Με τη μέση ηλικία ενός αυτοκινήτου στην Ελλάδα να βρίσκεται στα 15,9 έτη, οι αλλαγές που θα ισχύσουν από τον ερχόμενο Σεπτέμβριο ως προς την πιστοποίηση της “ταυτότητας” των εισαγόμενων μεταχειρισμένων οχημάτων, μέσω σχετικής ηλεκτρονικής πλατφόρμας του υπουργείου Μεταφορών, δύνανται να εισάγουν νέες θετικές πρακτικές στην ελληνική αγορά. Στο σκηνικό αυτό, θα είναι πλέον δύσκολη η εξαπάτηση του καταναλωτή. Τις εκτιμήσεις αυτές διατύπωσε, μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό του ΑΠΕ- ΜΠΕ, “Πρακτορείο 104,9 FM”, ο Δημήτριος Πάτσιος, γενικός διευθυντής του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων και Δικύκλων (ΣΕΑΑ).
“Δυστυχώς μέχρι σήμερα δεν υπήρχε καμία υποχρέωση (σ.σ για επιβεβαιωμένα στοιχεία του οχήματος), μπορούσε ένας έμπορος να πουλά ένα αυτοκίνητο χωρίς κανενός είδους τεκμηρίωση ή παροχή πληροφοριών. Δυστυχώς επίσης, η κακή οικονομική κατάσταση, την οποία όλοι αντιμετωπίζουμε, έχει οδηγήσει πολλούς καλόπιστους να πέσουν θύματα εξαπάτησης”, τόνισε ο κ. Πάτσιος, που μάλιστα έθεσε το παράδειγμα μιας αγοράς από άλλο ευρωπαϊκό κράτος και εν συνεχεία πώλησης στην επικράτεια. “Ένα αυτοκίνητο με πολλά χιλιόμετρα στην Ευρώπη δεν έχει καθόλου παρόμοια τιμή με ένα με λογικά χιλιόμετρα. Αν φέρουμε ως παράδειγμα ένα αυτοκίνητο πενταετίας με 100.000 χιλιόμετρα και ένα άλλο με 300.000 χλμ αντί για εκατό, το δεύτερο θα έχει τη μισή αξία”, σημείωσε χαρακτηριστικά ο γενικός διευθυντής του ΣΕΑΑ που μάλιστα περιέγραψε τις παραμέτρους του νέου καθεστώτος και τις πληροφορίες που αυτό θα παρέχει μέχρι να ολοκληρωθεί μια αγορά. Ο κ. Πάτσιος σημείωσε δε με έμφαση πως με αυτό το δεδομένο “γίνεται κατανοητό πως το θέμα των χιλιομέτρων και η απόκρυψη της χρήσης σε ένα μεταχειρισμένο, αλλάζουν εντελώς τα δεδομένα, σε σχέση με την αξία που θα πρέπει ο καταναλωτής να πληρώσει”.
Πότε αναμένεται η εφαρμογή του νέου συστήματος
Ποια νέα στοιχεία θα διασφαλίζουν τον καταναλωτή σε μια αγορά του
“Εγώ λοιπόν που είμαι ο αγοραστής θα πρέπει να υπογράψω ότι έλαβα γνώση των στοιχείων και θα πρέπει ο εισαγωγέας-έμπορος να μου τα έχει παρουσιάσει. Υπάρχουν δε διάφορες πηγές, από τις οποίες θα μπορεί να αντλήσει αυτές τις πληροφορίες, επί παραδείγματι θα πρέπει να φροντίσει να ζητά από τον ξένο προμηθευτή τα ΚΤΕΟ του αυτοκινήτου που πωλεί, τι προβλήματα είχε, τι ελέγχους έχει περάσει, τι χιλιόμετρα διήνυσε, ενώ θα πρέπει ταυτόχρονα βασικά στοιχεία της άδειας κυκλοφορίας να έχουν επαληθευτεί”, εξηγεί ο κ. Πάτσιος που εκφράζει την πεποίθηση πως πλέον θα είναι δύσκολη η εξαπάτηση.
“Δεν μπορεί να μην έχουν επιβεβαιωθεί σημαντικά στοιχεία όπως η αντιρυπαντική τεχνολογία, οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, στοιχεία που επηρεάζουν το αυτοκίνητο και φορολογικά” πρόσθεσε ο γενικός διευθυντής του ΣΕΕΑ, ενώ ταυτόχρονα τόνισε πως μέσα από αυτή την πλατφόρμα οι αντιπροσωπείες καλούνται να δώσουν στοιχεία ποιότητας προς τον επίδοξο αγοραστεί “όπως για παράδειγμα το αν το αυτοκίνητο έχει κάποια ζητήματα για τα οποία θα πρέπει να περάσει από σέρβις, ένα πλήθος πληροφοριών”.
Ερωτηθείς δε για την επίδραση που μπορεί να έχει η συγκεκριμένη διαδικαστική αλλαγή στην αγορά του αυτοκινήτου γενικότερα, ο κ. Πάτσιος αναφέρθηκε σε μια εποχή πιο ευνοϊκή για τον καταναλωτή. “Σε καμία περίπτωση δεν ζητάμε ή δεν προωθούμε να αποθαρρυνθούν οι εισαγωγείς μεταχειρισμένων, καθώς είμαστε σε μια ελεύθερη αγορά και οικονομία, να υπάρχει όμως ένας έλεγχος και η υποστήριξη του καταναλωτή. Να ξέρει ο αγοραστής τι ψωνίζει” κατέληξε ο κ. Πάτσιος.
Πηγή: ΑΠΕ- ΜΠΕ