Ίωάν. η’11). Ούτε εγώ σε κατακρίνω. Πήγαινε. Μόνο από τώρα και στο έξης μην αμαρτήσεις ξανά.
Οι ακροδεξιοί (και μιλώ όντας ακροδεξιός αντικομμουνιστής) είναι οι μεγαλύτεροι προδότες της Ελληνικής παράδοσης, διότι ισχυρίζονται χωρίς βιβλικές ΚΑΘΑΡΕΣ – ΕΝΤΙΜΕΣ αποδείξεις ότι ο σχισματικός Εβραίος ραββίνος Ιησούς Χριστός ήταν Έλληνας.
Οι νεοειδωλολατρες δεν έχουν επιχειρήματα μόνο ύβρεις και ψέματα. Αγνοήστε τους είναι η καλύτερη τιμωρία!
Οι ύβρεις σας, η λύσσα σας, σημαίνει ότι είμαι στον σωστό δρόμο!
Χαχχαχα πιο εγκεφαλικα αναπειρος και απτα κομμουνια χαχαχ
Zαγκλε συνελληνα εισαι πρωτος. Ασε τα υπολοιπα ”γιδια ”’ της ερημου του Σινα τα διποδα της ασιας να βοσκουν στην αμμο. Τα ηλιθια.
Χαιρετώ σε απροσκύνητε συνελληνα!
εσυ μοσχε φαει λιγακι τριφυλι να παρεις χλωροφυλλη για τον καλο σου και αστα αυτα μοσχαροκεφαλη
ΝΑΙ ΜΟΥΛΕ ΤΟΝ ΙΔΙΟ ΠΟΥ ΠΑΙΡΝΟΥΝ ΚΑΙ ΟΙ ΑΝΑΚΟΥΦΙΣΤΡΙΕΣ ΕΛΠΙΖΩ ΝΑ ΜΗΝ ΠΑΙΡΝΕΙΣ ΠΟΛΛΑ
ο Κύριος μας μόνο κουράγιο και αγάπη έδινε!!!!!!
Χα..χα..χα.. το μόνο επιχείρημα των ιουδαιοχριστιανών, είναι οι ύβρις!
Δεν έχουν ΤΊΠΟΤΑ να πουν, καρντάσια, σας βλέπω σαν πολύ γκάου γκάου ρε!
Τάδε εφη αγράμματος ανιστορητος άθεος Zagklos
Α ΤΡΑΒΑ ΨΟΦΑ ΣΕ ΚΑΝΑ ΛΑΓΟΥΜΙ ΡΕ
ΑΠΛΥΤΕ ΠΑΡΤΑΛΕ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ
ΓΕΙΑ ΣΟΥ ΓΝΗΣΙΕ ΕΛΛΑΝΑ ΕΞ ΑΝΑΤΟΛΗΣ ΜΕ ΤΑ ΩΡΑΙΑ ΣΟΥ
ΞΕΡΕΙΣ εσυ ΤΙ ΕΝΝΟΩ ΑΠΛΥΤΕ
ΤΟΛΜΑΕΙ ΚΑΙ ΜΙΛΑΕΙ Ο ΨΥΧΟΠΑΘΗΣ ΖΑΓΚΛΟΣ ΓΙΑ ΦΑΝΑΤΙΣΜΟ,ΟΤΑΝ Ο ΙΔΙΟΣ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΠΙΟ ΦΑΝΑΤΙΣΜΕΝΟ ΑΘΕΟΤΑΛΙΜΠΑΝ ΑΠΟ ΟΛΟΥΣ.ΕΧΕΙ ΑΡΡΩΣΤΗ ΕΜΜΟΝΗ ΜΕ ΤΟΝ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟ ΚΑΙ ΦΑΙΝΕΤΑΙ ΣΕ ΚΑΘΕ ΑΡΘΡΟ.
Η σχετική παραπομπή δεν υπάρχει στα παλαιότερα αντίτυπα του ευαγγελίου, προστέθηκε αργότερα. Και ώ του θαύματος, όλοι με αυτό ασχολούνται αντί με άλλα αυθεντικά λόγια του Ιησού.
ΚΥΡΙΕ ΗΜΩΝ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΕ ΥΙΕ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΕΛΕΗΣΟΝ ΜΕ ΤΟΝ ΑΜΑΡΤΩΛΟ. ΕΙΜΑΙ ΠΡΩΤΑ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΣ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΕΛΛΗΝΑΣ
Αθώωσε την μοιχαλίδα γιατί οι κατήγοροί της δεν ήταν καλύτεροι απ’ αυτήν!
Μη δίνετε σημασία στον Zagklos είναι κρυπτοεβραικο ελληνοφωνο μασονακι.
Τα επιχειρήματα σου ανάλογα του
“intelligence quotient” σου, μαρίκα.
Ακόμα και οι μαθητές του δεν τον πίστεψαν ολοκληρωτικά όσο ζούσε και όσα είχανε βιώσει μαζί Του. Ακόμα και μετά το θάνατό του, την Ανάστασή Του οι αμφιβολίες τους παρέμεναν. Κανένας μας κατά βάθος δεν μπορεί να πιστέψει σε Αυτόν διότι η τελειότητά Του είναι ακατανόητη. Παρόλα αυτά όμως, εγώ, δεν μπορώ περισσότερο να κατανοήσω πως σε έναν τέτοιον άνθρωπο με τέτοιο βίο άπλωσαν τα χέρια τους.
Τους δικασε
ΔΕΝ μπορείς να λογίζεσαι σαν Έλληνας και συνάμα χριστιανός,
ή το ένα ή το άλλο, δεν το λέω εγώ αυτό, το “πηδάλιο” το λέει,
Το πηδάλιο βλακέντιε με το Έλληνας εννοεί τον ειδωλολάτρη, όχι τον Έλληνα στην εθνικότητα, υπήρξαν Έλληνες στην εθνικότητα που ήταν χριστιανοί,το γνωρίζεις βέβαια αυτό,αλλά θέλεις να κάνεις την ειδωλολατρική μασονική σου προπαγάνδα ως συνήθως κουφαλίτσα,
Το πηδάλιο δεν λέει αυτό βλακέντιε, με το Έλληνας εννοεί τον ειδωλολάτρη όχι τον Έλληνα στην εθνικότητα, το γνωρίζεις βέβαια αυτό αλλά θέλεις να κάνεις την ειδωλολατρική μασονική σου προπαγάνδα ως συνήθως κουφαλίτσα.
Το να βρίζεις στην ανωνυμία κάποιον που δεν βρίζει,
δείχνει πόσο κατώτερος είσαι.
.
Όλοι οι Έλληνες πίστευαν στους Ολύμπιους θεούς, και δεν
ήσαν ειδωλολάτρες, δεν προσκυνούσαν ΚΑΝΈΝΑΝ.
.
Ειδωλολάτρες είναι οι χριστιανοί που προσκυνούν ξύλα,
καρφιά, πετσάκια, πτώματα, παντόφλες, ζουνάρια κλπ
.
Το άγαλμα εκ του Α-γάλω αγαλιάζομαι, που οι Έλληνες θαυμαζαν
για την ομορφιά του δεν έχει καμία σχέση με τα άρρωστα
ειδωλολατρικά των ιουδαιοχριστιανών.
.
Και ναι, το πηδάλιο λέει καθαρά ότι είναι ασυμβίβαστο
και αντιχριστιανικό να λέει καποιος είναι Έλληνας.
.
ΟΙ ΑΡΧΑΙΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΦΙΛΟΣΟΦΟΙ ΤΗΝ ΜΟΝΟΘΕΙΣΤΕΣ ΠΑΠΑΡΑ ΖΑΓΚΛΕ
Τραβα ανοιξε κανα βιβλίο
Στην Πολιτεία του Πλάτωνα (B, V , 362)
Αθεε κρυπτοεβραιε μασονε συνέχισε το παραμύθι σου….
Ο θρησκευτικός φανατισμός είναι η προσπάθεια αποσιώπησης της αμφιβολίας,
η αμφιβολία είναι τα μόρια του εγκεφάλου και της λογικής που αντιδρούν στο παράλογο.
——————————
Ας υποθέσουμε ότι υπάρχει θεός.
Ο άθεος που καίγεται στην πυρά, απλά επειδή δεν πίστευε
ότι υπάρχει διάβολος, για παράδειγμα, πού θα πάει?
Αυτός που τόσο αδικήθηκε θα πάει στην κόλαση και οι διώκτες
εγκληματίες που του στέρησαν τη ζωή στον παράδεισο?
Δεν είναι παράλογο αυτό?
Credo quia absurdum.
———————————
Ο χριστός ΔΕΝ είναι φυσικό πρόσωπο,
παρά μια εβραϊκή προφητεία περί ερχομού του μεσσία.
Κανείς ιστορικός δεν αναφέρει ΤΊΠΟΤΑ για κανέναν χριστό
Τραβα ανοιξε κανα βιβλίο….
οι σατανιστές να μην πετάγεστε, δεν σας αφορά το άρθρο. Οι εβραίοι σταύρωσαν τον Χριστό και τον ξανασταυρώνουν σήμερα.
Ήταν όπως και η μητέρα του ΕΒΡΑΪΚΉΣ καταγωγής!!! Να τα λέμε και αυτά έτσι???
ΠΙΟ ΦΑΝΑΤΙΣΜΕΝΟΣ ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΑΠΟ ΕΣΕΝΑ ΑΘΕΟΤΑΛΙΜΠΑΝ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ.ΤΟ ΞΑΝΑΛΕΩ ΠΩΣ ΕΧΕΙΣ ΑΡΡΩΣΤΗ ΕΜΜΟΝΗ.
Σίγουρα έστησαν στον Κύριο παγίδα. Να τον πιάσουν στα λόγια ως αρνητή του Νόμου, όπως κι άλλες φορές, ώστε να τον καταδικάσουν σε θάνατο. Δεν το ήξερα ότι έγραψε τις αμαρτίες των άλλων στην άμμο. Αναμφισβήτητα όταν τις διάβασαν έμειναν άφωνοι, αναρωτήθηκαν πού τις ξέρει, τους ντρόπιασε στα μάτια τους, δεν τους ρεζίλεψε στο πλήθος.
2000 τόσα χρόνια μετά και ακόμη δεν υπάρχει άνθρωπος που να μπορεί να μιλήσει έτσι!!!!
Ακόμα μια σάπια πατάτα 1500 χρόνων προσφέρεται
για επιδόρπιο στα τσιμπλιάρικα ερίφια.
Εσύ πήγαινε μέ τόν Κασιδιάρη στό βουνό, νά χαιρετάτε τόν ήλιο κάθε 21η Δεκεμβρίου. Αλλά πές του ότι δέν είμαστε χάπατα καί δέν μασάμε σανό, όταν οι Χρυσαυγίτες τό παίζουν Χριστιανοί.
Εσύ προτιμάς τις σάπιες πατάτες 2500-3000 χρόνων.
Ζαγκλε μετα απο τοσα σχολια σου διαπιστωνω οτι εχεις ΑΡΡΩΣΤΗ εμμονη με τον χριστιανισμο.
Χμμμ, σαν απροσκύνητος Εθνικός Έλληνας αισθάνομαι ότι έχω
υποχρέωση να πω την αλήθεια, ο χριστιανισμός με το ξίφος
του ρωμαίου είναι ο νεκροθάφτης του Ελληνισμού.
Τραβα ανοιξε κανα βιβλίο
Στην Πολιτεία του Πλάτωνα (B, V , 362)
Απροσκυνητε εθνικέ Έλληνα διαβασε το και μετα διαβασε για το πως συνέβαλε η εκκλησία στο να είσαι εσύ τώρα εθνικός Έλληνας και οι τουρκος σκλάβος.
Ο πατριάρχης Γεννάδιος ήταν αυτός που παρέδωσε την Κωνσταντινούπολη στο Μωάμεθ τον πορθητή με αντάλλαγμα την διατήρηση των εκκλησιαστικών προνομίων του.
Ρωμαίοι πολίτες μετά το διάταγμα Καρακάλλα ζωάδι είναι και Έλληνες στη φυλή, συνεπώς έλληνες και ρωμαίοι δίωξαν τον Χριστιανισμό. Ο οποίος σας πάει τρένο 17 αιώνες τώρα.
‘σὺ οὖν τί λέγεις;’ Υπάρχει πράγματι στο κατα Ιωάννη 8.6