Πλούσια στοιχεία για τις τάσεις και τις προτιμήσεις των Ελλήνων online καταναλωτών κατά τη διάρκεια των επερχόμενων μεγάλων εκπτώσεων και της εορταστικής περιόδου συγκέντρωσε η Paypal. Σύμφωνα με τα στοιχεία, οι Έλληνες αγοράζουν είδη μόδας/ένδυσης online 4 φορές περισσότερο την Black Friday σε σχέση με μια συνηθισμένη μέρα.
Όπως καταγράφεται επίσης στην ίδια έρευνα, τα Χριστούγεννα είναι η πλέον αγαπημένη περίοδος ηλεκτρονικών διασυνοριακών αγορών σε πιο συστηματική βάση για το 40% των Ελλήνων online shoppers.
Παράλληλα, οι Έλληνες διασυνοριακοί καταναλωτές αγοράζουν είδη ένδυσης και αξεσουάρ μόδας συχνότερα (69%), από την άλλη όμως ξοδεύουν περισσότερα χρήματα σε ταξίδια και μετακινήσεις (588 ευρώ κατά μέσο όρο). Αναλυτικά:
Σύμφωνα με τα στοιχεία της PayPal, η Black Friday και η Cyber Monday γίνονται ολοένα και πιο δημοφιλείς ανάμεσα στους Έλληνες καταναλωτές – τις ημέρες αυτές το e-shopping αυξήθηκε κατά 50% και πάνω από 20% σε ετήσια βάση το 2017, σε σύγκριση με τα αντίστοιχα νούμερα το 2016.
Η πιο σημαντική κατηγορία για τις αγορές της ‘Μαύρης Παρασκευής’ το 2017 ήταν η ένδυση και ο συγκεκριμένος όγκος αγορών κατά τις εκπτώσεις αυτές ήταν σχεδόν 4 φορές υψηλότερος σε σχέση με τον ετήσιο μέσο όρο. Παραδοσιακά, οι ημέρες ελκυστικών προσφορών συνδέονται με το διασυνοριακό εμπόριο, αλλά και οι εγχώριοι παίκτες φαίνεται να παρουσιάζουν καλά αποτελέσματα: όσο διαρκεί η Black Friday, πάνω από το 32% των δαπανών στην Ελλάδα μέσω PayPal καταλήγει σε τοπικούς εμπόρους.
Καθώς οδεύουμε προς τη φετινή περίοδο των γιορτών, η PayPal και η Ipsos δημοσιεύουν ενδιαφέροντα στοιχεία σχετικά με τις συνήθειες των Ελλήνων που αγοράζουν από το εξωτερικό. Το 83% των Ελλήνων ενηλίκων που συμμετείχαν στην έρευνα πραγματοποίησε τουλάχιστον μια ηλεκτρονική αγορά κατά τη διάρκεια των 12 μηνών υπό αξιολόγηση.
Τα Χριστούγεννα αποτελούν την προτιμώμενη περίσταση για συχνότερες cross-border αγορές, σύμφωνα με το 40% των Ελλήνων διασυνοριακών shoppers, την ίδια όμως στιγμή σχεδόν 4 στους 10 Έλληνες δεν χρειάζονται μια ειδική αφορμή ή συγκυρία προκειμένου να κάνουν ψώνια από ένα ξένο e-shop σε πιο τακτική βάση.
Αγοράζουμε είδη ένδυσης πιο συχνά, αλλά δαπανούμε περισσότερα σε ταξίδια
Από το εξωτερικό οι Έλληνες e-shoppers αγοράζουν κυρίως είδη ένδυσης, υπόδησης και αξεσουάρ μόδας (69%), ηλεκτρονικά είδη ευρείας κατανάλωσης (64%), παιχνίδια και είδη χόμπι (51%), καθώς και κοσμήματα / ρολόγια (46%). Εντούτοις, εάν λάβουμε υπόψη μας την απόλυτη αξία των αγορών, ξοδεύουμε μεγαλύτερα χρηματικά ποσά σε ταξίδια και μετακινήσεις (588 ευρώ κατά μέσο όρο), ηλεκτρονικά είδη ευρείας κατανάλωσης (277 ευρώ) και ανταλλακτικά αυτοκινήτων (275 ευρώ). Οι 5 πιο δημοφιλείς προορισμοί διασυνοριακών αγορών προς τους οποίους στρέφονται οι Έλληνες είναι η Κίνα, το Ηνωμένο Βασίλειο, οι ΗΠΑ, η Γερμανία και η Ιταλία.
«Καταρχάς, μην ξεχνάτε ότι η περίοδος των προσφορών και εκπτώσεων είναι η πλέον κατάλληλη για την αγορά επώνυμων συλλογών / designer brands, καθώς μπορείτε τότε να αποκτήσετε ακόμα και την πιο καινούργια τσάντα Chanel, χωρίς να ξοδέψετε μια περιουσία. Εντούτοις, πάντοτε είναι καλό να συγκρίνετε τιμές από διαφορετικές ιστοσελίδες. Γι’αυτόν τον λόγο, εκτιμώ αφάνταστα τη δυνατότητα να βλέπω με μια ματιά τις τιμές σε τοπικό νόμισμα, για να καταλαβαίνω εύκολα ποια είδη είναι προσιτά για το δικό μου πορτοφόλι. Εξίσου σημαντικό για μένα, όταν κάνω αγορές online, είναι η επαγγελματική πολιτική επιστροφών. Εάν αποφασίσω να αγοράσω παπούτσια από τις ΗΠΑ, δεν θέλω καν να σκεφτώ πόσο ακριβά θα είναι τα μεταφορικά κόστη, εάν χρειαστεί να τα επιστρέψω, γιατί απλώς δεν θα είναι το σωστό νούμερο», σχολιάζει η Giela Abdelwahab, Consumer Development Manager, PayPal CEE.
Οι online φόβοι των Ελλήνων
Πάνω από τους μισούς Έλληνες online shoppers (53%) προβλέπουν ότι το ποσό που δαπανούν γενικά σε ηλεκτρονικές αγορές θα εξακολουθεί να αυξάνεται. Το 76% εξ αυτών παραδέχεται, μάλιστα, ότι αρέσκεται στην ευκολία του διαδικτυακού shopping, το 33% εικάζει ότι τα μεταφορικά κόστη θα γίνουν φθηνότερα, ενώ το 28% σκοπεύει να ανεβάσει το προσωπικό budget των online αγορών, λόγω τυχόν αλλαγής του διαθέσιμου εισοδήματος.
Στην περίπτωση του εγχώριου shopping, σχεδόν οι μισοί Έλληνες διαδικτυακοί καταναλωτές (46%) εκφράζουν ανησυχίες σχετικά με τα έξοδα αποστολής και το 39% δηλώνει ότι τα συνολικά κόστη καθιστούν μη ελκυστικές τις αγορές.